Linnie Skrevet 4. november 2002 #1 Del Skrevet 4. november 2002 Ja, har dere noen ideer?? Jeg er rimelig blakk nå... (Det har sikkert vært opp før, men jeg prøver meg fordet!!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 4. november 2002 #2 Del Skrevet 4. november 2002 Hva med suppe, nudler eller pasta? Jeg spiste masse av dette da jeg var skikkelig blakk student. Men har ikke blitt lei heller - det er jo nesten merkelig. Billig og godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pulverheksa Skrevet 4. november 2002 #3 Del Skrevet 4. november 2002 hybelrisotto. Har spist det ofte på slutten av semestret. Kok ris, når risen er nesten ferdig har jeg oppi litt frossen grønnsaksblanding. Skal det være ekstra "fint" har jeg oppi litt pølse eller grytebønner. Serverer med soya saus, eller østerssaus. Er egentlig bare fantasien som setter grenser. Ellers liker jeg pasta med hjemmelaget "pesto" Pesto 3 ss olivenolje 2 fedd hakket hvitløk hakket fersk basilikum/timian Heller dette over nykoktpasta og serverer. Pleier også og la pastaen stå kaldt til neste dag blir godt grunnlag for pastasalat. Håper det hjalp litt, er litt tom for ideer akkurat i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
koldbruna Skrevet 4. november 2002 #4 Del Skrevet 4. november 2002 Dette er min favoritt rett når lommeboka er slunken,rimlig er den jo også :-? Potetmos med pølse og sopp 3 dl vann 1/2 blokk Maggi grønnsakbuljong 1 ss smør 2 dl Melk 1 pose Potetmos 50 gr revet hvitost 100 gr bacon 150 gr champignon litt ny kvernet pepper og gressløk Kok opp vann med buljong og smør.Løft kjelen fra platen og tisett melk og potetmos.Bland lett og la det svelle i 1 min.Tisett revet ost.Stek bacon og sopp i stekepannen og server på potetmosen.Dryss over pepper og gressløk. Dette er en rett som er billig og som samtidtig er kjempe godt. *klem* koldbruna :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RoadQueen Skrevet 4. november 2002 #5 Del Skrevet 4. november 2002 Spe på posematen med 10-kroners - f.eks så har Mega ofte fiskepudding, reker i lake, pølser ol til 10 kroner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest B-b-billy Skrevet 4. november 2002 #6 Del Skrevet 4. november 2002 1) Pose med Betasuppa + Pose med Potetmos = lapskaus. 2) Potet/makaronigrateng med pølser/grønnsaker (gulrøtter) 3) Wok-gryte med nudler, strimlede grønnsaker + evt reker i saltlake 4) Frossen Sei/torskefilet i en eller annen gryte (f.eks. med poteter) 5) Ostesmørbrød 6) Gå innom Rema eller andre matvarebutikker om lørdagen. Ofte har de kjøtt som går ut på datoen om søndagen til halv pris :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siina Skrevet 5. november 2002 #7 Del Skrevet 5. november 2002 Kok makaroni, bland i tomatpuré (spe gjerne med melk) eller ketchup. Skjær pølse i småbiter og rør dem inn i herligheten. Krydres godt med salt, pepper og grillkrydder. Spises gjerne med rundstykker eller annet brød. Eventuelt kan du skippe tomatpuré, og smelte inn ost istedet. Kjempedigg, klissete hybelmat :D . -siina- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~Emilia~ Skrevet 6. november 2002 #8 Del Skrevet 6. november 2002 - En pose med aspargessuppe, spe med en pakke flöte, og kast inn en 10 krs pakke med finstrimlet kokt skinke. Voila! Dersom du er alene, rekker dette fint til middag i to dager. - Omelett med "kjöleskapsfyll" (les. hva som måtte skjule seg i hyller og skap) - levergryte (for de spesielt interesserte som liker lever) lammelever i terninger, stekt på panne, lag viltsaus og ha i grönnsaksblanding og lever. Server med ris eller kokte poteter. Husk en pakke lever rekker til flere singel-middager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 7. november 2002 #9 Del Skrevet 7. november 2002 Se etter når butikkene har tilbud på posesuppe,kjøttdeig,pasta osv.De har ofte slike kampanjer på tomatsuppe, kjøttsuppe og slikt! jeg bruker å hamstre inn litt jeg da slik at jeg har i fryseren! nå får vi jo heldigvis studielånsutbetaling en gang i mnd. og da er man jo ikke helt blakk! Noe som er kjempegodt er gryterett i ovnsform med potetmos og ost(på toppen) gratinert i ovnen! yum! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå