Gå til innhold

Samletråd: Tolking av graviditetstester

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Anabel skrev:

Gratulerer så mye, frk.Sanna. Hyggelig lesning ☺

Tusen takk Anabel💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Takk for svar. Er enig.. men samtidig har jeg nå testet 2 blendahvite tester etter dette og det er merkelig synes jeg. Blir oppgitt og veldig forvirret.. 

Anonymkode: 821af...f83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det var litt tidlig når jeg ikke skal ha eggløsning før om 5 dager ca. Men deler noen bilder av gt test for 1,5 uke siden og eggløsningstets som er tatt nå. Blødde lite i 9 dager i mellom. På 2 av gt skal det være kryss og den ene er cb early og  bare være en strek. Noen som ser eller har jeg blitt blind 😂😂 får vel bare vente. Men rart å få skyggestrek/ svak positiv så blø lite i 9 dager for å så få positiv eggløsning 2 dager etter (mens) 

373DFF0B-EBAB-42FC-8F13-49DB4AEC69B9.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Rikke87Jeg synes de ser ut som skyggestreker, dessverre. Når man får positiv eggløsningstest pga graviditet, skal graviditetstesten være ekstremt mye sterkere, da graviditetstestene er mye mer sensitive enn eggløsningstestene (jeg testet ut dette for moro skyld da jeg var gravid med snuppa). Jeg har fått tilsvarende eller sterkere streker på CB med blåfarge og det hele, da jeg i følge en blodprøve tatt et par timer senere enn den sterkeste av testene beviselig ikke hadde hCG i systemet (link under). 

http://www.countdowntopregnancy.com/pregnancy-test-gallery/image.php?galleryid=575250

Endret av miore
Link til bilde av test
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke tatt gt nå. Den er 1,5 uke gammel. Begynte å blø så tenkte det bare var skyggestrek. Tok eggløsningstest i går og i dag som ble positive. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, Rikke87 skrev:

Har ikke tatt gt nå. Den er 1,5 uke gammel. Begynte å blø så tenkte det bare var skyggestrek. Tok eggløsningstest i går og i dag som ble positive. 

Ta ny GT. Kanskje blødningen var festeblødning. 

Anonymkode: 39ede...372

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ta ny GT test ja! Hvis disse er 1,5 uker gamle er jo sjansen der da! 😁 Når du hadde "mensen" blødde du mye da? Blødde du som du pleier når du har mensen så tviler jeg, mn var det myye mindre, så har jeg troa 👍🏻 legge oppdateringen her da 😁

Anonymkode: 2acbf...16a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Rikke87 skrev:

Sorry, jeg kan tydeligvis ikke lese :) Ble forvirra av collagen og trodde tester på samme linja ble tatt samtidig. 

Endret av miore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blødde mye mindre enn hva jeg pleier å hadde ingen smerter. Men blødde i 9 dager😓 Men di 2 siste var sånn at det var blod på papiret en gang i løpet av dagen (Sorry detaljer)  så skjønner ikke så mye.  Å rart å få så positive eggløsninger 1 dag etter blødning. Tok 2 nye eggløsningstester nå  og like positive. Får vel ta en ny gt :) 

image.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da har du jo fått ppsitiv eggløsningatest ti dager etter første mensrrasjonsdag, ikke så unormalt det. Da kommer egggløsning ca 12 dager etter første blødningsdag som fint kan skje i en syklus selv om den i andre sykluser kommer seinere. Det er ikke test etter siste blødningsdag som teller men hvor mange dager det er siden første blødningsdag. 

Anonymkode: 560d7...7e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at @Rikke87 har noe "annet" på gang enn EL :fnise: 
Gleder meg til å lese om hva en ny test kan avsløre! 

Er ikke mange sidene tilbake siden ei opplevde nesten det samme og da var det en mini-liten spire der inne :ninuskapus:

Krysser fingrene for deg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Hva tenker dere om denne? Jeg syns jeg så en strek etter kun 1 minutt. Det er 10 dager siden eggløsning. Det er sikkert litt tidlig å teste, men har en lutealfse på 9-10dager som regel, inkl. spotting. mn denne måneden hadde jeg ikke noe. 

IMG_3710.JPG

Endret av rapunzell
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, rapunzell skrev:

Hei! Hva tenker dere om denne? Jeg syns jeg så en strek etter kun 1 minutt. Det er 10 dager siden eggløsning. Det er sikkert litt tidlig å teste, men har en lutealfse på 9-10dager som regel, inkl. spotting. mn denne måneden hadde jeg ikke noe. 

Jeg ser en svak, svak strek her:) Test på ny om noen dager, for å få sikkert svar!

Anonymkode: 7c9d1...3af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser en svak, svak strek her:) Test på ny om noen dager, for å få sikkert svar!

Det skal jeg gjøre. Om ikke dette er de såkalte lurestrekene, jeg håper ikke det. Oppdaterer senere :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, rapunzell skrev:

Det skal jeg gjøre. Om ikke dette er de såkalte lurestrekene, jeg håper ikke det. Oppdaterer senere :-)

CB er dum sånn sett. Hva med å ta en "tidlig RFSU"? Ikke alle som liker den, men aldri fått lurestreker på dem. Lykke til!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

CB er dum sånn sett. Hva med å ta en "tidlig RFSU"? Ikke alle som liker den, men aldri fått lurestreker på dem. Lykke til!:)

hmm, har aldri prøvd de, men kun de røde i 8 pk! Jeg venter og ser til i morgen. Venter mens da..
Hvis ikke den dukker opp da, så tar jeg en ny test!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...