Gjest Gjest Skrevet 19. januar 2006 #21 Skrevet 19. januar 2006 Denne tråden handlet om en alenemor. ← Ja, jeg forsto jo det da...og lurte følgelig på om svarene ville ha fortonet seg annerledes hvis kvinnen det var snakk om var gift/samboer.
Gjest Gjest Skrevet 19. januar 2006 #22 Skrevet 19. januar 2006 Hvor ofte sover en 4 åring på rom med moren? tror kje mann folk på soverommet gjør så mye..... vi er nå to på sove rommet vi med fast følge........
Gjest ikke en sånn gjest Skrevet 19. januar 2006 #23 Skrevet 19. januar 2006 For å avslutte denne tråden vil jeg si takk for alle synspunkter, men synes det er dumt at noen legger opp til å misforstå og beskylder noen for å være tilbakestående... tenker mye på henne og bekymrer meg og da er det godt å ha en plass å lufte tanker. Ville vært fint om brukere går ut ifra at opplysningene jeg har stemmer og kommer med gode råd ut ifra dette og ikke kritiserer og kaller meg ting. Jeg er ikke så dum ( og sikkert ikke mange andre heller) at jeg vil beskylde noen jeg er glad i unødvendig. ← her på K.G. vil du raskt opdage at det alltid er en eller annen som må komme med spydigheter. Legg merke til at det som oftest alltid er en ikke registrert bruker som skriver på den måten, altså en gjest. Ikke ta det personlig, enkelt er bare litt tjukke i hue og vet ikke bedre
Brunhilde Skrevet 19. januar 2006 #24 Skrevet 19. januar 2006 men f eks, mannen var ektemannen til ei venninne... ← Akkurat DET sier vel mer om mannen til venninnen en om alenemoren?!?! Ellers syns jeg faktisk du skal gripe inn hvis du mener at barnet lider overlast på grunn av morens alkoholforbruk.
Pauline Skrevet 19. januar 2006 #25 Skrevet 19. januar 2006 (endret) Prøver å slette innlegget mitt etter å ha sett at en skrev det samme, men får det ikke til. Moderator, hjelp meg! Som princip tar vi inte bort inlägg på uppmaning - men du får ju samma effekt nu när du har editerat och tagit bort texten /Furstina (mod) Endret 19. januar 2006 av Furstina
Nanne Skrevet 19. januar 2006 #26 Skrevet 19. januar 2006 det er greit å ta seg glass eller to, men å være drita fulle mens barnet er hjemme så er det veldig dårlig. MEn vet du om denne mannen er ny kjærest eller at hun bytter type hele tiden? Nå er ikke jeg alene mor men hvis vi skal ha folk på besøk her hjemme når barna er her så tar jeg meg noen glass så stopper jeg og drikker heller noe annet som ikke er alkohol i. Men har en lignende ting med moren til dattra til sambo, og vi tilbyr oss hele tiden med å være barnevakt. Kan du ikke høre med hun om du kan være barnevakt for barnet hennes eller innvitere henne hjem til deg en lørdagskveld og la hun og barnet sove over og sitte å prate. Hun kan kanskje være ensom siden hun ringer sent. Vil ønske deg lykke til, og håper du finner ut av hva du skal gjøre for noe. En til deg, det er ikke mange som bryr seg om folk nå tildags så bare stå på
Gjest Gjest Skrevet 19. januar 2006 #27 Skrevet 19. januar 2006 Sitat Elle melle: At mannen er fremmed er forsåvidt heller ikke poenget, personlig ville jeg ikke akkurat hatt sex med noen så lenge det var et så stort barn til stede, ikke barnets far heller. Jeg går ut i fra at de fleste faktisk vil si seg enig i det. Oj, jeg og min mann hadde (pga. plassmangel) vårt barn liggende på vårt rom i 3-4 år. Hvis jeg hadde hatt samme oppfatning som deg, tror jeg nok han hadde gått fra meg gitt.. Sitat doodles .... Men å ha med en mann hjem når barnet er hjemme og kan våkne og ville til mamma, det er å gå for langt. Dette er vel slett ikke noe uvanlig. Vedder på at de fleste her inne som har barn og er singel, har hatt eller vil komme til å ha besøk av en mann når barnet er hjemme...
Gjest Gjest Skrevet 19. januar 2006 #28 Skrevet 19. januar 2006 Hvorfor kan ikke mannen din snakke med henne da? Som tross alt er i familie med henne.
Gjest dåne Skrevet 19. januar 2006 #29 Skrevet 19. januar 2006 En til deg, det er ikke mange som bryr seg om folk nå tildags så bare stå på ← Blir nesten rørt jeg..Men de få nå tildags som "bryr" seg om folk, virker å være samlet her på KG, samtlige. Stå på, snus i andres privatliv og se om dere kan finne noe bra sladder Og et tips til dere som faktisk bryr dere: Skal dere noengang få en person dere er bekymret for til å åpne seg eller lytte, så må dere ned på deres nivå. De vil garantert ikke åpne seg, lytte, motta "moralpreik" med takk, eller i verste fall omgå noe mer, personer som prøver å være "bedrevitere", eller som de på noen måte føler ser ned på dem. For å være helt ærlig: Hvis jeg var alenemor, kanskje litt ensom iblant, kanskje litt dårlig råd, kanskje liten tilgang på barnevakt osv. Hvis jeg da hadde hatt besøk av en mann, kanskje fått litt etterlengtet kos, og vi hadde tatt oss et par pils sammen en lørdagskveld. Hvis min venninne da hadde kommet og sagt at hun var bekymret for meg, drikkingen min og det at jeg hadde en mann på besøk mens barnet var hjemme.... Så hadde jeg ærlig talt aldri mer utlevert NOE privat for henne eller på noen måte latt henne få vite noe mer om meg selv og mitt liv. Mest sannsynlig ville jeg prøvd å unngått henne så godt jeg kunne. Og det at hun var bekymret for meg, ville jeg ikke tatt positivt opp nei
Nanne Skrevet 19. januar 2006 #31 Skrevet 19. januar 2006 (endret) dåne det var ikke sånn at hun skulle snoke i andres privatliv, men generelt så er det ikke mange som bryr seg. Jeg synes det er fint at folk bryr seg så lenge de vet hvor grensa går og ikke er ute etter å ha noe å sladdre på. Så du trenger ikke å komme med spydighet til meg for det. Jeg synes det er fint at dama får manne besøk det trenger jo alle. Men å drikke seg snydings foran barna er noe annet og det at hun har hatt drikkeproblemer før. Men folk har forskjellige meninger Endret 19. januar 2006 av Nanne
Gjest Miloine Skrevet 20. januar 2006 #32 Skrevet 20. januar 2006 (endret) Hvor ofte sover en 4 åring på rom med moren? ← Kanskje en ide å lese alt før man uttaler seg? Klarer du å lese det som står i sitatet under her? Hun og sønnen deler soverom. ← La oss si at sønnen hadde eget soverom! Er det uvanlig at en 4-åring tusler inn til mammas seng på natten eller morgenen? tror kje mann folk på soverommet gjør så mye..... vi er nå to på sove rommet vi med fast følge........ ← Vel, fast følge der barnet kjenner vedkommende godt, er vel noe annet, er det ikke? Endret 20. januar 2006 av Miloine
Gjest Miloine Skrevet 20. januar 2006 #33 Skrevet 20. januar 2006 Ja, jeg forsto jo det da...og lurte følgelig på om svarene ville ha fortonet seg annerledes hvis kvinnen det var snakk om var gift/samboer. ← Tror du at trådstarter hakker på alenemødre, eller klarer du å forstå at alkoholbekymringen faktisk mest går med tanke på barnet? Har du tungt for det eller?
Gjest Miloine Skrevet 20. januar 2006 #34 Skrevet 20. januar 2006 (endret) ...og hun har hatt et alkoholproblem tidligere. Så er nok ikke bare antakelser, det jeg er usikker på er om hvordan man kan si sånne ting eller om man i det hele tatt kan si det. Andre ting som er hendt er jo gjemmesteder for flasker osv. Unner henne gjerne et privarliv og at hun finner en mann, men ikke mannen til venninna som hun drikker seg dritings hjemme med... ← Jeg synns ikke det er riktig å drikke seg full med et barn i huset. Barnet trenger pass og stell om morgenen også, og er du fyllesjuk er du ikke i stand til å yte max for barnet. Det å slenge en brødskive på et fat å sette en tegnefilm inn i videoen, for så å plassere barnet forran tvén, er vel heller ikke den beste løsningen, dersom du gjør det fordi du selv ligger fyllesjuk som et slakt på soffaen/senga. En med drikkeproblemer tyr også gjerne til mer alkohol om morgenen for å reparere. Signalene hun da sender ut til barnet er ikke forstandig. Synns trådstarter har grunn til å være bekymret med tanke på barnets beste. Det hun spør om er råd om hvordan man går fram i slike tilfeller, uten å "tråkke noen på tærne" Endret 20. januar 2006 av Miloine
Gjest Gjest Skrevet 20. januar 2006 #35 Skrevet 20. januar 2006 Tror du at trådstarter hakker på alenemødre, eller klarer du å forstå at alkoholbekymringen faktisk mest går med tanke på barnet? Har du tungt for det eller? ← Men hvis dette var et vennepar av trådstarter, altså et ektepar/mor og far til barnet, som satt hjemme og tok seg noen pils mens barnet var hjemme. Tror du noen hadde reagert og bekymret seg da???
Gjest Miloine Skrevet 20. januar 2006 #36 Skrevet 20. januar 2006 Men hvis dette var et vennepar av trådstarter, altså et ektepar/mor og far til barnet, som satt hjemme og tok seg noen pils mens barnet var hjemme. Tror du noen hadde reagert og bekymret seg da??? ← Som nevnt tidligere, handler det ikke om et glass eller to. Det er greit med et glass eller to, uansett om du er alenemor med besøk, eller om det er mor/far/samboer. Vi snakker om å drikke seg full, ikke et glass eller to, altså ikke NOEN pils, men megder med alkohol.
Gjest Miloine Skrevet 20. januar 2006 #37 Skrevet 20. januar 2006 (endret) Et glass eller 2 er greit i passende sammenheng og moderate mengder. Å drikke seg full med et lite barn i huset synns jeg ikke noe om. Hva om noe skjer barnet, hvem skal da ev. kjøre barnet til legevakta? Hva om det ikke er drosje i nærheten? Hva om mor/far er så full at de evt. sovner fra "nattmaten" på ovnen og ikke våkner! ← Jeg sier det jo her også! ...og jeg nevner eks. med mor/far hvis det er det du er så veldig opptat av! Tråden handler om en ALENEMOR SOM DRIKKER SEG FULL, IKKE ET EKTEPAR/SAMBOERPAR SOM TAR SEG NOEN PILS. igjen, har du tungt for det? Oprett heller din egen tråd som handler om ektepar m/barn og alkohol. Endret 20. januar 2006 av Miloine
Gjest gjesta Skrevet 20. januar 2006 #38 Skrevet 20. januar 2006 til dåne--- er nettopp dette jeg er redd for. Jeg går ikke rundt å sladrer om ei venninne som ganske sikkert har et alkoholproblem og sønnen hennes på 4 år. Jeg vet ikke om jeg skal eller hvordan man kan fortelle at man er bekymret uten å beskylde noen. Er derfor jeg tar det opp anonymt her for å få noen råd. Hun har mange bekymringer og har det vanskelig, men kan ikke bare lukke øynene alikevel. Dette skulle ike være en debatt om alenemødre og hvorvidt de kan drikke seg full eller ta med menn hjem, alle får passe på seg selv. Jeg er bare bekymret for ei jeg er glad i, og gjemming og flasker, skap fulle av flere søppelsekker med ølbokser, besøk av ektemannen til ei venninne ( den som skrev at det sa mer om mannen hadde rett- hun må gjerne få seg kjæreste men denne tror jeg utnytter henne), dette er ting som bekymrer meg sånn at jeg tenker mye på det. Ikke hver enkelt ting for seg selv men alle til sammen. Så håper alle dere som tydelig misforstår eller føler dere truffet på en eller annen måte, sparer dere for kommentarer som ikke har noe med å bekymre seg for noen. ikke meningen å tråkke noen på tærne.
Gjest Gjest Skrevet 20. januar 2006 #39 Skrevet 20. januar 2006 Unnskyld meg, men når overskriften er aleneMØDRE og alkohol .... så er det vel ikke rart at en del reagerer?? Greit nok at du er bekymra, men skriv om det da, i stedenfor å lage en overskrift som stigmatiserer. Jeg kan faktisk forstå behovet for å lufte en bekymring anonymt og evt. få innspill til hva man kan gjøre, men da bør du være litt mer edruelig med utgangspunktet. Er man bekymret, utover "sladre" stadiet, så handler man. Dvs. du tar selv ansvar for å gjøre noe. Du trenger vel ikke lage en stor "samtale" om at "drikker ikke du litt mye..." men heller foreslå at dere gjør ting sammen, ta deg tid til å være der for henne. Foreslå at dere gjør ting, dere to alene, OG dere sammen med ungen hennes.
Furstina Skrevet 20. januar 2006 #40 Skrevet 20. januar 2006 Jag förstår din oro och svårigheterna. Oavsett om det är alenemödrar eller en vän eller släkting är det svårt. Alkohol och alkoholproblerm är svåra att bemöta och graden av förnekelse är mycket stor, likaså begäret. Om du tar upp det med henne riskerar du att bli en svikare och någon hon inte kan lita på. Någon som i hennes ögon vill hindra henne från att "ha lite kul", eller "slappna av" eller "unna sig något". Jag har sett det själv hur alkohol kan bli en starkare drivkraft än familjeband och band till egna stora och små barn. Det är sorgligt att se hur stor kraft den kan få över människan. Vad du kanske kan göra är att be om råd hos en anhörigorganisation till alkoholmissbrukare (vet inte vad de heter i Norge). Beslutet kring alkoholdrickandet och minskning av det kan bara ligga hos din vänninna - tyvärr. Det du kan göra är att finnas där för hennes son om du har möjlighet. Lycka till
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå