Gå til innhold

Samletråd: Tolking av graviditetstester

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

20 timer siden, lillemy100 skrev:

Tok denne nå på ettermiddagsurin 9dpo. Fikk negativ i mårrest. Streken er rød, men litt tynnere enn teststreken. Hva tror dere?

IMG_6390.JPG

Skulle bare fortelle at jeg testet med morgenurin i dag, og at den var negativ. Så jeg hadde vel en kjemisk graviditet eller så var testen falsk positiv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, jeg tok en test idag tidlig. Dette er timer etterpå, den var helt hvit i starten, husker ikke hvor lenge jeg ventet med å se, dette er vel bare en skygge strek? Den er jo ganske tynn i forhold til kontroll streken, jeg er 9dpo tenker jeg, vet ikke om den er grå eller rød heller. Jeg drakk i går og det sies at det kan slå ut negativt på en graviditets test også siden man har drukket så mye at alt er "ute" av kroppen..

IMG_20170121_192612.jpg

Anonymkode: 80fc7...45d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hei, jeg tok en test idag tidlig. Dette er timer etterpå, den var helt hvit i starten, husker ikke hvor lenge jeg ventet med å se, dette er vel bare en skygge strek? Den er jo ganske tynn i forhold til kontroll streken, jeg er 9dpo tenker jeg, vet ikke om den er grå eller rød heller. Jeg drakk i går og det sies at det kan slå ut negativt på en graviditets test også siden man har drukket så mye at alt er "ute" av kroppen..

IMG_20170121_192612.jpg

Anonymkode: 80fc7...45d

Negativ tror jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er negativ.  Om du blåser opp bildet så ser du at det som kan tolkes som en strek egentlig er avfarging i ytterkant av der fargestoffet ville blitt trukket opp dersom urinen hadde hcg i seg.  Det kalles en indentation line og viser bare konturen av testområdet. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 dager til mens. Kan denne være posetiv. Tatt på kveldsurin. Med rfsu strimmel test. ( noen erfaringer med denne? 

IMG_20170121_200549.jpg

Anonymkode: 3f47c...5a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

2 dager til mens. Kan denne være posetiv. Tatt på kveldsurin. Med rfsu strimmel test. ( noen erfaringer med denne? 

IMG_20170121_200549.jpg

Anonymkode: 3f47c...5a0

Denne ser positiv ut! Lykke til 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

20170121_154314-1.jpg

Anonymkode: 50256...173

Du er vel ikke usikker på om denne er positiv? :)

Anonymkode: 39ede...372

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er vel ikke usikker på om denne er positiv? :)

Jo, men fint å få bekrefta at det var teit å tvile på det (ble brått veldig usikker):tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jo, men fint å få bekrefta at det var teit å tvile på det (ble brått veldig usikker):tongue:

Gratulerer så mye :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

11 DPO.  Er det håp for denne?

2017-01-22 09.05.58.jpg

2017-01-22 09.01.09.jpg

Det er håp! Test igjen i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.1.2017 den 15.06, lillemy100 skrev:

Tok denne nå på ettermiddagsurin 9dpo. Fikk negativ i mårrest. Streken er rød, men litt tynnere enn teststreken. Hva tror dere?

IMG_6390.JPG

Nå tok jeg denne testen, to dager senere, 11 DPO. Regner med den skulle blitt sterkere om jeg faktisk var gravid, og at jeg har hatt en kjemisk. Hva tror dere? IKM er imorgen, så skal kjøpe en digital test da. Blir litt smågal av dette, hehe. 

IMG_6453.JPG

Endret av lillemy100
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg har hatt kjemisk, så har strekene blitt gradvis svakere over 2-3 dager, før mensen så kom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Silfen skrev:

Når jeg har hatt kjemisk, så har strekene blitt gradvis svakere over 2-3 dager, før mensen så kom.

Takk for svar :)

Burde vel egentlig bare slutte å teste og vente å se... Har aldri opplevd kjemisk før, så aner ikke hvordan det fungerer :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Ruccula skrev:

Negativ tror jeg 

Er streken nær kontrollstreken kun en kontrollstrek?

Anonymkode: a00ba...4d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...