Harlekin Skrevet 25. august 2023 #1 Del Skrevet 25. august 2023 Jeg fant ikke et beskrivende norsk ord 😄 Altså, jeg sliter med at sminken under øynene "skiller seg", altså blir ujevn. Noen som har noen gode tips til hvordan dette kan unngås? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 25. august 2023 #2 Del Skrevet 25. august 2023 Bruker du øyekrem eller fuktighetskrem undeer øynene? Flytende eller pudderbasert hudsminke? Kan hende produktene du bruker, ikke "samarbeider" med sminken. Du kan også prøve en primer og se om det hjelper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harlekin Skrevet 25. august 2023 Forfatter #3 Del Skrevet 25. august 2023 Roci skrev (9 minutter siden): Bruker du øyekrem eller fuktighetskrem undeer øynene? Flytende eller pudderbasert hudsminke? Kan hende produktene du bruker, ikke "samarbeider" med sminken. Du kan også prøve en primer og se om det hjelper. Jeg bruker øyekrem stort sett, noen ganger bare fuktighetskrem. Flytende concealer og foundation. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 25. august 2023 #4 Del Skrevet 25. august 2023 Harlekin skrev (1 minutt siden): Jeg bruker øyekrem stort sett, noen ganger bare fuktighetskrem. Flytende concealer og foundation. Kan det være at concealeren og foundationen ikke passer sammen? Hvis et av produktene er vannbasert og det andre er oljebasert, kan sminken "skille" seg. Det samme kan skje om du ikke lar concealeren "sette" seg noen minutter før du påfører foundation. Det kan også ha betydning hvordan du påfører produktene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harlekin Skrevet 25. august 2023 Forfatter #5 Del Skrevet 25. august 2023 Roci skrev (1 minutt siden): Kan det være at concealeren og foundationen ikke passer sammen? Hvis et av produktene er vannbasert og det andre er oljebasert, kan sminken "skille" seg. Det samme kan skje om du ikke lar concealeren "sette" seg noen minutter før du påfører foundation. Det kan også ha betydning hvordan du påfører produktene. Tusen takk for svar! Jeg har det travelt om morgenen, så det er mulig at jeg ikke lar det gå lang nok tid. Jeg har brukt ELF halo glow liquid filter og Estee Lauder double wear concealer, skal sjekke ingrediensene her. Jeg mistenker også at jeg rett og slett ikke har nok kunnskap om påføring og bare smeller det på og tenker det ordner seg 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 25. august 2023 #6 Del Skrevet 25. august 2023 Jeg ser at Halo Glow Liquid Filter har squalane, som er en olje, ganske høyt på ingredienslisten, selv om den hevdes å være vannbasert. Concealeren fra EL er silikonbasert, så det kan være årsaken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harlekin Skrevet 25. august 2023 Forfatter #7 Del Skrevet 25. august 2023 Roci skrev (3 minutter siden): Jeg ser at Halo Glow Liquid Filter har squalane, som er en olje, ganske høyt på ingredienslisten, selv om den hevdes å være vannbasert. Concealeren fra EL er silikonbasert, så det kan være årsaken. Tusen takk! Ikke visste jeg at man måtte være god i kjemi for å sminke seg Jeg skal prøve å kutte ut concealer, eller ikke ha foundation under øynene, og se om det hjelper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 25. august 2023 #8 Del Skrevet 25. august 2023 Harlekin skrev (Akkurat nå): Tusen takk! Ikke visste jeg at man måtte være god i kjemi for å sminke seg Jeg skal prøve å kutte ut concealer, eller ikke ha foundation under øynene, og se om det hjelper. Nei, du kan så si Du kan jo evt. bytte ut et av produktene, men det kan like gjerne hende at du får et bra resultat med kun det ene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CSe0gvmY2b Skrevet 25. august 2023 #9 Del Skrevet 25. august 2023 Kan hjelpe å ha en god primer under sminken også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harlekin Skrevet 25. august 2023 Forfatter #10 Del Skrevet 25. august 2023 Roci skrev (2 minutter siden): Nei, du kan så si Du kan jo evt. bytte ut et av produktene, men det kan like gjerne hende at du får et bra resultat med kun det ene. Tusen takk igjen for hjelpen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 25. august 2023 #11 Del Skrevet 25. august 2023 Harlekin skrev (27 minutter siden): Tusen takk igjen for hjelpen Bare hyggelig ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flusa Skrevet 25. august 2023 #12 Del Skrevet 25. august 2023 (endret) Jeg bruker TYNT lag/lite concealer under/rundt øynene. Dette har hjuloet for min del. Creaser ikke lengre! EDIT: Jeg bruker også som regel alltid pudder over concealer,for å sette det. Bruker sjelden settingspray.(brukte det hver gang,før.) Endret 25. august 2023 av flusa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flusa Skrevet 25. august 2023 #13 Del Skrevet 25. august 2023 Jeg er også nøye med hudpleie. Renser godt 2 ganger, toner,serum,øyekrem,fuktkrem. Lar alt tørke mellom hver påføring, og lar alt igjen tørke GODT før jeg påfører concealer/foundation. Dersom jeg tar på concealer/foundation for raskt, skjer det du beskriver. At det skiller seg/creaser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harlekin Skrevet 25. august 2023 Forfatter #14 Del Skrevet 25. august 2023 flusa skrev (43 minutter siden): Jeg bruker TYNT lag/lite concealer under/rundt øynene. Dette har hjuloet for min del. Creaser ikke lengre! EDIT: Jeg bruker også som regel alltid pudder over concealer,for å sette det. Bruker sjelden settingspray.(brukte det hver gang,før.) flusa skrev (39 minutter siden): Jeg er også nøye med hudpleie. Renser godt 2 ganger, toner,serum,øyekrem,fuktkrem. Lar alt tørke mellom hver påføring, og lar alt igjen tørke GODT før jeg påfører concealer/foundation. Dersom jeg tar på concealer/foundation for raskt, skjer det du beskriver. At det skiller seg/creaser. Tusen takk for godt svar! Jeg mistenker at jeg rett og slett ikke er grundig nok når jeg sminker meg. Jeg blir lett litt stressa om morgenen når jeg skal skynde meg, og lar det nok ikke tørke godt nok. Skal prøve meg litt frem i helgen, da har jeg bedre tid. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harlekin Skrevet 25. august 2023 Forfatter #15 Del Skrevet 25. august 2023 IneT skrev (7 timer siden): Kan hjelpe å ha en god primer under sminken også. Takk for tips! Jeg bruker sjelden primer, men kan forsøke meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå