Gå til innhold

Er det noen andre som har partnere som truer med skilsmisse/samlivsbrudd hver gang dere krangler/diskuterer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Vi har vært sammen i mange år, har barn, hus og har det ellers fint. 
Men, det sliter veldig på meg at hver gang vi har en større diskusjon eller krangel (vi krangler sjelden) truer han med å gå. Jeg føler jeg må «svelge» krangelen, og krype for ham, fordi jeg blir redd han skal gjøre alvor av truslene sine. 
Det gjør at jeg ikke tør å ta opp ting som angår forholdet vårt, jeg biter det heller i meg enn å si hvis jeg føler noe er galt. I tillegg sier han at jeg må flytte ut når han truer med dette (vi eier alt 50/50). 
Jeg glemmer ikke ordene hans, selv om krangelen går over, og går alltid med en usikkerhet i meg. 

Er det noen andre som opplever dette? Hva gjør dere? 

Anonymkode: 6f04d...168

• Hjerte 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da hadde jeg sagt: ok, ser deg til mekling. Du kan ikke la han bruke trusler på den måten der!

• Liker 24
  • Hjerte 1
  • Nyttig 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Giftig. Han dreper parforholdet deres.

Dersom han ønsker å ta opp at han vurderer skilsmisse, så må han ta det opp i en rolig samtale i fredstid. Det er ikke noe man kan bruke som en trussel for å manipulere partneren sin. 
Han, dere, trenger samlivsterapi.  

Anonymkode: 31681...2cd

• Liker 17
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke!

Hadde mannen min gjort noe sånt hadde jeg sagt at jeg står på mitt og bestilt time til mekling. (og da må du faktisk bestille den timen, du kan ikke komme med tomme trusler slik han gjør)

Anonymkode: c25db...d2f

• Liker 7
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, det hjelper veldig på å få sortert tankene mine.

• Hjerte 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde begynt å se på hvordan jeg ville greie meg etter et evt brudd. Planlagt hvordan jeg evt ville klare meg og tatt grep deretter. 

Anonymkode: f2c99...ce9

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eksen min holdt på slik. De første årene tigga og ba jeg ham om å bli, sa unnskyld der jeg absolutt ikke burde, lot alt gå. Så en dag startet en ny krangel og han sa det samme. Truet med å gå og gjøre ende på forholdet. Dere skulle sett trynet hans når jeg reiste meg og sa "ok, drar du til en kompis eller jeg til en venninne? Hm? Ok da drar jeg" og kjørte avgårde. Vi hadde ikke barn. Dagen etter hørte jeg ingenting. Men andre dagen kom det sms og telefoner om hvor jeg er og skal jeg ikke snart komme hjem osv. 

Jeg spurte om han hadde glemt at det var slutt? Nja njo men det hadde han ikke ment, sånt man sier under krangel, sa han.  

Jeg er så glad det er over. Hvis noen noensinne truer med å forlate meg for å vinne en krangel eller diskusjon, skal jeg slepe de ut døra og sparke de i ræva. 

Anonymkode: 37b82...db8

• Liker 27
  • Hjerte 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min eks holdt på sånn. Da det ikke virka lenger med de truslene gikk han over til fysisk vold. 

Anonymkode: 73999...885

• Liker 3
  • Hjerte 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri fått en slik trussel i noen forhold eller i ekteskapet mitt, og det er noe jeg hadde nektet å godta. Hadde tatt en samtale om at dette er ikke ok, og skjer det igjen, så går du.

Du skal aldri måtte leve med slike trusler. Din mening er like viktig som din partners, du skal aldri måtte krype til korset. Han har makt over deg. Det er ikke et forhold.

Anonymkode: 0b45a...7ef

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor blir han så sint at han truer med å gå i fra deg? Hva er det du gjør/sier som vekker opp slike reaksjoner?

Anonymkode: 03d4e...aad

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kom ut av tellingen hvor mange ganger han gjorde det slutt, stakk, og kom tilbake som om ingenting hadde skjedd og sa at det hadde han aldri sagt.. Siste gangen startet jeg å pakke.. (brudd ja)

Anonymkode: 91832...57c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, samboer holder på slik. Vet ikke om «han orker dette lenger» hver gang vi krangler eller diskuterer. Har gitt beskjed om at han får slutte med slik barnslig hersketeknikk, det gjør meg bare pisse forbannet!!

Anonymkode: debf5...0e6

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hvorfor blir han så sint at han truer med å gå i fra deg? Hva er det du gjør/sier som vekker opp slike reaksjoner?

Så fint å legge skylden på ts for at hennes mann ikke klarer å oppføre seg voksent og saklig når de er uenige. 

• Liker 14
  • Hjerte 2
  • Nyttig 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Dette har ikke noe med ts å gjøre, dette er hennes mann som truer med å ødelegge samlivet om han ikke vinner/får rett/får slutt på diskusjonen uten å stå til rette eller ta ansvar. 

Anonymkode: 37b82...db8

• Liker 13
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Det du driver med kalles victim blaming. 

Uansett hva de er uenige om er ikke trusler eller psykisk vold akseptabelt. 

Du bør gå i deg selv og ta titt på dine holdninger og verdier. 

Anonymkode: c25db...d2f

• Liker 7
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke nå lengere....

Jeg tok ham på ordet og flyttet ut.

Anonymkode: c76b9...950

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja eksen min truet meg 3 ganger. Angrer på at jeg ikke gikk første gangen han truet!

Anonymkode: da389...327

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Ja, samboer holder på slik. Vet ikke om «han orker dette lenger» hver gang vi krangler eller diskuterer. Har gitt beskjed om at han får slutte med slik barnslig hersketeknikk, det gjør meg bare pisse forbannet!!

Anonymkode: debf5...0e6

Akkurat det samme gjør min. Ved en krangel eller diskusjon så sier han det samme som din. Eller han sier «Da var det over!». Det kan handle om små ting, en liten uenighet bare. Eller hvis jeg f eks har bedt han bidra med husarbeid eller noe. Dette er helt utrolig slitsomt. En grusom hersketeknikk. Og så er han ekstremt langsur og kan holde på med silent treatment i ukevis.

Anonymkode: dbbea...b96

• Liker 10
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei,

Vi har vært sammen i mange år, har barn, hus og har det ellers fint. 
Men, det sliter veldig på meg at hver gang vi har en større diskusjon eller krangel (vi krangler sjelden) truer han med å gå. Jeg føler jeg må «svelge» krangelen, og krype for ham, fordi jeg blir redd han skal gjøre alvor av truslene sine. 
Det gjør at jeg ikke tør å ta opp ting som angår forholdet vårt, jeg biter det heller i meg enn å si hvis jeg føler noe er galt. I tillegg sier han at jeg må flytte ut når han truer med dette (vi eier alt 50/50). 
Jeg glemmer ikke ordene hans, selv om krangelen går over, og går alltid med en usikkerhet i meg. 

Er det noen andre som opplever dette? Hva gjør dere? 

Har opplevd det og det er totalt uakseptabelt og en hersketeknikk - vi bor ikke sammen lenger

Anonymkode: 1281b...ae3

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Akkurat det samme gjør min. Ved en krangel eller diskusjon så sier han det samme som din. Eller han sier «Da var det over!». Det kan handle om små ting, en liten uenighet bare. Eller hvis jeg f eks har bedt han bidra med husarbeid eller noe. Dette er helt utrolig slitsomt. En grusom hersketeknikk. Og så er han ekstremt langsur og kan holde på med silent treatment i ukevis.

Anonymkode: dbbea...b96

Og du blir fordi.......?

Anonymkode: c76b9...950

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...