AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #21 Del Skrevet 28. august 2023 Tiuren skrev (2 timer siden): Blir de smartere av det? Blir mennesker smartere av det? Anonymkode: 1c981...4be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 28. august 2023 #22 Del Skrevet 28. august 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Blir mennesker smartere av det? Anonymkode: 1c981...4be Alt tyder på det motsatte, så om noen hundre år er vi nok tilbake på sjimpansenes nivå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 28. august 2023 #23 Del Skrevet 28. august 2023 Vi er ihvertfall den mest kyniske rasen.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 28. august 2023 #24 Del Skrevet 28. august 2023 1 minutt siden, Topsi said: Vi er ihvertfall den mest kyniske rasen.... Er vi det? Mange dyremødre spiser sine barn, apeflokker sloss og dreper hverandre... En hannbjørn vil drepe bjørnungen til den binna han vil pare seg med. Hvordan er vi verre? Man kan si dyrene handler på refleks, "de er bare slik", men det er vi og. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 28. august 2023 #25 Del Skrevet 28. august 2023 Tiuren skrev (Akkurat nå): Er vi det? Mange dyremødre spiser sine barn, apeflokker sloss og dreper hverandre... En hannbjørn vil drepe bjørnungen til den binna han vil pare seg med. Hvordan er vi verre? Man kan si dyrene handler på refleks, "de er bare slik", men det er vi og. Jeg tenker det at dyrene handler på instinkt, mens vi kan velge om vi vil være onde eller ikke har mye å si Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 28. august 2023 #26 Del Skrevet 28. august 2023 1 minutt siden, Topsi said: Jeg tenker det at dyrene handler på instinkt, mens vi kan velge om vi vil være onde eller ikke har mye å si Jeg har aldri vært dyr (ei heller direkte billig ), så jeg vet ikke hvilket bevissthetsnivå de opererer på, men vi mennesker har og reflekser og instinkter som slår inn nå og da. Noen mennesker er ganske enkelt feilprogrammerte, eller av en type mennesker som er skadelig i feil situasjon, og da overstyres vår vurderingsevne. Så jeg vil si at det å drepe barna til den jeg vil pare meg med er en ganske kynisk handling, trolig utført uten en eneste refleksjon. Er ikke det stjerneeksempelet på en psykopat? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 28. august 2023 #27 Del Skrevet 28. august 2023 Tiuren skrev (2 minutter siden): Jeg har aldri vært dyr (ei heller direkte billig ), så jeg vet ikke hvilket bevissthetsnivå de opererer på, men vi mennesker har og reflekser og instinkter som slår inn nå og da. Noen mennesker er ganske enkelt feilprogrammerte, eller av en type mennesker som er skadelig i feil situasjon, og da overstyres vår vurderingsevne. Så jeg vil si at det å drepe barna til den jeg vil pare meg med er en ganske kynisk handling, trolig utført uten en eneste refleksjon. Er ikke det stjerneeksempelet på en psykopat? Hvor mange mennesker dreper barna til den en vil parre seg med? En vil jo da sannsynligvis bli godt avvist av barnas mor. Så sånn sett så gjør jo ikke mennesker slikt. Ihvertfall ikke i utstrakt grad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 28. august 2023 #28 Del Skrevet 28. august 2023 Just now, Topsi said: Hvor mange mennesker dreper barna til den en vil parre seg med? En vil jo da sannsynligvis bli godt avvist av barnas mor. Så sånn sett så gjør jo ikke mennesker slikt. Ihvertfall ikke i utstrakt grad Det var akkurat det jeg ville fram til, bjørnen er betydelig mer kynisk en mennesker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 28. august 2023 #29 Del Skrevet 28. august 2023 Tiuren skrev (1 minutt siden): Det var akkurat det jeg ville fram til, bjørnen er betydelig mer kynisk en mennesker. Kynisk eller instinkt? Jeg så en video om det der en gang, og en bjørn luktet på en binne og gikk videre. Viste seg at han hadde parret seg med henne tidligerenog det var en sjans for at ungene var hans. Tror det handler om instinkt På den annen side så har jeg hatt kanskje et par hundre fosterkatter over 15 år, og de har jo litt omsorg, selv om de ville spist meg hvis jeg døde og de ble sulten nok 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhodiola Skrevet 28. august 2023 #30 Del Skrevet 28. august 2023 Tråden er ryddet for brukerangrep. Rhodiola, adm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 28. august 2023 #31 Del Skrevet 28. august 2023 1 minutt siden, Topsi said: Kynisk eller instinkt? Jeg så en video om det der en gang, og en bjørn luktet på en binne og gikk videre. Viste seg at han hadde parret seg med henne tidligerenog det var en sjans for at ungene var hans. Tror det handler om instinkt På den annen side så har jeg hatt kanskje et par hundre fosterkatter over 15 år, og de har jo litt omsorg, selv om de ville spist meg hvis jeg døde og de ble sulten nok Vi blir trolig ikke enige Men jeg mener dyr er mer kyniske en mennesker, for de styres utelukkende av instinkter. De dreper og voldtar, trolig uten en eneste refleksjon, som den mest rendyrkede psykopat. Men jeg elsker hunden min allikevel 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #32 Del Skrevet 28. august 2023 1 hour ago, Topsi said: Jeg tenker det at dyrene handler på instinkt, mens vi kan velge om vi vil være onde eller ikke har mye å si Hvis man ser sånn på det så kan jo dyrene gjøre absolutt hva de vil og det er greit. Mens det kun er mennesker som i det hele tatt kan holdes ansvarlig for noe som helst. Anonymkode: 08a7a...ee9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 28. august 2023 #33 Del Skrevet 28. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis man ser sånn på det så kan jo dyrene gjøre absolutt hva de vil og det er greit. Mens det kun er mennesker som i det hele tatt kan holdes ansvarlig for noe som helst. Anonymkode: 08a7a...ee9 Ja, på mange måter er det jo sånn. Men vi avliver jo dermed også dyr som er farlige, noe vi ikke gjør med mennesker (her ihvertfall) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #34 Del Skrevet 28. august 2023 Tiuren skrev (4 timer siden): Vi blir trolig ikke enige Men jeg mener dyr er mer kyniske en mennesker, for de styres utelukkende av instinkter. De dreper og voldtar, trolig uten en eneste refleksjon, som den mest rendyrkede psykopat. Men jeg elsker hunden min allikevel Det gjør mennesker også da. Men det er rart med det. Om et menneske lager seg gardiner, klær osv av menneskeskinn ,beholder hodeskaller og innvoller av mennesker,så er det en milliard ganger værre enn å gjøre det samme mot dyr. Det er kun mennesker som gjør dette. Når andre dyrearter trenger mat, så dreper de ,spiser det de trenger og that's it. Mennesker er også dyr ,og absolutt den værste og sykeste rasen, men vi er ikke sterkest. Vi bare innbiller oss det. Anonymkode: 1c981...4be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #35 Del Skrevet 28. august 2023 Topsi skrev (8 timer siden): Vi er ihvertfall den mest kyniske rasen.... Ja selvfølgelig. Dyr handler for det meste på instinkter, og fy så brutal den ville dyreverden kan være. Anonymkode: 9199f...9e8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #36 Del Skrevet 28. august 2023 AnonymBruker skrev (På 27.8.2023 den 10.16): Det virker nemlig som at mennesker tror det. Bare fordi vi kan ha dyr hjemme eller holde dem i fangenskap i dyreparker , så betyr ikke det at vi er de sterkeste. Noe av det farligste et menneske kan gjøre,er å tvinge et dyr opp mot et hjørne. Da kan man fort få oppleve hvor svak menneske egentlig er. Anonymkode: 1c981...4be Kan du forklare hvem som i alle dager påstår at vi mennesker er den sterkeste rasen? Har aldri hørt noen har påstått det før. Anonymkode: 9199f...9e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #37 Del Skrevet 28. august 2023 Så smarte at vi driver med å selvutrydder oss selv nå. Anonymkode: 15a93...515 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #38 Del Skrevet 29. august 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Så smarte at vi driver med å selvutrydder oss selv nå. Anonymkode: 15a93...515 Det har vi gjort lenge. Anonymkode: 1c981...4be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leifr Skrevet 29. august 2023 #39 Del Skrevet 29. august 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Så smarte at vi driver med å selvutrydder oss selv nå. Anonymkode: 15a93...515 Ikke egentlig. Vi er kanskje i ferd med å framprovosere noe som kan bli et drastisk fall i populasjonen, men utryddelse? Det tror jeg blir vanskelig å få til, spesielt med en så utbredt, tallrik og tilpasningsdyktig art. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #40 Del Skrevet 31. august 2023 AnonymBruker skrev (På 29.8.2023 den 1.19): Så smarte at vi driver med å selvutrydder oss selv nå. Anonymkode: 15a93...515 Vi får håpe du har rett. Anonymkode: 5178d...d44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå