AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #1 Del Skrevet 26. august 2023 I gamle dager (dvs før barn) spilte jeg en del spill, mest Zelda og Final Fantasy og lignende. Nå flytter barna ut og jeg ønsker å spille igjen. Men hvilken plattform er best å bruke? Før spilte jeg mest PS og Nintendo, men disse oppdaterer jo konsollene sine regelmessig og da må jeg vel kjøpe ny konsoll - og det blir jo veldig dyrt. Derfor vurderer jeg nå heller å kjøpe en gaming pc - da vil jeg vel kunne spille nye spill uten å stadig måtte kjøpe nytt? Fordeler/ulemper? Hva vil du anbefale og hvorfor? Anonymkode: 111ef...070 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trøndermann38 Skrevet 26. august 2023 #2 Del Skrevet 26. august 2023 Gaming pc blir mye dyrere, ville heller gått for ps5 eller switch 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #3 Del Skrevet 26. august 2023 trøndermann38 skrev (8 minutter siden): Gaming pc blir mye dyrere, ville heller gått for ps5 eller switch Blir det? Må ikke ps oppdateres ca annethvert år for å kunne spille nye spill, og så må man kjøpe de gamle spillene på nytt til ny konsoll siden de ikke fungerer på den nyeste? Anonymkode: 111ef...070 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fame Skrevet 26. august 2023 #4 Del Skrevet 26. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Blir det? Må ikke ps oppdateres ca annethvert år for å kunne spille nye spill, og så må man kjøpe de gamle spillene på nytt til ny konsoll siden de ikke fungerer på den nyeste? Anonymkode: 111ef...070 Ps4 spill fungerer på ps5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trøndermann38 Skrevet 26. august 2023 #5 Del Skrevet 26. august 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Blir det? Må ikke ps oppdateres ca annethvert år for å kunne spille nye spill, og så må man kjøpe de gamle spillene på nytt til ny konsoll siden de ikke fungerer på den nyeste? Anonymkode: 111ef...070 Ps6 kommer ikke ut på mange år enda. Og jeg er sikker på at ps5 spill vil fungere, og har du kjøpt de så har du de så lenge du tar vare på passordet til psn kontoen din. En god gaming pc må også byttes for å spille de nyeste spillene, har gjort den tabben selv. Kjøpte for 27000 og etter 4 år måtte den rett og slett bare byttes ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #6 Del Skrevet 26. august 2023 Fame skrev (14 minutter siden): Ps4 spill fungerer på ps5 Fysiske spill? trøndermann38 skrev (9 minutter siden): Ps6 kommer ikke ut på mange år enda. Og jeg er sikker på at ps5 spill vil fungere, og har du kjøpt de så har du de så lenge du tar vare på passordet til psn kontoen din. En god gaming pc må også byttes for å spille de nyeste spillene, har gjort den tabben selv. Kjøpte for 27000 og etter 4 år måtte den rett og slett bare byttes ut. Ok, da blir det nok kanskje ps. Jeg har ps4, men kan vel ikke spille ps5 spill på den? Må spillene være digitale for at jeg skal kunne spille på både eldre og nyere versjoner? Anonymkode: 111ef...070 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trøndermann38 Skrevet 26. august 2023 #7 Del Skrevet 26. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fysiske spill? Ok, da blir det nok kanskje ps. Jeg har ps4, men kan vel ikke spille ps5 spill på den? Må spillene være digitale for at jeg skal kunne spille på både eldre og nyere versjoner? Anonymkode: 111ef...070 ps5 spiller fysiske ps4 spill, kan ikke spille ps5 på ps4. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fame Skrevet 26. august 2023 #8 Del Skrevet 26. august 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Fysiske spill? Ok, da blir det nok kanskje ps. Jeg har ps4, men kan vel ikke spille ps5 spill på den? Må spillene være digitale for at jeg skal kunne spille på både eldre og nyere versjoner? Anonymkode: 111ef...070 Ja Nesten alt jeg spiller på ps5 er ps4 spill. Kjøpt et par ps5 digitalt da, også kan man oppgradere til ps5 spill for litt bedre opplevelse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #9 Del Skrevet 26. august 2023 Fame skrev (8 minutter siden): Ja Nesten alt jeg spiller på ps5 er ps4 spill. Kjøpt et par ps5 digitalt da, også kan man oppgradere til ps5 spill for litt bedre opplevelse Hm, ok. Jeg trodde ps5 kun spilte digitale spill? Er det to ulike versjoner kanskje? Anonymkode: 111ef...070 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fame Skrevet 26. august 2023 #10 Del Skrevet 26. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hm, ok. Jeg trodde ps5 kun spilte digitale spill? Er det to ulike versjoner kanskje? Anonymkode: 111ef...070 Det er to versjoner. Jeg har disk versjonen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #11 Del Skrevet 26. august 2023 Ps5 sine spill er veldig dyre. Pc har spill i alle prisklasser. Om du kun vil spille de aller nyeste spillene så blir det dyrt uansett. Men det finnes veldig mye bra spill som har gått ned i pris som er noen år. Du trenger ikke de heftigste spillemaskinen. Du kan ikke spille zelda spill på pc, da. Om det er viktig å spille supermario og zelda må du ha nintendokonsoll Anonymkode: 8e792...9b6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Okapi Skrevet 27. august 2023 #12 Del Skrevet 27. august 2023 On 8/26/2023 at 7:38 AM, AnonymBruker said: Blir det? Må ikke ps oppdateres ca annethvert år for å kunne spille nye spill, og så må man kjøpe de gamle spillene på nytt til ny konsoll siden de ikke fungerer på den nyeste? Anonymkode: 111ef...070 En konsollgenerasjon er nå ca. syv år, ikke 1-2. PS4 og Xbox One ble lansert i 2013, og PS5 og XSX i 2020. Switch kom ut i 2017, og ligger an til å få en etterfølger neste år. I tillegg holdes som regel forrige generasjon i live i noen år til; det kommer fortsatt ut nye spill til PS4. Uansett, akkurat i dag ville jeg kjøpt en PS5, eller eventuelt en Xbox. Et brukbart skjermkort til PC koster fort like mye som en konsoll for tiden, og Switch er overmoden for utskiftelse. PS5 og Xbox Series X har et helt enormt utvalg av spill fra flere generasjoner, i alle prisklasser, og vil være markedsledende i sikkert 4-5 år til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #13 Del Skrevet 27. august 2023 Okapi skrev (5 minutter siden): Uansett, akkurat i dag ville jeg kjøpt en PS5, eller eventuelt en Xbox. Xbox har jeg ingen erfaring med. Er det noe spesielt som skiller den fra ps? Anonymkode: 111ef...070 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #14 Del Skrevet 27. august 2023 Hva med å gå på finn.no og se om det er noen brukte switch-konsoller til salgs? Får kanskje med noen spill også Anonymkode: 96918...4f7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #15 Del Skrevet 27. august 2023 Jeg har samme spillsmak som deg tror jeg - utfra det lille du skriver 😛 Jeg foretrekker adventure/jrpg spill eller ting mellom, med zelda som min absolutt favorittserie, vokste opp med N64. Har i senere tid også kost meg med final fantasy spill. Nintendo Switch er den perfekte spillkonsollen for meg. Nå er den blitt ganske gammel, er nok ikke så lenge til ny versjon (ikke annonsert ennå), men det betyr kanskje også at du kan få kjøpt en (pent) brukt switch billig? (Men da kan det være at du vil trenge nye kontrollere, og de koster litt, så ny er kanskje verdt det). Uansett er switch billigere enn mye annet, du trenger ikke bytte den ut på mange år så lenge du ikke måå ha de nyeste spillene, fordi det finnes massevis av gode spill å ta av. Det bra med switch er at du kan spille på TVen eller håndholdt på reise/i senga, det er veldig mye spill som er laget for å være gøy heller enn å bare se fine ut - mye zelda og zeldakopier, de to nyeste zeldaspillene er fantastiske og tar fort 200++ timer hver, og selv om ikke final fantasy er her, så er det mange gode jrpg spill med store episke historier, der Xenoblade er den største nå for tida. Nå synes jeg også av og til det er digg å slappe av med pokemon, med puzzlespill, eller med veldig enkle koselige spill der man lager seg en gård, og switch har også veldig mye av dette 😛 Jeg ville heller gått for ps5 hvis jeg: var mer opptatt av å få spille alle final fantasy spill, zelda ikke var så viktig, hvis jeg hadde vært opptatt av bra grafikk, og av skytespill og bilspill, eller av litt mer voldelige actionspill (switch har lite sånt, ps5 har mye) Jeg hadde gått for pc dersom jeg foretrakk å spille ved bord foran skjerm og å bruke tastatur og mus (vet man kan ha pc på TVen også, og bruke kontroller, vi har det, men da blir det mer likt konsoll), eller dersom jeg foretrakk mer type strategispill eller spill der man spiller med mange online, da pc er mer tilpasset dette (dog ville jeg isåfall anbefalt ff xiv som onlinespill, pga spillsmaken din, og det er også på playstation) Anonymkode: 57e7c...326 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipling Skrevet 27. august 2023 #16 Del Skrevet 27. august 2023 Gaming pc trenger ikke å være så mye dyrere, men det kan bli veldig mye dyrere avhengig av hva du kjøper og hvor bra grafikk du vil ha. Men fordelen med pc er at du har mye større valgmulighet med spill generelt sett. Spillene er også gjerne billigere på pc, og du får en pc som kan brukes til mye annet enn gaming. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #17 Del Skrevet 27. august 2023 7 minutter siden, Kipling said: Gaming pc trenger ikke å være så mye dyrere, men det kan bli veldig mye dyrere avhengig av hva du kjøper og hvor bra grafikk du vil ha. Men fordelen med pc er at du har mye større valgmulighet med spill generelt sett. Spillene er også gjerne billigere på pc, og du får en pc som kan brukes til mye annet enn gaming. Hva slags gaming-PC får du egentlig til 5-6000? Anonymkode: 237ed...2cd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
norw Skrevet 27. august 2023 #18 Del Skrevet 27. august 2023 Ble Xbox her, betalte vel under 2400. Crossplay-muligheter, så jeg kan spille med de som er på PS5. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #19 Del Skrevet 27. august 2023 Med Playstation må du ha et ps plus abonnement for å kunne spille online med andre. Anonymkode: 12875...34b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kala Skrevet 29. august 2023 #20 Del Skrevet 29. august 2023 Jeg kjøpte switch for ett år siden. Hadde jeg skulle valgt på nytt hadde jeg gått for ps5. Hendene mine er vant til plasseringene av knappene, så på switch blir det helt bakvendt😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå