Gå til innhold

Føler du deg trygg i Oslo? Knivstikking osv.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg føler meg ganske utrygg spesielt i enkelte områder, men jeg innser at dette nok i stor grad kommer av at jeg er en litt engstelig person i utgangspunktet... Rasjonelt sett vet jeg at risikoen for å bli utsatt for alvorlig kriminalitet i Oslo er lav sammenlignet med de fleste andre større byer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå bor ikke jeg i Oslo men har har vært der et par ganger i det siste og inntrykket mitt er mye bedre nå enn det inntrykket jeg hadde tidlig på 2000-tallet. Da synes jeg det var en real drittplass for å være helt ærlig og har alltid valgt å bare kjøre forbi når vi har vært på den kanten. Men som sagt så har vi være der en del nå og jeg må si jeg synes det har blitt mye bedre men det er jo bare min mening, fra den turisten jeg har vært når jeg har vært på tur. :) 

Anonymkode: 4db27...59d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg helt trygg.

Var mer utrygg igjennom 90 tallet og tidlig 2000 da jeg vokste opp og bodde i det som er en forstad til Oslo. Der var det vold «hele tiden». Har ikke telling på hvor mange voldsepisoder jeg har sett/opplevd.

Anonymkode: 3942d...817

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.8.2023 den 14.43):

Føler meg like trygg i Oslo i dag som jeg gjorde i 2013, 2003 og 1993.

Anonymkode: b8fb0...b9c

Samme her! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Føler meg like trygg nå som jeg alltid har gjort. Født, oppvokst og bor fortsatt i Oslo.

Anonymkode: 10457...67e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg absolutt ikke trygg i Oslo, turte ikke og gå turer på kvelden, flyttet hjem igjen med en gang jeg kunne, gatene føles utrygge der. Og om vi måtte ut på sen kveld/natt lånte vi rottweilerene til naboen.

Anonymkode: 1cb32...04d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...