AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #1 Skrevet 28. august 2023 Har møtt en som drikker øl hver dag. Drikker konjakk opptil fire dager i uka i tillegg. Sjeldnere jeg har opplevd det. Jeg føler ham forandrer seg når han har inntatt alkohol. Altså hver dag. Har besøkt hverandre og overnatter, har et forhold med hverandre. Men altså aldri lagt oss uten at han er påvirket av alkohol. Han kan feste tre dager på rad uten at han blir dårlig. Vil også gjerne at jeg drikker, tilbyr meg en øl og sier at "det er verst for deg", som en spøk om jeg sier nei takk. Spør om vi skal dele en øl før vi legger oss. Ulike tema påvirkes av alkohol, for eksempel om man sykler, da kan man jo drikke øl. Er man avhengig hvis man drikker hver dag eller er det uproblematisk? Anonymkode: 3a4c7...263
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #2 Skrevet 28. august 2023 Han er alkoholiker. Next! Anonymkode: c401a...fdc 9 9
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #3 Skrevet 28. august 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Er man avhengig hvis man drikker hver dag eller er det uproblematisk? Det er ikke nødvendigvis et problem å innta alkohol hver dag. Hvis det er et lite glass til maten. Sitat Jeg føler ham forandrer seg når han har inntatt alkohol. Altså hver dag. Hvis han forandrer personlighet etter inntaket så blir jeg skeptisk. Hvor mange enheter snakker vi om i snitt? Anonymkode: dcd74...49f 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #4 Skrevet 28. august 2023 Har sett nok hva salgs faanskap alkohol lager i min egen familie opp igjennom. Så en mann som drikker er siste jeg skal rote meg borti. Dette er alkohol nivået han har nå. Tenk om 10-15 år. Hvor tror du han er da?? du har godtatt mye gitt. Hva er det som er så fantastisk med han her?? Anonymkode: 9bb24...9a5 2 4
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #5 Skrevet 28. august 2023 Jeg teller ikke alltid, men en til fire øl hver dag og sterkere på helger. Drikker øl til lunsj om han kan. Har alltid alkohol, kjøper inn en kasse av en type øl i glassflasker på polet. Nevner ofte at hvis "jeg skal dit så passer det bra for da kan jeg innom polet samtidig".. Drikker en øl og kjører bil en stund etterpå når han mener at det ikke er noen promille lenger.. Serverer alltid alkohol også på søndager til middagen.. Jeg er ikke vant til sånt. Anonymkode: 3a4c7...263
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #6 Skrevet 28. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har sett nok hva salgs faanskap alkohol lager i min egen familie opp igjennom. Så en mann som drikker er siste jeg skal rote meg borti. Dette er alkohol nivået han har nå. Tenk om 10-15 år. Hvor tror du han er da?? du har godtatt mye gitt. Hva er det som er så fantastisk med han her?? Anonymkode: 9bb24...9a5 Det er akkurat det jeg tenker på. Han er i 50 åra, jeg under 50. Hva når han blir pensjonist... Nå er han aktiv og jobber over full tid. Aktiv og gjør mye når han har fri også. Ryddig og ordner opp. Anonymkode: 3a4c7...263 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #7 Skrevet 28. august 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Han er alkoholiker. Next! Anonymkode: c401a...fdc Hvorfor konkluderer du, fint om du kan utdype. 🤗 Anonymkode: 3a4c7...263
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #8 Skrevet 28. august 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er akkurat det jeg tenker på. Han er i 50 åra, jeg under 50. Hva når han blir pensjonist... Nå er han aktiv og jobber over full tid. Aktiv og gjør mye når han har fri også. Ryddig og ordner opp. Anonymkode: 3a4c7...263 Og jeg skjønner at jeg ikke kan godta det i lengden. Det fantastiske er vel at jeg er tiltrukket av han da.. Anonymkode: 3a4c7...263
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #9 Skrevet 28. august 2023 Alkis, lykke til med forholdet. Anonymkode: ecea9...cd8 4
petterm Skrevet 28. august 2023 #10 Skrevet 28. august 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg teller ikke alltid, men en til fire øl hver dag og sterkere på helger. Drikker øl til lunsj om han kan. Har alltid alkohol, kjøper inn en kasse av en type øl i glassflasker på polet. Nevner ofte at hvis "jeg skal dit så passer det bra for da kan jeg innom polet samtidig".. Drikker en øl og kjører bil en stund etterpå når han mener at det ikke er noen promille lenger.. Serverer alltid alkohol også på søndager til middagen.. Jeg er ikke vant til sånt. Anonymkode: 3a4c7...263 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): drikker øl hver dag. Drikker konjakk opptil fire dager i uka i tillegg. AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Men altså aldri lagt oss uten at han er påvirket av alkohol. Han er alkoholiker. Kjøper øl på polet som har høyere % enn den i butikken. Med det forbruket kjører garantert i påvirket tilstand innimellom. Mange røde flagg! 7 2
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #11 Skrevet 28. august 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hvorfor konkluderer du, fint om du kan utdype. 🤗 Anonymkode: 3a4c7...263 .... Anonymkode: c401a...fdc
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #12 Skrevet 28. august 2023 petterm skrev (1 minutt siden): Han er alkoholiker. Kjøper øl på polet som har høyere % enn den i butikken. Med det forbruket kjører garantert i påvirket tilstand innimellom. Mange røde flagg! Ja, det er kanskje også for å unngå å hele tiden handle øl på den lokale butikken.. Anonymkode: 3a4c7...263
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #13 Skrevet 28. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): .... Anonymkode: c401a...fdc Hva betyr dette? Anonymkode: 3a4c7...263
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #14 Skrevet 28. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva betyr dette? Anonymkode: 3a4c7...263 Les tråden og det du skriver. Fyren er konstant drita full. Anonymkode: c401a...fdc 1 2
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #15 Skrevet 28. august 2023 Bare for å minne alle på det, jeg er et menneske som har skrevet dette. Jeg er en helt vanlig dame på 48 år. Fint å få ærlige svar som viser respekt for meg som ønsker å snakke med andre om dette, men anonymt. ❤️ Anonymkode: 3a4c7...263 2 3
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #16 Skrevet 28. august 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Bare for å minne alle på det, jeg er et menneske som har skrevet dette. Et helt vanlig medmenneske her. Dette er ikke noen du vil ha i livet ditt. Alkoholfokuset vil gjennomsyre hele hverdagen, og enda mer i helg og ferie. Han ønsker seg en drikkevenninne, som deler denne livsstilen. Mulig du føler at løpet er kjørt som 48-åring, men det er faktisk bedre å være alene. M55 Anonymkode: d839f...bf7 11 3
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #17 Skrevet 28. august 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Et helt vanlig medmenneske her. Dette er ikke noen du vil ha i livet ditt. Alkoholfokuset vil gjennomsyre hele hverdagen, og enda mer i helg og ferie. Han ønsker seg en drikkevenninne, som deler denne livsstilen. Mulig du føler at løpet er kjørt som 48-åring, men det er faktisk bedre å være alene. M55 Anonymkode: d839f...bf7 Takker for svar 👍 nyttig å lese det svart på hvitt merker jeg. Ser at jeg ikke vil ha en slik livsstil!! Jeg føler slett ikke løpet er kjørt som 48 åring, håper ikke det er vanlig oppfatning. Jeg er i toppform 🤭❤️ Anonymkode: 3a4c7...263 1 4
Fjellmannover190 Skrevet 28. august 2023 #18 Skrevet 28. august 2023 Man kan si at en øl om dagen ikke er mye, men jeg synes det er bekymringsfullt at han drikker til lunsj og kjører bil med en poløl innenbords. Kan nok se ut som om han trives med en grunnpromille. Om du ikke vil løpe vekk, så må du ta det opp med han og utfordre han til en hvit måned. Då vil du få en indikasjon på om det er alvorlig eller ikke. Alkoholisme er en sykdom. 2
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #19 Skrevet 28. august 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg er i toppform 🤭❤️ Og fullstendig uten egen dømmekraft... Anonymkode: dde72...e85 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #20 Skrevet 28. august 2023 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Bare for å minne alle på det, jeg er et menneske som har skrevet dette. Jeg er en helt vanlig dame på 48 år. Fint å få ærlige svar som viser respekt for meg som ønsker å snakke med andre om dette, men anonymt. ❤️ Anonymkode: 3a4c7...263 Han drikker hver dag og ganske mye, så ja han er alkoholiker. Vi andre drikker annet i hverdag. De finnes noe som heter funksjonell alkoholiker, som klarer vanlig jobb iht drikkingen sin. De kan til og med være hyggelige rusa på alkohol, men bare til de ikke er det lengre. Dette alkohol forbruket hans koster svært mye i mnd. Jeg hadde iallefall holdt meg unna 3 slik type, for har vokst opp med en og det er ikke noe hyggelig. Nå vet jeg lite om hvor lenge din fyr har holdt på sånn. Men det blir bare værre Anonymkode: d2e82...868 4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå