Gå til innhold

Føler du deg trygg i Oslo? Knivstikking osv.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Norge var et tryggere og bedre samfunn før islam kom hit.

Anonymkode: e471c...c6c

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 hour ago, AnonymBruker said:

Import fra MENA har gjort både Oslo og andre norske byer utrygge  desverre. Dette kan man takke norske politikere for. Dette er selvsagt ikke lov å si men de som har øyne og hjernekapasitet forstår dette.

Det er heller ikke vanskelig å se hvordan ting har blitt i andre land hvor denne ukulturen har fått fotfeste.

Man ser også hvilken bakgrunn de som utfører den groveste kriminaliteten har og hvilke holdninger de tar med seg. 

Desverre er det slik.

Det er jo ikke kun politikerne sin feil, men folket! Ta deg en kort prat med en tilfeldig person på gata, så skjønner du fort hvorfor vi er der vi er. Da tenker jeg alt fra at vi har stemt for høyere strømpris, stemt for høyere levekostnader, valgt en krigsforbryter som statsminister, stemt for massevoldtekt og knivran, stemt for samfunnsstraff for disse handlingene dersom du har rett hudfarge, osv... også stiller vi oss undrende til hvordan dette kunne skje, før NRK kommer med en alternativ begunnelse som en 5. klassing burde klare å se rett igjennom. Ja, selv når folket stemte nei til EU og likevel ble innmeldt med en dårligere avtale var det ingen som beveget en finger. Verdens mest lammede og propagandiserte befolkning. 80% av nordmenn ville trodd fargen rød egentlig var blå, nesten slik som mange nå tror at kvinner er menn og menn kan ha mensen, dersom VG publiserte en artikkel som påsto det. 

Forøvrig føler jeg meg trygg i Oslo. Ikke fordi det er like trygt som før, men fordi jeg er villig til å gå lenger for å forsvare meg selv enn de fleste av disse rottene er villige til for å stjele en telefon. 

Anonymkode: 70e29...bfa

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er jo ikke kun politikerne sin feil, men folket! Ta deg en kort prat med en tilfeldig person på gata, så skjønner du fort hvorfor vi er der vi er. Da tenker jeg alt fra at vi har stemt for høyere strømpris, stemt for høyere levekostnader, valgt en krigsforbryter som statsminister, stemt for massevoldtekt og knivran, stemt for samfunnsstraff for disse handlingene dersom du har rett hudfarge, osv... også stiller vi oss undrende til hvordan dette kunne skje, før NRK kommer med en alternativ begunnelse som en 5. klassing burde klare å se rett igjennom. Ja, selv når folket stemte nei til EU og likevel ble innmeldt med en dårligere avtale var det ingen som beveget en finger. Verdens mest lammede og propagandiserte befolkning. 80% av nordmenn ville trodd fargen rød egentlig var blå, nesten slik som mange nå tror at kvinner er menn og menn kan ha mensen, dersom VG publiserte en artikkel som påsto det. 

Forøvrig føler jeg meg trygg i Oslo. Ikke fordi det er like trygt som før, men fordi jeg er villig til å gå lenger for å forsvare meg selv enn de fleste av disse rottene er villige til for å stjele en telefon. 

Anonymkode: 70e29...bfa

Svikere hele gjengen. Men det blir gøy den dagen det for alvor smeller og ansvar skal fordeles, vet godt hvem jeg ikke er på lag med da ja.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri følt meg utrygg i Oslo, noensinne. Voldskriminalitet eksisterer jo, men når man tar i betraktning at det bor over millionen i stor-Oslo, og man må ned på 270.000(ca) til nest største by, Bergen, så er det klart man oftest leser om hendelser i Oslo, men for den jevne innbygger er det ingen grunn til å føle seg noe tryggere i Bergen, Stavanger eller Kristiansand. Større kriminelle miljøer har en tendens til å trekke mot større byer, og dermed er vel tallene litt høyere i de tilfellene pga. interne konflikter, men det er ikke noe alle vi andre trenger å være engstelige for. 

Det skumleste i Oslo for vanlige folk nå er taxibransjen. Er jo helt vill vest😳😅

Screenshot 2023-08-25 at 15.07.20.png

Screenshot 2023-08-25 at 15.07.10.png

Screenshot 2023-08-25 at 15.07.00.png

Screenshot 2023-08-25 at 15.06.46.png

Endret av Påkrevd
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følte meg trygg jeg også, i årevis. Helt til jeg en dag ble ranet av en iraker med kniv. Etter det er jeg utrygg og tar strengere forholdsregler. Terror er blitt hverdagen.

Anonymkode: 1ba2f...788

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Påkrevd said:

Jeg har aldri følt meg utrygg i Oslo, noensinne. Voldskriminalitet eksisterer jo, men når man tar i betraktning at det bor over millionen i stor-Oslo, og man må ned på 270.000(ca) til nest største by, Bergen, så er det klart man oftest leser om hendelser i Oslo, men for den jevne innbygger er det ingen grunn til å føle seg noe tryggere i Bergen, Stavanger eller Kristiansand. Større kriminelle miljøer har en tendens til å trekke mot større byer, og dermed er vel tallene litt høyere i de tilfellene pga. interne konflikter, men det er ikke noe alle vi andre trenger å være engstelige for. 

Det skumleste i Oslo for vanlige folk nå er taxibransjen. Er jo helt vill vest😳😅

Screenshot 2023-08-25 at 15.07.20.png

Screenshot 2023-08-25 at 15.07.10.png

Screenshot 2023-08-25 at 15.07.00.png

Screenshot 2023-08-25 at 15.06.46.png

Dessverre ser det ut til at fakta, tall, og statestikk er noe veldig mange ikke bryr seg om. Ref: denne tråden.

Anonymkode: 96080...963

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Overhode ikke, så her må det punges ut til taxi om jeg skal ut. Er på ingen måte trygt for kvinner lenger å gå hjem om natten, ei trygt for menn som blir utsatt for blind vold/ran

Anonymkode: b8d17...c81

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som utøver denne volden gjør det hovedsaklig mot personer de allerede kjenner. Så ja, jeg føler meg trygg.

Anonymkode: d6c2b...7b3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg trygg. Går jevnlig over Brugata/Storgata på alskens tider av døgnet i forbindelse med jobb. Ser ofte bråk og kriminelle handlinger, men bare som handlinger mellom folk som kjenner hverandre fra før og allerede er en del av det tvilsomme miljøet der. Aldri mot utenforstående. Ikke så mye som et lite veskeran mot en av de utallige surrete turistene som daglig går mellom Anker Hotel og Oslo S en gang. 

Anonymkode: 3401c...608

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Overhode ikke, så her må det punges ut til taxi om jeg skal ut. Er på ingen måte trygt for kvinner lenger å gå hjem om natten, ei trygt for menn som blir utsatt for blind vold/ran

Anonymkode: b8d17...c81

Som nevnt i mitt forrige innlegg, så er jo taxi omtrent det eneste som er skummelt i Oslo nå om dagen. Mye tryggere å gå👍

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.8.2023 den 12.13):

Raymond Johansen sier jo det er en trygg by. Mon tro om de to kvinnelige lærerne på universitetet som ble knivstukket i går tenker det samme:(

Om du mener den hendelsen er med på å gjøre byen mer utrygg da skjønner jeg deg.

Du og slike som deg kommer aldri til å føle seg trygge da. 

Du kan jo samle de 10 største byene (foruten Oslo) i Norge til en by. Se hva som skjer da. 

Det er ganske naturlig at i en storby m/omegn med totalt 1,1 mill mennesker så er det mange forskjellige mennesker. 

99,50% av Oslo’s befolkning opplever det som trygt. Så at en av 1 million innbyggere stikker ned noen ser dårlig ut på nyhetene. 

Det de ikke nevner er de 999.999 andre som ikke opplevde utrygghet. 

Dette er på mange måter de store talls lov

Du kan jo legge 1 million Hvite kuler i en pose. Fargelegg 1 av de Røde og se hvor lenge du må sitte å trekke før du får rød ball. 

Jdg vil tro at det riktige tallet er mer 25 røde kuler. 

Trekk så 1 ball om dagen inntill du trekker 1 rød ball. Du må altså sitte i ca 40.000 dager før du treffer på en rød ball. 

litt sært eksempel, men viser konkret hvor vanskelig det er å bli knivstukket for de aller aller fleste av oss

Endret av MayorSantos
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er mer redd de polerte og dannende menneskene som kommer med et smil og et mørke. For eksmempel kristenkonservative som prøver å kontrollere andres liv gjennom lover og skam.

KRF med sin nullvisjon om abort er et godt eksempel på det og folk i kommentarfelter som ser normale ut, men som er svært aggressive mot pride og transpersoner.

Anonymkode: 6bfd9...c5d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er mer redd de polerte og dannende menneskene som kommer med et smil og et mørke. For eksmempel kristenkonservative som prøver å kontrollere andres liv gjennom lover og skam.

KRF med sin nullvisjon om abort er et godt eksempel på det og folk i kommentarfelter som ser normale ut, men som er svært aggressive mot pride og transpersoner.

Noen av de områdene som har dårlig rykte mhp knivstikking har også historikk med problemer med pride og trans.

Men man ser kanskje samfunnet rundt seg med de politiske brillene man har

Anonymkode: d606c...2ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg beveger meg hvor som helst i byen med de halvstore barna uten å være bekymret.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Noen av de områdene som har dårlig rykte mhp knivstikking har også historikk med problemer med pride og trans.

Men man ser kanskje samfunnet rundt seg med de politiske brillene man har

Det ene utelukker ikke det andre. I disse områdene du snakker om vet man at det er slik i blenda hvite miljø er det også slik, men det synes ikke så lett og diskrimineringen er mer subtil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...