Gå til innhold

Idag satt jeg foten ned!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er en fyr på jobb så er nærmere 60år som har hengt etter meg, føler jeg. Helt fra jeg begynte på jobb, men nå enda verre. Vil bare høre med dere om det faktisk kan være tilfelle og at jeg burde reagere. 

Det begynte smått med prat osv.. hyggelig mann men har hørt litt rykter om han. Kan ikke røpe hvilket yrke, men hver gang jeg går forbi kontoret han så åpner han "tilfeldig" døren. Det kan ikke være tilfeldig så mange ganger... Han går ut av døren å skal prate med meg. Hvor enn jeg går på arbeidsplassen så kommer han etter eller plutselig en test på en ting. 

Det var også en periode der jeg skulle på på butikken på privaten, enten med bil eller da jeg spaserte. Så dukket han opp på butikken eller traff han "tilfeldig" på veien. Han er en ensom person men føler det er noe ekkelt med han. Blir uvel rundt han. Jeg tør ikke si dette til noen. Men idag så fikk jeg nok.. Han gikk ut akkurat idet jeg gikk forbi hans utehus, som han også har på jobb. (Litt forlatt sted) og da ga jeg en kommentar at jeg bare skynde meg å hente dattera mi på skolen. Han sa ikke ett ord men jeg merket at han egentlig ville prate med meg. Jeg blir helt kvalm kjenner jegvog kjipt det skal være slik på jobb. Jeg tør for all del ikke si dette til noen, han har jo ikke gjort meg noe fysisk. Det er mange hendelser der han fisker ut om ting så han vet jeg er singel. 

Hva tenker dere? Er han ute etter meg eller er jeg fullstendig paranoid? 

K34

Anonymkode: c1257...5d9

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

ga jeg en kommentar at jeg bare skynde meg å hente dattera mi på skolen.

det var en beskjeden liten fot du forsiktig plasserte vil jeg si 

Anonymkode: edbb6...055

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaller du det å sette ned foten, bør du jobbe med deg selv og grensesetting. 

Anonymkode: 1bc27...e25

• Liker 16
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Kaller du det å sette ned foten, bør du jobbe med deg selv og grensesetting. 

Anonymkode: 1bc27...e25

Jeg innså rett etter innlegget ble skrevet at det ikke var å sette foten ned😂 men han innså heldigvis at jeg føler at det er noe. Han var helt stille etterpå. Jeg vil ikke skape dårlig miljø i en nylig jobb jeg har fått🙈🙉

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

det var en beskjeden liten fot du forsiktig plasserte vil jeg si 

Anonymkode: edbb6...055

😂 men er følelsen min riktig da? Det er det egentlige viktige her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg innså rett etter innlegget ble skrevet at det ikke var å sette foten ned😂 men han innså heldigvis at jeg føler at det er noe. Han var helt stille etterpå. Jeg vil ikke skape dårlig miljø i en nylig jobb jeg har fått🙈🙉

Rart du ikke innså det lenge før.

Anonymkode: 4725e...e3d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvordan innser han det når du overhode ikke sier noe som helst, bare finner på en unnskyldning om at du for en gangs skyld har det travelt?

Anonymkode: 1a60c...dac

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvordan innser han det når du overhode ikke sier noe som helst, bare finner på en unnskyldning om at du for en gangs skyld har det travelt?

Anonymkode: 1a60c...dac

Jeg vet ikke.... jeg burde gitt ha mindre oppmerksomhet men vanskelig i en ny jobb!🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en naturlig setting kan du si at du skal møte kjæresten (selv om du ikke har en).

Evt kan du få din far, bror eller en venn til å hente deg, slik at han ser det. Og på en måte late som om det er kjæresten.

Stort sett bare slikt som fungerer med slike folk. 

Har vært borti det selv. Da brukte jeg min bror, som ga meg en klem og holdt meg i hånda litt 😉

Endret av solmåneogstjerner
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

solmåneogstjerner skrev (29 minutter siden):

I en naturlig setting kan du si at du skal møte kjæresten (selv om du ikke har en).

Evt kan du få din far, bror eller en venn til å hente deg, slik at han ser det. Og på en måte late som om det er kjæresten.

Stort sett bare slikt som fungerer med slike folk. 

Har vært borti det selv. Da brukte jeg min bror, som ga meg en klem og holdt meg i hånda litt 😉

Takk for råd. Vært innpå tanken selv, har brukt type setninger at jeg skal hjem på middag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han skaper dårlig stemning, ikke du. Når du sier klart fra at du føler at han er for pågående så tar du vare på deg selv. Det skal du aldri være redd for å si klart. Om han blir sur eller fornærma så er det helt greit. Det er ikke ditt ansvar å verne hans følelser. Ditt ansvar er å være klar og ærlig på at du ikke liker adferden hans.

Du skal ikke finne på nødløgn og bortforklaringer. Det er veikt og stusslig.
Du skal si at du ikke er interessert i kontakt med ham utenom jobben.
ingen blir mer respektert av å opptre feigt.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andro skrev (1 time siden):

Han skaper dårlig stemning, ikke du. Når du sier klart fra at du føler at han er for pågående så tar du vare på deg selv. Det skal du aldri være redd for å si klart. Om han blir sur eller fornærma så er det helt greit. Det er ikke ditt ansvar å verne hans følelser. Ditt ansvar er å være klar og ærlig på at du ikke liker adferden hans.

Du skal ikke finne på nødløgn og bortforklaringer. Det er veikt og stusslig.
Du skal si at du ikke er interessert i kontakt med ham utenom jobben.
ingen blir mer respektert av å opptre feigt.

Takk! Vet ikke helt hvordan jeg skal unngå han fremover nå, men jeg kjenner jeg må ta avstand. Han må da vel forstå at jeg ikke er interessert i en mann på snart 60? Jeg er vennlig mot han som alle andre, men nå kjenner jeg at det begynner å bli ekkelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Han må da vel forstå at jeg ikke er interessert i en mann på snart 60? Jeg er vennlig mot han som alle andre, men nå kjenner jeg at det begynner å bli ekkelt. 

Der tar du feil. Ingen må noe. Du skylder ham ikke vennlighet, men du skylder deg selv å fortelle ham at det begynner å bli ekkelt. Det er ikke farlig å bruke ord.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er en start ❤️

Ps stol på magefølelsen din.

Kan du bytte matbutikk for å teste litt?

Anonymkode: 86a14...f3d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andro skrev (10 timer siden):

Der tar du feil. Ingen må noe. Du skylder ham ikke vennlighet, men du skylder deg selv å fortelle ham at det begynner å bli ekkelt. Det er ikke farlig å bruke ord.

Det som er så irriterende er at henger med leppen om jeggår forbi eller ikke gir han den oppmerksomheten han vil jeg skal gi han. Jeg orker ikke å prate med han hver dag! La meg være i fred, følelse får jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han skjønte at du hadde det travelt denne gangen. Men at du sikkert har tid andre ganger. 

Det KAN være han har dårlige hensikter, men det kan være han er litt spesiell, eller ønsker å ta uskyldig kontakt men er sosialt klønete. Da fortjener han ikke å bli skydd som pesten. Du klarer ikke sette grenser for deg selv. Du burde sett han i øynene, sagt vanlige høflige ting og adressert hensikten. Og gitt klar beskjed om noe ikke var innafor. Noen sliter enormt med sosial kontakt og blir ensomme netopp av den grunn. Å bli sett på som et menneske noen minutter kan gjøre noens dag. 

Anonymkode: a3fb2...694

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, AnonymBruker said:

Det er en fyr på jobb så er nærmere 60år som har hengt etter meg, føler jeg. Helt fra jeg begynte på jobb, men nå enda verre. Vil bare høre med dere om det faktisk kan være tilfelle og at jeg burde reagere. 

Det begynte smått med prat osv.. hyggelig mann men har hørt litt rykter om han. Kan ikke røpe hvilket yrke, men hver gang jeg går forbi kontoret han så åpner han "tilfeldig" døren. Det kan ikke være tilfeldig så mange ganger... Han går ut av døren å skal prate med meg. Hvor enn jeg går på arbeidsplassen så kommer han etter eller plutselig en test på en ting. 

Det var også en periode der jeg skulle på på butikken på privaten, enten med bil eller da jeg spaserte. Så dukket han opp på butikken eller traff han "tilfeldig" på veien. Han er en ensom person men føler det er noe ekkelt med han. Blir uvel rundt han. Jeg tør ikke si dette til noen. Men idag så fikk jeg nok.. Han gikk ut akkurat idet jeg gikk forbi hans utehus, som han også har på jobb. (Litt forlatt sted) og da ga jeg en kommentar at jeg bare skynde meg å hente dattera mi på skolen. Han sa ikke ett ord men jeg merket at han egentlig ville prate med meg. Jeg blir helt kvalm kjenner jegvog kjipt det skal være slik på jobb. Jeg tør for all del ikke si dette til noen, han har jo ikke gjort meg noe fysisk. Det er mange hendelser der han fisker ut om ting så han vet jeg er singel. 

Hva tenker dere? Er han ute etter meg eller er jeg fullstendig paranoid? 

K34

Beklager, men hva menes med denne setningen? 

Og når ble det ulovlig, eller utilgivelig, å være forelsket? Mulig han er klønete, men slutt å tenke på alt som "ekkelt og fælt". 

Anonymkode: 53fed...94f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Han skjønte at du hadde det travelt denne gangen. Men at du sikkert har tid andre ganger. 

Det KAN være han har dårlige hensikter, men det kan være han er litt spesiell, eller ønsker å ta uskyldig kontakt men er sosialt klønete. Da fortjener han ikke å bli skydd som pesten. Du klarer ikke sette grenser for deg selv. Du burde sett han i øynene, sagt vanlige høflige ting og adressert hensikten. Og gitt klar beskjed om noe ikke var innafor. Noen sliter enormt med sosial kontakt og blir ensomme netopp av den grunn. Å bli sett på som et menneske noen minutter kan gjøre noens dag. 

Anonymkode: a3fb2...694

Ja det kan også være det at han føler for å åpne seg for meg. Jeg har en personlighet som mange føler seg trygg på, føler de kan prate med meg om ting fordi jeg er lyttende og omsorgsfull. Men jeg klarer ikke dette med han om han har andre baktanker rundt meg. Jeg er ukomfortabel rundt han. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...