AnonymBruker Skrevet 6. januar 2017 #1641 Del Skrevet 6. januar 2017 Altså, når man må demontere en test og bruke forstørrelsesglass for å se om det er en strek så er den nok negativ. Da er det ønsketenking. Man blir ikke mere gravid bare pga brukere her synes de ser en strek. Anonymkode: 9a359...3b1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2017 #1642 Del Skrevet 6. januar 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Altså, når man må demontere en test og bruke forstørrelsesglass for å se om det er en strek så er den nok negativ. Da er det ønsketenking. Man blir ikke mere gravid bare pga brukere her synes de ser en strek. Anonymkode: 9a359...3b1 streken blir sterkere+breiere og er rosa..er du dum? en negativ graviditetstest blir ikke det. er det en grå strek er den negativ men ikke rosa, om den er svak. er det en grå skyggestrek forandrer den seg heller ikke fra dag til dag. makan! har hatt prikk lik TS sin selv og ja jeg var gravid, den bler sterkere for hver dag. Anonymkode: 1b268...741 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2017 #1643 Del Skrevet 6. januar 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Altså, når man må demontere en test og bruke forstørrelsesglass for å se om det er en strek så er den nok negativ. Da er det ønsketenking. Man blir ikke mere gravid bare pga brukere her synes de ser en strek. Anonymkode: 9a359...3b1 Du får pusse brillene dine. Det er helt tydelig strek der. Anonymkode: d4d57...5eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2017 #1644 Del Skrevet 6. januar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du får pusse brillene dine. Det er helt tydelig strek der. Anonymkode: d4d57...5eb Nope, det er en skyggestrek. Anonymkode: 9a359...3b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2017 #1645 Del Skrevet 6. januar 2017 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette kan vel ikke være en lurestrek/sykkestrek?😳 Tatt i kveld 9dpo! Anonymkode: 09392...035 Det er tydelig en rosa strek der 😁😁 gratulerer så mye 😀 Anonymkode: 2acbf...16a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2017 #1646 Del Skrevet 6. januar 2017 Man blir ikke mere gravid av en utydelig test og at flere brukere hyler opp "preggo", "positiv", "gratulerer" Må man demontere en test for å prøve å se en strek så er man ikke gravid. Anonymkode: 9a359...3b1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2017 #1647 Del Skrevet 6. januar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Man blir ikke mere gravid av en utydelig test og at flere brukere hyler opp "preggo", "positiv", "gratulerer" Må man demontere en test for å prøve å se en strek så er man ikke gravid. Anonymkode: 9a359...3b1 Hun har demontert den for å få det tydeligere på bilder. For klart er det en tidlig positiv g test. Hun klarer nok å se den streken der uten å demontere den også. Og den er rosa! Demontert eller ikke, så er denne positiv!! Anonymkode: 2acbf...16a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vin_fruen Skrevet 6. januar 2017 #1648 Del Skrevet 6. januar 2017 (endret) 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man blir ikke mere gravid av en utydelig test og at flere brukere hyler opp "preggo", "positiv", "gratulerer" Må man demontere en test for å prøve å se en strek så er man ikke gravid. Anonymkode: 9a359...3b1 her tar du feil. en skyggestrek er ikke rosa. at den blir rosa, samme hvor svak betyr at man produsere hcg hormon, npr dette er lavt så blir den nesten ikke synlig. har hatt to graviditeter så man kan si jeg har vert igjennom dette selv. og gå å finn deg en annen plass ,siden du mangler kunnskap om det du selv snakker om her. En graviditetstest virker ved å påvise urinens eventuelle innhold av hCG. Når et egg er befruktet graver det seg ned i livmorslimhinnen en drøy ukes tid (+/- et par dager) etter eggløsningen. Det begynner da å skille ut hCG, men det tar enda et par dager før nivået har blitt såpass høyt at det går an å påvise det i urinen. En graviditetstest sier kun én ting, og det er om hvorvidt urinen inneholder påviselige mengder med hCG eller ikke. Hvor sterk fargen på streken er, har liten betydning. Generelt sett kan en svak strek tyde på at det er bare en liten mengde hCG i urinen, og en sterk strek kan tyde på at det er en større mengde hCG i urinen. Dette er som regel årsaken til at man får svak teststrek hvis man tester før mensen er ventet og en sterkere strek når man tester igjen noen dager senere. Dette er imidlertid ikke alltid gjeldende. Tester er ulike, og til og med tester i samme eske kan ha store sprik i sensitivitet. Å sammenligne sterke og svake teststreker kan lett føre til forvirring og unødig fortvilelse. Testene er svært sikre, og får man en farget strek så er man befruktet og gravid.Det er imidlertid viktig å lese bruksanvisningen på testene, og følge denne. Brukes testen på andre måter, f.eks om man leser av resultatet for sent kan man ikke stole på den. 2.) Det har vær en "skyggestrek" på testen. En skyggestrek er en "usynlig spøkelsesstrek" der hvor den positive streken skulle ha vært. Disse er vanligvis grå eller fargeløse, eller ser ut som en "bulk" i testen. Alle tester har to striper med reagensmiddel i testvinduet. En av disse stripene vil alltid farges når den blir våt (kontrollstreken). Den andre vil farges KUN hvis den utsettes for fukt som inneholder hGC. http://www.lommelegen.no/legesvar/svak-strek-på-testen Endret 6. januar 2017 av Vin_fruen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2017 #1649 Del Skrevet 6. januar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun har demontert den for å få det tydeligere på bilder. For klart er det en tidlig positiv g test. Hun klarer nok å se den streken der uten å demontere den også. Og den er rosa! Demontert eller ikke, så er denne positiv!! Anonymkode: 2acbf...16a Du har helt rett☺️ Jeg ser streken tydelig men det er ikke så lett å ta bilder av med mobilkamera i lyset på kvelden. Jeg sliter bare med å tro det og er så spent og glad. Jeg har ingen andre å dele dette med eller spørre da det er hemelig og min mann er bortreist på jobb og ønsker ikke vite noe før han kommer hjem. Jeg er takknemleige for alle svar og jeg vet at det kan være for tidlig og at det er øye som ser, men i dag trengte jeg flere bekreftelser her inne som er en tråd for tolkning av tester. Anonymkode: 09392...035 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2017 #1650 Del Skrevet 6. januar 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er tydelig en rosa strek der 😁😁 gratulerer så mye 😀 Anonymkode: 2acbf...16a Tusen takk❤️ Anonymkode: 09392...035 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fiona- Skrevet 7. januar 2017 #1651 Del Skrevet 7. januar 2017 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette kan vel ikke være en lurestrek/sykkestrek?😳 Tatt i kveld 9dpo! Anonymkode: 09392...035 Det er rart om du skulle fått så mange lurestreker etterhverandre.. også med kveldsurin da 😄Jeg har trua! Spent på hva den viser i morgen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2017 #1652 Del Skrevet 7. januar 2017 46 minutter siden, -Fiona- skrev: Det er rart om du skulle fått så mange lurestreker etterhverandre.. også med kveldsurin da 😄Jeg har trua! Spent på hva den viser i morgen... Takk☺️ Har hatt lurestreker før, så litt bekymret blir man... 3 på rad håper jeg er et godt tegn☺️ Anonymkode: 09392...035 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2017 #1653 Del Skrevet 7. januar 2017 Oppdatering test 10dpo. Tydelig svak rosa strek som er like brei som kontrollstreken, men synst der er lite foranding og en fryktelig svak positivt?😐 (Viser litt bedre i virkeligheten enn på bilde da og i dag vises der med blitz også.. Anonymkode: 09392...035 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2017 #1654 Del Skrevet 7. januar 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Oppdatering test 10dpo. Tydelig svak rosa strek som er like brei som kontrollstreken, men synst der er lite foranding og en fryktelig svak positivt?😐 (Viser litt bedre i virkeligheten enn på bilde da og i dag vises der med blitz også.. Anonymkode: 09392...035 Det er fortsatt veldig tidlig og siden hcg skal dobles annen hver eller hver tredje dag (husker ikke helt sikkert) så er forskjellen fra dag til dag sånn heeelt tidlig i starten små. Det sier seg selv at en økning over natten fra feks 15 mlU er liten når den skal dobles på et par dager, i forhold til når hcg ligger på feks 200. Mer synlig progresjon på streken 😊 Anonymkode: d4d57...5eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2017 #1655 Del Skrevet 7. januar 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er fortsatt veldig tidlig og siden hcg skal dobles annen hver eller hver tredje dag (husker ikke helt sikkert) så er forskjellen fra dag til dag sånn heeelt tidlig i starten små. Det sier seg selv at en økning over natten fra feks 15 mlU er liten når den skal dobles på et par dager, i forhold til når hcg ligger på feks 200. Mer synlig progresjon på streken 😊 Anonymkode: d4d57...5eb Tusen takk for et informativt svar. Dette visste jeg ikke, men da skal jeg prøve å slå meg til ro med dette og håpe på sterkere strek etter hvert💕 Hvor sensitiv er de testene egentlig? Anonymkode: 09392...035 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2017 #1656 Del Skrevet 7. januar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for et informativt svar. Dette visste jeg ikke, men da skal jeg prøve å slå meg til ro med dette og håpe på sterkere strek etter hvert💕 Hvor sensitiv er de testene egentlig? Anonymkode: 09392...035 Slapp av Testen ser helt normal ut for 10 DPO. Husk at du ikke engang er kommet til IKM og faktisk ikke kan forvente å teste positivt engang. Gratulerer! Det er ikke tvil om den er positiv. Test på 14 DPO ("IKM") davel, den blir sikkert RØD. Anonymkode: 7c9d1...3af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2017 #1657 Del Skrevet 7. januar 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Slapp av Testen ser helt normal ut for 10 DPO. Husk at du ikke engang er kommet til IKM og faktisk ikke kan forvente å teste positivt engang. Gratulerer! Det er ikke tvil om den er positiv. Test på 14 DPO ("IKM") davel, den blir sikkert RØD. Anonymkode: 7c9d1...3af Tusen takk det skal jeg. Kanskje unne meg en dobbelpakke med CBD å ta en på dpo12 og den dagen mannen kommer hjem☺️ Jeg hadde ikke tenkt å teste før IKM, men pga tempdipp 6dpo bare måtte jeg ta en test☺️ Anonymkode: 09392...035 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ønskergraviditet Skrevet 7. januar 2017 #1658 Del Skrevet 7. januar 2017 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette kan vel ikke være en lurestrek/sykkestrek?😳 Tatt i kveld 9dpo! Anonymkode: 09392...035 Den ser lovende ut!! 😀 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2017 #1659 Del Skrevet 7. januar 2017 1 time siden, Ønskergraviditet skrev: Den ser lovende ut!! 😀 Ja og i dag 10dpo fikk jeg denne👏🏻😍☺️ Så så svake streker kan man få med Rfsu sine tester og få positiv digital😬 Anonymkode: 09392...035 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ønskergraviditet Skrevet 7. januar 2017 #1660 Del Skrevet 7. januar 2017 Gratulerer så mye! 😀😀😀 De fra CB er vel mer sensitive jeg hadde også svake streker på andre tester, men positiv på den samme som deg 😀 Så gøy for deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå