AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #1 Del Skrevet 24. august 2023 Er dere klar over at Mozart lagde en sang som "Sleik meg i rævhålet" (Leck mich im Arsch)? Det er, tematisk, mye mer vulgært enn "bitches 'n hoes" f. eks. Anonymkode: fef65...276 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #2 Del Skrevet 25. august 2023 Hvis du oversetter det bokstavelig så høres det vulgært ut, men "leck mich im Arsch" på tysk tilsvarer "kyss meg i ræva" på norsk. Anonymkode: f1178...257 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #3 Del Skrevet 25. august 2023 Nei, det var jeg ikke klar over og måtte google. Takk for et morsomt funfact, med vennlig hilsen gammel dame som liker klassisk musikk, og som av og til syns "moderne musikktekster" er vulgære. Anonymkode: c849f...c60 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #4 Del Skrevet 25. august 2023 12 hours ago, AnonymBruker said: Er dere klar over at Mozart lagde en sang som "Sleik meg i rævhålet" (Leck mich im Arsch)? Det er, tematisk, mye mer vulgært enn "bitches 'n hoes" f. eks. Anonymkode: fef65...276 Jepp - Mozart var ganske direkte og samtidens sosietet rynket sikkert på nesen av vulgaritetene hans. Den store forskjellen på Mozart og dagens artister som synger om "bitches" er at Mozart skrev flerstemte verk med store harmonier og melodilinjer som var nye og unike. De fleste artister i dag sampler et eller annet som noen har laget før, slenger på en prefabrikert rytme fra et musikkprogram, lager en drøy tekst og kaller det musikk. Det kan bli grei underholdning av sånnt, men kunst og skikkelig musikalsk håndverk på nivå med det Mozart drev med blir det aldri. Anonymkode: 7abba...71b 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #5 Del Skrevet 26. august 2023 AnonymBruker skrev (På 25.8.2023 den 13.22): Hvis du oversetter det bokstavelig så høres det vulgært ut, men "leck mich im Arsch" på tysk tilsvarer "kyss meg i ræva" på norsk. Anonymkode: f1178...257 Ikke en gang prøv å bortforklare dette her, boomer. Anonymkode: fef65...276 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #6 Del Skrevet 26. august 2023 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Ikke en gang prøv å bortforklare dette her, boomer. Anonymkode: fef65...276 Det er vel du som er boomeren i dette tilfellet? Boomer betyr vel at en person er sint/aggressiv, og for meg later det til at du er mer frampå enn meg? Anonymkode: f1178...257 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #7 Del Skrevet 26. august 2023 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Ikke en gang prøv å bortforklare dette her, boomer. Anonymkode: fef65...276 Pussig hvordan de som ser ut til å være mest opptatt av hva man ikke omtaler folk som, ikke har noen problemer med å slenge ut av seg «boomer» eller «karen». Aksept og mangfold gjelder åpenbart ikke alle likevel. Anonymkode: 20936...e57 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå