Gå til innhold

bulgarsk utfall?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjør du denne øvelsen? Bruker du stang eller manualer, og hvor mange kilo tar du?

Jeg lurer også på, er det lettere å kunne få vondt i knærne av denne øvelsen enn vanlig knebøy?

Anonymkode: fcb81...4c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, trener en del bulgarsk splittbøy. Bruker mest manualer, men har brukt noe stang. Rett før sommeren trente jeg med 32 kg (2x16 kg manualer) 3x6-8 reps. Nå har jeg ikke trent styrke på bein på en stund fordi beina får kjørt seg på fjellet om sommeren, tipper det hadde blitt to 14 kg manualer nå. 

Jeg opplever ikke knesmerter under denne øvelsen, men kan få det i venstre kne av knebøy.

Anonymkode: 9d5e3...b4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør også bulgarsk splittbøy (utfall blir veldig krøllete her) med manualer. 2x16kg 6-10 reps, avhengig av hvor i programmet jeg er. 
Utfall kan jeg godt gjøre med stang, men foretrekker manualer her også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør den. J

eg bruker manualer. Det er litt tryggere enn stang. Med manualer er det lett å bare bøye overkroppen ned og sette dem på gulvet. Med en stang på nakken, har du mye dårligere alternativer om du ikke kommer deg opp igjen.. 

Det er også lettere å balansere med manualer, siden tyngdepunktet er lavere. 

Det er ikke lettere å få vondt i knærene enn vanlig knebøy. Det kan være lettere å tilpasse hvor du har tyngdepunktet ditt, om du har det frempå tærene, bakpå hælen, etc, så du lettere kan tilpasse øvelsen etter vondter og skader. Med knebøy kan du ikke ha vekten frempå tåballen. 

Anonymkode: 0fc0a...7e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør den ytterst sjeldent, fordi jeg ikke finner en lav nok plass å ha benet mitt. 

Bruker manualer. Antall kilo avhenger av dagsform og hvor mye jeg har øvd på øvelsen. Alt fra 4 kg til 15. 

Anonymkode: 3a668...c54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker stang, 40kg 3x10. Har ikke fått vondt i knærne av den, men det kan man få om man gjør øvelsen feil eller belaster for mye.

Anonymkode: cee99...651

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker den nettopp for å styrke knærne. Men bruker uten ekstra vekt. 3*15 reps.

Anonymkode: bc0bd...6d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...