Gå til innhold

Barn på 10 får fort fett hår

lady90

Anbefalte innlegg

Bruk volum shampoo, og balsam kun i tuppene. 
Mye dritt i butikkshampoo og balsam, kjøp frisørmerker, vask håret to ganger med shampoo skal ha litt shampoo og ikke mye på hver gang. Dette fungerer mot fett hår! 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Må hun egentlig ha balsam? Prøv å droppe den 

Anonymkode: 5b6f1...9f2

Aldri dropp balsam! Brukes kun i lengdene, og skal ikke i hodebunnen.

Hilsen frisør. 

Anonymkode: 98971...cb3

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker hun håret en eller to ganger når dere sjamponerer? Dersom dere kun vasker én gang må dere begynne med å vaske 2 ganger. Dette er førsteprioritet. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dersom dere ikke sjamponerer håret to ganger ved hårvask må dere hvertfall begynne med det. Dette bør alle gjøre (med mindre du vasker håret daglig). 

Når det er sagt er det ikke en uting å vaske håret annenhver dag i den alderen. Hun er sikkert mye aktiv, og kjertlene produserer ofte mer talg i puberteten/starten på puberteten. 

Vasker 2 ganger med shampoo ja 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hilsen frisør. 

Altså skal balsam overalt, bare ikke i hodebunnen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid hatt samme hårtype og kan ikke bruke balsam. Da er håret fett rett etter vasken. 

Jeg bruker Moroccanoil volum sjampo for fint hår- og ingen balsam. Da blir håret luftig og mykt og og den sjampoen er god mot hodebunnen ☺️

Anonymkode: 4654f...f87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

lady90 skrev (3 minutter siden):

Altså skal balsam overalt, bare ikke i hodebunnen? 

Balsam brukes helst kun i lengdene. Fra midten og ned. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min bruker Sunsilk sin, vi har prøvd alt. Noen gjør problemet ennå verre. Jeg hadde samme problemet selv som ung, prøvde alt mulig på markede og tips fra div frisører. Måtte i ungdomstiden dusje hver dag. Hun må bare dusje håret annhver dag, for og gå med fettede hår ser ikke bra ut, mye som ikke er kult men nødvendig. 

Anonymkode: 9d1e8...36f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hilsen frisør. 

En på 10 år med fett hår kan droppe balsam. Evnt kun noen dråper med hårolje i tuppene, eller en balsamspray for barn om det er flokete.  Men det beste er å klippe de noe. Balsam er bra det, men ikke i dette tilfellet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk renseshampoo! Jeg bruker denne og jeg gikk fra å måtte vaske håret hver dag til å kunne vente en dag eller to ekstra! image.thumb.png.426f4c20cd3056de7bd1ab6952195177.png

Anonymkode: 7ffe6...078

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, så datteren din har blitt forbannet med det jævlige nordiske tynne håret? Hun må holde det kort (kan sjeldent ha det lengre enn skulderlengde) og vaske det annenhver dag (hver dag i visse deler av syklusen etterhvert). Kanskje kan du kjøpe deg en ekstra 10-20 timer med en eller annen overpriset sjampo, men i det lange løp må dere akseptere at genlotteriet gav henne det verst tenkelige resultatet hårmessig.

Jeg sparer selv til parykk av denne grunn.

Anonymkode: e0356...f24

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren min slet med det samme, men det har blitt mye bedre nå. Men fra 8-9 års alderen til 14-15års alderen slet hun veldig med fet hodebunn og flass. Litt usikker på om noen av tiltakene vi gjorde hjalp eller om det bare gikk over av seg selv. Men jeg husker at jeg nileste produktanmeldelser på diverse produkter som skulle hjelpe mot fett hår på nettsteder som blivakker og lignende. Kjøpte det som virket lovende. Det ble noen bomkjøp, men også noen kjøp som virket i periode og noen som var skikkelig gode lenge. Hun bruker også en børste som skal brukes i dusjen når hun vasker håret. Aner ikke om det hjelper på fett hår, eller om det er andre ting som har hjulpet på, men det er uansett noe dere kan teste. 

Anonymkode: 68d55...1dc

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...