Gå til innhold

Kim Friele, elsket og hyllet, støttet pedofili åpenlyst.

blui89

Anbefalte innlegg

Gjest paprikaskrue
8 minutter siden, Callisto83 said:

Forskjellen er, at to homofile velger hverandre, og gir hverandre samtykke. Et pedofilt forhold er enveiskjørt. Et barn har ikke evnen og modenheten til å ta slike valg, og dermed blir det et overgrep.

Jeg mener organisasjoner som jobber for LGBT rettigheter, må være ytterst forsiktig med hvilke andre som prøver å snike seg inn under regnbueflagget. Dette er bekymringsverdig. I det minste bra det blir skrevet om.

Dette er jeg helt enig i. Jeg er ikke spesielt begeistret for at bdsm er i pride paraden. Ikke at jeg tror det har noe pedofili og gjøre, men det er ikke alt som trenger å vises offentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 hours ago, Nooni said:

Det er forståelig at du føler det sånn, og kanskje er det en og annen sadist blant de pedofile, men vi har ingen forskning som underbygger det du sier. Som sadist så tenner du på andres lidelse, og det har ikke jeg forstått er den bakenforliggende årsaken for ALLE pedofile. Men jeg kan ta feil. Jeg vet ikke - vi vet ikke, for materialet er så dårlig. 

Trenger man materiale og forskning? 

Tenk hvor redd et barn er, og så mye smerte det blir påført , når barnet blir holdt nede og penetrert? 

Dette har ikke noe med seksualitet å gjøre, man trenger ikke forskning. 

Det har med makt og sadismecå gjøre. Ikke kjærlighet eller seksualitet. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fått med meg dette om Friele & co tidligere. Inntrykket har vært at hun har kjempet for de homofiles rettigheter …

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Justlooking said:

Jeg har ikke fått med meg dette om Friele & co tidligere. Inntrykket har vært at hun har kjempet for de homofiles rettigheter …

Om man ikke er gammel nok til å huske dette (det er ikke jeg), så er vi jo prisgitt media og historiebøkene. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madame Butterfly skrev (25 minutter siden):

Trenger man materiale og forskning? 

Tenk hvor redd et barn er, og så mye smerte det blir påført , når barnet blir holdt nede og penetrert? 

Dette har ikke noe med seksualitet å gjøre, man trenger ikke forskning. 

Det har med makt og sadismecå gjøre. Ikke kjærlighet eller seksualitet. 

Det er ikke alltid barnet blir holdt nede og penetrert. Seksuelle overgrep kommer i mange former.

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skremmende lesing, og det bidrar kanskje til å moderere inntrykket av deler av "kampen" og underbygge at en kanskje bør være forsiktig med å ukritisk svelge en side/gruppe sin fremstilling av seg selv. Samtidig er det synd vi ikke kan få Frieles versjon, og jeg ville vært forsiktig med å dømme henne for hardt uten å har mer informasjon. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 hours ago, paprikaskrue said:

At homofili blir koblet til pedofili er ikke noe nytt. Det synes i sosiale medier blant annet.

Det var ikke det jeg spurte om. Hva får deg til å tro at de fleste ikke er klar over at homofile ikke også er pedofile? 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I andre diskusjoner rundt ønsket om åpenhet, ikke dømme og ‘alt er love’ er det noen ganger pekt på at en bør være bevisst på å ‘ikke ha et så åpent sinn at vettet faller ut’. Kanskje er dette et eksempel på det, og hvor galt det kan gå om en i et sikkert velment ønske om ‘åpenhet og aksept’ ender med å ikke tørre å være voksen og si imot eller påpeke det skadelige. 

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah80 skrev (13 timer siden):

En gutt på 20 som dater en jente på 16, er verken pedofil eller hebefil. Å være hebefil innebærer å tenne på barn opptil 14 år. 

Å være hebefil innebærer å like jenter rundt puberteten. Det er ikke tallet i alderen som avgjør. Vi må huske at mange hebefile og pedofile er bi på den måten at de og kan like eldre- som oss "vanlige folk". De kan søke yngre folk, men ikke så unge at de bryter loven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/30/2023 at 3:41 AM, Nattens rytter said:

Kvifor draga fram dette no? 

Er vel bare folk fra Vågå som syntes slikt er greit.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest paprikaskrue
11 hours ago, 17.11 said:

Det var ikke det jeg spurte om. Hva får deg til å tro at de fleste ikke er klar over at homofile ikke også er pedofile? 

Det kan godt hende at de fleste skjønner det, men om man har fulgt med i media det siste året så dukker argumenter om seksualisering av barn opp i forbindelse med både pride og undervisning om kjønn og legning i skolen. Det er ulike varianter av grooming og TERF-organisasjoner spiller helt bevisst på en oppkonstruert frykt for overgrep og at barn er utrygge rundt transkvinner.

Dette er holdninger som eksiterer der ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet hva grooming er, men jeg aner ikke hva en grooming organisasjon er. Den linken avklarte ikke det. 
Les innlegget ditt en gang til, og rett opp i det du mente, for det er vanskelig å forstå.
Eller kom med eksempel på en grooming organisasjon som skaper en oppkonstruert frykt for overgrep.

Det er dessverre for mye organisert kriminalitet knyttet til seksuell utnyttelse av barn. Det er ingen oppkonstruert frykt, det er en trist realitet.  

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madame Butterfly skrev (50 minutter siden):

Jeg vet hva grooming er, men jeg aner ikke hva en grooming organisasjon er. Den linken avklarte ikke det. 
Les innlegget ditt en gang til, og rett opp i det du mente, for det er vanskelig å forstå.
Eller kom med eksempel på en grooming organisasjon som skaper en oppkonstruert frykt for overgrep.

Det er dessverre for mye organisert kriminalitet knyttet til seksuell utnyttelse av barn. Det er ingen oppkonstruert frykt, det er en trist realitet.  

@paprikaskrue skrev ikke "grooming- og TERF-organisasjoner". "Og" binder sammen to setninger, ikke to ord. Men et komma hadde nok gjort det tydeligere: 

"Det er ulike varianter av grooming, og TERF-organisasjoner spiller helt bevisst på en oppkonstruert frykt for overgrep og at barn er utrygge rundt transkvinner."

Ble det lettere å forstå? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest paprikaskrue
4 minutter siden, Bladlusa said:

@paprikaskrue skrev ikke "grooming- og TERF-organisasjoner". "Og" binder sammen to setninger, ikke to ord. Men et komma hadde nok gjort det tydeligere: 

"Det er ulike varianter av grooming, og TERF-organisasjoner spiller helt bevisst på en oppkonstruert frykt for overgrep og at barn er utrygge rundt transkvinner."

Ble det lettere å forstå? 

Takk, akkurat det jeg tenkte. Ser at komma også hadde vært nyttig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest paprikaskrue
1 hour ago, Madame Butterfly said:

Se innlegg over for oppklaring.

At det er en trist virkelighet med organisert kriminalitet i forhold til human trafficking og overgrep mot barn er jeg helt enig i, men det var ikke helt det jeg siktet til her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun kommer nok "unna" med det fordi hun er kvinne. Ikke at hun kan få represalier i og med at hun er død. Men var dette en mann så ville alt arbeidet han hadde gjort blitt kansellert.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah80 skrev (På 30.8.2023 den 19.05):

En gutt på 20 som dater en jente på 16, er verken pedofil eller hebefil. Å være hebefil innebærer å tenne på barn opptil 14 år. 

Lurer på hvorfor ikke 15-åringer er innlemmet i dette begrepet? Burde kanskje gjelde alt under seksuell lavalder?

Pedofili er sykt og unaturlig i og med at det er snakk om prepubertale barn som ikke har noe med seksualitet å gjøre. Hebefili er mer forståelig (om man kan si det slik) siden det er snakk om mennesker i pubertetsalder og oppover. At den voksne part, enten det er kvinne eller mann, kan tiltrekkes av kvinnelige eller mannlige former. Det er vel egentlig ikke så rart så lenge det ikke er handling.

Man er ikke drapsmann selv om man har drømt om å ta livet til x antall personer. Da hadde vi vel alle vært i fengsel! Tanker er tanker, handling er handling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

paprikaskrue skrev (3 timer siden):

Det kan godt hende at de fleste skjønner det, men om man har fulgt med i media det siste året så dukker argumenter om seksualisering av barn opp i forbindelse med både pride og undervisning om kjønn og legning i skolen. Det er ulike varianter av grooming og TERF-organisasjoner spiller helt bevisst på en oppkonstruert frykt for overgrep og at barn er utrygge rundt transkvinner.

Dette er holdninger som eksiterer der ute.

Så siden det eksisterer holdninger fra enkelte militante ultrafeminister at alle menn er voldtektsmenn, skal vi tie i hjel voldtekter? Altså, seriøst. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...