Gå til innhold

India lander på månen!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Tror du faktisk at månelandingen er iscenesatt? Eller tuller du bare?

Anonymkode: 07cf5...f2a

Dette er vel allmennkunnskap i disse dager? Månelandingen er blitt debunked for flere tiår siden. Det var filminnspilling. Stanley Kubrick var regissør. 

Anonymkode: ad7b6...5d5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Ja da så.

Neida, trenger ikke å lage en ny tråd, har ikke så stor interesse av å diskutere det egentlig. Var i utgangspunktet en kommentar til HI.

Anonymkode: 3b9ad...100

Beklager, jeg misforstod. Jeg trodde du mente Apollo-månelandingene. Min feil.  Nei, det klippet som er lagt inn i hovedinnlegget ser ikke ekte ut. Og det er heller ikke meningen. Det er bare en illustrasjon av hva som skjedde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Dette er vel allmennkunnskap i disse dager? Månelandingen er blitt debunked for flere tiår siden. Det var filminnspilling. Stanley Kubrick var regissør. 

Det er muligens allmennkunnskap i visse konspiratoriske kretser, men det har aldri vært en generell oppfatning. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på den massive filmindustrien til India hadde de nok lagt litt mer ressurser i det om det var fake video... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Det er muligens allmennkunnskap i visse konspiratoriske kretser, men det har aldri vært en generell oppfatning. 

Det er ikke en konspirasjonsteori når det er sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Det er ikke en konspirasjonsteori når det er sant.

Jeg vet ikke hvor du har denne kunnskapen fra, men det er bare vås. Det var så mange mennesker involvert i apolloprosjektet at hemmelighold ville vært fullstendig umulig.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg vet ikke hvor du har denne kunnskapen fra, men det er bare vås. Det var så mange mennesker involvert i apolloprosjektet at hemmelighold ville vært fullstendig umulig.

Så klart var det mange mennesker involvert i en filmproduksjon.

Og de holdt ikke kjeft. Det er derfor vi vet at det var en filmproduksjon, Einstein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.9.2023 den 13.09):

Synes du det blir feil at er land fra "den tredje verden" lander på Månen?

Jeg for min del syns vel de først burde rydde opp i sitt eget land og bruke pengene på befolkningsreduserende tiltak, utdannelse og generell folkeopplysning, så småjenter slipper å bli gruppevoldtatt over en lav sko.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Så klart var det mange mennesker involvert i en filmproduksjon.

Og de holdt ikke kjeft. Det er derfor vi vet at det var en filmproduksjon, Einstein.

Hehe, jasså... ;)

Ok, men hva med alle de menneskelagde tingene som står på Månen da? Det er sonder, biler, reflektorer etc. Tror du at de er der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kalikalinka skrev (1 time siden):

Jeg for min del syns vel de først burde rydde opp i sitt eget land og bruke pengene på befolkningsreduserende tiltak, utdannelse og generell folkeopplysning, så småjenter slipper å bli gruppevoldtatt over en lav sko.

Det går an å gjøre begge deler. Det blir feil at et land ikke skal få sjans til å utvikle seg selv om det er vesentlige problemer på andre områder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Beklager, jeg misforstod. Jeg trodde du mente Apollo-månelandingene. Min feil.  Nei, det klippet som er lagt inn i hovedinnlegget ser ikke ekte ut. Og det er heller ikke meningen. Det er bare en illustrasjon av hva som skjedde.

Hva skal vi med en illustrasjon av det som skjedde? Det er jo i så fall veldig stort å lande på månens Sørpol for første gang. Til og med i 1969, så klarte de liksom å sende direkte med kameraer over hele verden. Og nå 50 år etter med langt bedre utstyr, så var det bare en illustrasjon hvor man får følelsen av å se på et gammeldags plane shooter dataspill.

Men det vi ser av Apollo månelandingene er heller ikke ekte, selv om du synes det ser ekte ut. Originalen ble borte, og i følge NASA så ble de brukt på nytt og dermed overskredet på 70-tallet. I ettertid er den redigert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Hva skal vi med en illustrasjon av det som skjedde? Det er jo i så fall veldig stort å lande på månens Sørpol for første gang. Til og med i 1969, så klarte de liksom å sende direkte med kameraer over hele verden. Og nå 50 år etter med langt bedre utstyr, så var det bare en illustrasjon hvor man får følelsen av å se på et gammeldags plane shooter dataspill.

Men det vi ser av Apollo månelandingene er heller ikke ekte, selv om du synes det ser ekte ut. Originalen ble borte, og i følge NASA så ble de brukt på nytt og dermed overskredet på 70-tallet. I ettertid er den redigert. 

Hva vi skal med en illustrasjon? Det er jo for å formidle til folk hva som skjer. At sonden ikke er filmet utenfra er kanskje ikke veldig rart. Eller mener du indierne skulle sendt opp to sonder hvor den ene hadde i oppdrag å filme den andre? Det finnes noen bilder fra denne ekspedisjonen, men de har vel ikke prioritert å foto da. Det er jo mange måter å hente data på. Selv om det er publikumsvennlig så er fotografier er ikke nødvendigvis den beste måten.

Apollo 11 i 1969 var en langt større begivenhet som hele verden fulgte med på. Noe av grunnen til det var live tv-sendinger. Indias månelanding kan ikke sammenlignes med dette i det hele tatt, selv om det naturlig nok er stort for India.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

At sonden ikke er filmet utenfra er kanskje ikke veldig rart. Eller mener du indierne skulle sendt opp to sonder hvor den ene hadde i oppdrag å filme den andre?

Det er ikke alltid så lett å utstyre romsonder og raketter med GoPro-kamera på selfiestick... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...