Gå til innhold

Hard tone på KG


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Refreng
On 8/25/2023 at 2:13 PM, AnonymBruker said:

Selvfølgelig er det naturlig at tonen er skarpere om temaet er kontroversielt, at situasjonen er ekstrem, eller man i utgangspunktet har en skarp tone. Det er ikke det jeg snakker om. Jeg snakker om innlegg som er skrevet i en vanskelig eller sårbar situasjon hvor jeg har vært interessert i andres opplevelser av et tema. Likevel blir man sablet ned. Det gjelder ikke bare meg, også andre. Da synes jeg det ofte vises mangel på sosial kompetanse her inne. Jeg synes det er synd, og jeg synes man godt kan snakke til andre på nett sånn man snakker til dem i det virkelige liv.

ts

Anonymkode: 129a4...dbc

Det er verdt å huske på at når andre folk blir sure, irriterte, reagerer voldsomt osv, så er det gjerne en grunn til det. Noe av det det du skrev, trigget et eller annet hos dem. De trigget et personlig problem de har. For eks kan man merke i uføretråder at det sitter enkelte individer og sitrer av bitterhet fordi de ikke føler at de har fått den omsorgen de har trengt i livet. Når de da ser andre uføre får omsorg og penger til å forsørge seg, så kan det være veldig provoserende for dem. For de får alt de selv aldri fikk. De føler sårhet, sinne, urettferdighet, bitterhet med mer som gjør at de kommer inn og skriver dømmende innlegg om den uføre.

Så når noen skriver noe stygt til deg, så handler det i aller største grad om at den sure har et personlig problem. Du vekket en sår følelse i dem og de reagerer på impuls. Det har ikke egentlig noe med deg å gjøre. Det er deres egne problemer og spøkelser fra fortiden som får dem til å oppføre seg som de gjør

Da snakker jeg om tråder der TS ikke er slem, selvsagt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror mange tar kg litt for seriøst, det gjelder både de som lett blir fornærmet og de som lett fornærmer 

Anonymkode: 3b927...5f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.8.2023 den 13.32):

Jeg har i ny og ne brukt dette forumet til å lufte ting jeg tenker på og få innspill, gjennom flere år. Jeg har ikke sterke meninger, jeg reflekterer som regel over egne erfaringer og ønsker å høre hva andre mener om ting. Men etter hvert som tiden har gått, opplever jeg at mennesker her inne er så frekke og ufine og rett og slett slemme, at jeg ikke lenger orker å dele noe. Fordi jeg blir lei meg av harde ord og kritikk i situasjoner hvor jeg føler det hadde vært på plass med LITT omtanke og folkeskikk.

Er det spesielt for KG? Finnes det noen forum der han man være litt personlig uten å bli sablet ned?

Anonymkode: 129a4...dbc

Jeg har inntrykk av at en del svarer basert på hva andres innlegg fikk dem til å føle mer enn hva andre faktisk har skrevet. Slik føler en kanskje på en form for "berettiget harme" som en føler rettferdiggjør ufin oppførsel mot de en oppfatter at har påført en de dårlige følelsene. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

herzeleid skrev (2 minutter siden):

Jeg har inntrykk av at en del svarer basert på hva andres innlegg fikk dem til å føle mer enn hva andre faktisk har skrevet. Slik føler en kanskje på en form for "berettiget harme" som en føler rettferdiggjør ufin oppførsel mot de en oppfatter at har påført en de dårlige følelsene. 

Så folk skal altså ikke ta ansvar for hva de selv skriver. Er ikke det et litt rart tips å gi TS, som synes det er en hard Tone på kg?

Anonymkode: e0418...24d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så folk skal altså ikke ta ansvar for hva de selv skriver.

Jeg klarer ikke å se hvordan det er en logisk lesing av innlegget du siterer.

Sitat

 

Er ikke det et litt rart tips å gi TS, som synes det er en hard Tone på kg?

Anonymkode: e0418...24d

 

Innlegget du siterer inneholder da ingen "tips". 

Har du kanskje sitert feil innlegg? 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

herzeleid skrev (1 minutt siden):

Jeg klarer ikke å se hvordan det er en logisk lesing av innlegget du siterer.

Innlegget du siterer inneholder da ingen "tips". 

Har du kanskje sitert feil innlegg? 

Men gud, hengte du deg opp i ordet tips? Poenget mitt er at du setter opp et skille mellom hva som står skrevet og andres følelser, som om mennesker ikke faktisk reagerer på det som står skrevet eller leser mellom linjene, men selv reagerer på noe som ikke står skrevet? Reaksjonene kommer jo i møte med en tekst. Altså er det jo noe i den teksten som får andre til å reagere.

Anonymkode: e0418...24d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men gud, hengte du deg opp i ordet tips?

Nei jeg nevnte for deg at det var litt rart at du tilsynelatende mente jeg gav TS et tips, når innlegget ikke inneholdt noe sånt. Som sagt virker det å være så lite sammenheng mellom det du svarte og innlegget du forsøkte å svare på at jeg var usikker på om du kanskje forsøkte å svare på et annet innlegg og siterte feil? 

Sitat

 

Poenget mitt er at du setter opp et skille mellom hva som står skrevet og andres følelser, som om mennesker ikke faktisk reagerer på det som står skrevet eller leser mellom linjene, men selv reagerer på noe som ikke står skrevet? Reaksjonene kommer jo i møte med en tekst. Altså er det jo noe i den teksten som får andre til å reagere.

Anonymkode: e0418...24d

 

Ja jeg tror det er hensiktsmessig å skille mellom hva noen skriver og hva noen føler når de leser det, og at kritikk av en tekst bør baseres på førstnevnte. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...