AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #161 Del Skrevet 27. august 2023 Kipling skrev (2 minutter siden): Er nok fortsatt litt kjipere å få en bjelke i huet på en byggeplass, miste en hånd i en maskin på en fabrikk, eller sove ute i minusgrader på en vinterøvelse. Ja, for det er så typisk at dette skjer med majoriteten av menn. De kan rett og slett ikke rydde etter seg fordi de har fått en bjelke i hodet, frøset ihjel og i tillegg mistet en hånd i en maskin på en fabrikk. Anonymkode: 8b485...1a9 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #162 Del Skrevet 27. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg forstår det ikke. All den tid dette ikke handler om menns arbeid der ute i den vide verden, men om arbeidet der hjemme. Poenget er altså ikke hvem som jobber mest tilsammen. Poenget er at kvinner er misfornøyd med å rydde og vaske en leilighet hun eier med en annen, som dermed også burde vaske og rydde SIN egen leilighet, slik alle gjør når de er single, også menn som jobber mye. Så forsøker noen menn å gjøre det om til en totalarbeid-debatt. Guess what. Oppegående mennesker holder hjemmet sitt i orden, uansett om de jobber mye eller ikke. Det er ikke sånn st jo mer man jobber, desto mer suggete eller rotete er man. Anonymkode: 8b485...1a9 Man skal altså arbeide mindre, men fortsatt bli (delvis) forsørget... Anonymkode: 0eaee...cfd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipling Skrevet 27. august 2023 #163 Del Skrevet 27. august 2023 7 minutter siden, Rosalilje84 said: Nettopp! Han klarer fint å rydde og lage mat når han bor alene og må gjøre absolutt alt selv. Men å gjøre halve jobben når han er i et forhold, det gidder han ikke? Blir han mer sliten av jobben når han har en dame? Hvis jeg tar mer overtid for å delvis forsørge en dame som har valgt et yrke med lav inntekt fordi hun hadde lyst, så blir jeg det ja. Og forskjellen er at er jeg singel så subsidierer jeg ikke livsstilen til noen, og da kan jeg ikke forvente noe tilbake. Bor jeg sammen med, og har barn med, en dame som tjener lite, så subsidierer jeg henne og da kan jeg faktisk forvente noe tilbake. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #164 Del Skrevet 27. august 2023 Så en mann skal ikke rydde etter seg, vaske etter seg, lage middag, handle, følge opp barn osv, fordi han selv har valgt en jobb som er slitsom? Man skal høre mye😅 Anonymkode: 82381...6b9 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #165 Del Skrevet 27. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Man skal altså arbeide mindre, men fortsatt bli (delvis) forsørget... Anonymkode: 0eaee...cfd Man skal rydde sitt eget hjem. Med andre ord, man skal ha normal boevne. Menn som skylder på at de jobber for mye, var aldri ryddige i utgangspunktet. Mennesker med normal boevne holder hjemmet sitt i orden, uansett hvor mye de jobber. Anonymkode: 8b485...1a9 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipling Skrevet 27. august 2023 #166 Del Skrevet 27. august 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, for det er så typisk at dette skjer med majoriteten av menn. De kan rett og slett ikke rydde etter seg fordi de har fått en bjelke i hodet, frøset ihjel og i tillegg mistet en hånd i en maskin på en fabrikk. Anonymkode: 8b485...1a9 Alle de tingene skjer faktisk overveldende med menn ja, vi er vel noe sånt som 90% av alle dødsfall på arbeidsplassen. Hvis jeg har en farligere jobb for å kunne bidra mer økonomisk, så kan hun bidra ekstra ved å ta oppvasken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #167 Del Skrevet 27. august 2023 Kipling skrev (1 minutt siden): Hvis jeg tar mer overtid for å delvis forsørge en dame som har valgt et yrke med lav inntekt fordi hun hadde lyst, så blir jeg det ja. Og forskjellen er at er jeg singel så subsidierer jeg ikke livsstilen til noen, og da kan jeg ikke forvente noe tilbake. Bor jeg sammen med, og har barn med, en dame som tjener lite, så subsidierer jeg henne og da kan jeg faktisk forvente noe tilbake. Nå prøver du bare å lage situasjoner hvor du får rett. De fleste menn tar ikke på seg ekstraarbeid for å forsørge dama lenger. Anonymkode: 8b485...1a9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #168 Del Skrevet 27. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Man skal rydde sitt eget hjem. Med andre ord, man skal ha normal boevne. Menn som skylder på at de jobber for mye, var aldri ryddige i utgangspunktet. Mennesker med normal boevne holder hjemmet sitt i orden, uansett hvor mye de jobber. Anonymkode: 8b485...1a9 Hvorvidt man ønsker å rydde i sitt eget hjem er opp til en selv. Anonymkode: 0eaee...cfd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipling Skrevet 27. august 2023 #169 Del Skrevet 27. august 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Så en mann skal ikke rydde etter seg, vaske etter seg, lage middag, handle, følge opp barn osv, fordi han selv har valgt en jobb som er slitsom? Man skal høre mye😅 Anonymkode: 82381...6b9 Hvis han har valgt den for å få høyere inntekt så han kan subsidiere din livsstil, så ja, selvsagt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #170 Del Skrevet 27. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nå prøver du bare å lage situasjoner hvor du får rett. De fleste menn tar ikke på seg ekstraarbeid for å forsørge dama lenger. Anonymkode: 8b485...1a9 Menn jobber likevel mer samlet sett. Anonymkode: 0eaee...cfd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #171 Del Skrevet 27. august 2023 Kipling skrev (Akkurat nå): Alle de tingene skjer faktisk overveldende med menn ja, vi er vel noe sånt som 90% av alle dødsfall på arbeidsplassen. Hvis jeg har en farligere jobb for å kunne bidra mer økonomisk, så kan hun bidra ekstra ved å ta oppvasken. Du har ikke en farligere jobb FOR å bidra mer økonomisk. Mer diktning. Altså kipling, du må gjerne ut og prøve å finne en dame og forsørge så du kan slippe husarbeid, men normal boevne er et krav. Hvordan ser det egnelitg ut hjemme hos deg? Anonymkode: 8b485...1a9 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipling Skrevet 27. august 2023 #172 Del Skrevet 27. august 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Nå prøver du bare å lage situasjoner hvor du får rett. De fleste menn tar ikke på seg ekstraarbeid for å forsørge dama lenger. Anonymkode: 8b485...1a9 Realiteten er fortsatt at statistisk sett tjener menn mer og har farligere og mer stressende jobber. Mens kvinner velger jobb mer basert på komfort og tjener mindre, og så gjør de mer husarbeid. Høres fair ut spør du meg 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #173 Del Skrevet 27. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorvidt man ønsker å rydde i sitt eget hjem er opp til en selv. Anonymkode: 0eaee...cfd Ja, det er det. Lol. Man kan selvfølgieg få lov til å være grisete og suggete hvis man vil. Anonymkode: 8b485...1a9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipling Skrevet 27. august 2023 #174 Del Skrevet 27. august 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Du har ikke en farligere jobb FOR å bidra mer økonomisk. Mer diktning. Altså kipling, du må gjerne ut og prøve å finne en dame og forsørge så du kan slippe husarbeid, men normal boevne er et krav. Hvordan ser det egnelitg ut hjemme hos deg? Anonymkode: 8b485...1a9 Ser helt fint ut, hvorfor skulle det ikke det? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #175 Del Skrevet 27. august 2023 Kipling skrev (Akkurat nå): Realiteten er fortsatt at statistisk sett tjener menn mer og har farligere og mer stressende jobber. Mens kvinner velger jobb mer basert på komfort og tjener mindre, og så gjør de mer husarbeid. Høres fair ut spør du meg Jeg orker ikke mer, herregud. Anonymkode: 8b485...1a9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #176 Del Skrevet 27. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du har ikke en farligere jobb FOR å bidra mer økonomisk. Mer diktning. Altså kipling, du må gjerne ut og prøve å finne en dame og forsørge så du kan slippe husarbeid, men normal boevne er et krav. Hvordan ser det egnelitg ut hjemme hos deg? Anonymkode: 8b485...1a9 Ehh, jo, det er derfor man jobber i mer risikofylte jobber - for å tjene mer enn man gjør i mindre risikofylte jobber Anonymkode: 0eaee...cfd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #177 Del Skrevet 27. august 2023 Kipling skrev (4 minutter siden): Hvis jeg tar mer overtid for å delvis forsørge en dame som har valgt et yrke med lav inntekt fordi hun hadde lyst, så blir jeg det ja. Og forskjellen er at er jeg singel så subsidierer jeg ikke livsstilen til noen, og da kan jeg ikke forvente noe tilbake. Bor jeg sammen med, og har barn med, en dame som tjener lite, så subsidierer jeg henne og da kan jeg faktisk forvente noe tilbake. Mye "hvis" her.. 😂 "Hvis" dama tjener nok til å forsørge seg selv, da? Tror ingen av mine venninner tjener så dårlig at de ikke bidrar med halvparten av utgiftene. Som nevnt tidligere.. Vi lever ikke i 1900-og-brødmangel lengre. 🙂 Anonymkode: 4155e...1d1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #178 Del Skrevet 27. august 2023 Kipling skrev (Akkurat nå): Ser helt fint ut, hvorfor skulle det ikke det? Fordi det høres ikke ut som du klarer å rydde og vaske etter deg selv. Du synes damer skal gjøre det, selv når det er ditt hjem også og til og med når dama jobber 100 prosent (for du mener hun har valgt etter komfort og bidrar for lite). Og selv om hun da jobber like mye som deg, skal hun også ta mest husarbeid. Du er virkelig en ganske dårlig dude. Anonymkode: 8b485...1a9 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipling Skrevet 27. august 2023 #179 Del Skrevet 27. august 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg orker ikke mer, herregud. Anonymkode: 8b485...1a9 Ja, du er vel utslitt fra før av all matlagingen og vaskingen patriarkiet tvinger deg til å gjøre. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #180 Del Skrevet 27. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Mye "hvis" her.. 😂 "Hvis" dama tjener nok til å forsørge seg selv, da? Tror ingen av mine venninner tjener så dårlig at de ikke bidrar med halvparten av utgiftene. Som nevnt tidligere.. Vi lever ikke i 1900-og-brødmangel lengre. 🙂 Anonymkode: 4155e...1d1 Mye "tror" her. Kvinner jobber langt oftere deltid og i jobber som er sikrere, men også gjerne lavere lønnet. Anonymkode: 0eaee...cfd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå