Gå til innhold

Samletråd: Tolking av graviditetstester

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

2 timer siden, Rikke87 skrev:

Tok lik test i går ettermiddag og da kom det ingen skyggestrek. Men på denne synes jeg at jeg så tydelig en strek. Å den er litt blåere i virkeligheten. 9dpo

IMG_8250.JPG

IMG_8251.JPG

denne er ugyldig

Anonymkode: 63560...34a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.12.2016 den 10.05, Silfen skrev:

Som sagt etter min erfaring testet du positivt ekstremt sent til ditt scenario å være og jo,  jeg vil si det er svært uvanlig at embryo går i dvale.  Ikke uhørt ved ivf men altså ikke vanlig. 

Jeg vet ikke hvor mange ganger du har fått satt inn frosne embryo, siden du har så lang erfaring med dette, og dette er mitt første, men etter å ha vært aktiv i lengre tid på utenlandske ivf-forum har jeg i hvert fall sett der at det slett ikke er uvanlig å teste positivt seint ved frosseninnsett.

Anonymkode: 89699...daf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Både jeg og samboer ser to streker. Men kan jo være vi ser det vi vil se.. Ser dere noe? Hadde vært tidenes julegave :fnise:20161223_131322.jpg20161223_132901.jpg

Anonymkode: f1ca1...444

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Både jeg og samboer ser to streker. Men kan jo være vi ser det vi vil se.. Ser dere noe? Hadde vært tidenes julegave :fnise:20161223_131322.jpg20161223_132901.jpg

Ser ikke en tydelig strek, men der er en antydning til noe. Ta ny i morgen å se om det blir julegave? :) 

Anonymkode: 7c9d1...3af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marie_82
14 timer siden, Rikke87 skrev:

Tok lik test i går ettermiddag og da kom det ingen skyggestrek. Men på denne synes jeg at jeg så tydelig en strek. Å den er litt blåere i virkeligheten. 9dpo

IMG_8250.JPG

IMG_8251.JPG

Jeg tro den er positiv. Jeg fikk helt lik strek 9 dpo på clearblue early 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.12.2016 den 14.48, AnonymBruker skrev:

Ser ingen strek 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså. Hjelp. Jeg ser strek men veldig svak... ingen anelse om Ikm. Testet fordi jeg plutselig ville drikke kremfløte, lukte på salver og vondt i bekkenet igjen.... Ingen på konsentrert urin (maks 4.5 time). 

Screenshot_2016-12-25-19-48-04.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg får symptomer ganske tidlig altså. .. Kvalmen begynte 2+6 sist gang, 1 uke før positiv test. Har kjentes ut som mensen skal komme i en halv uke allerede og jeg bruker ikle kjenne noe før tidligst dagen før.  Det hadde passet ganske dårlig nå egentlig så jeg "vil" jo ikke se strek heller. Jeg ser den og den er rosa... Men hvordan er det med disse testene? Jeg har aldri fått falsk positiv med de...

Endret av LilleMy1989
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Silfen skrev:

Ikke strek her.  Og ikke nok hcg altså til cravings.  Håper du ikke brygger på omgangssyke. 

Spydig.

Anonymkode: ef03b...148

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spydig.

Anonymkode: ef03b...148

Eller bare realistisk. 
Her har Silfen faktisk bare rett... Det er ingen hCG stigning såpass tidlig som tilsier at man skal ha cravings foruten det psykiske aspektet ved at man tror/føler seg gravid. Selve kroppen gir ingen cravings så tidlig i løpet. 

Men meget typisk at en eller annen "anonym" svarer at et svar er feil :frkk:

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, tr.heimspia83 skrev:

Eller bare realistisk. 
Her har Silfen faktisk bare rett... Det er ingen hCG stigning såpass tidlig som tilsier at man skal ha cravings foruten det psykiske aspektet ved at man tror/føler seg gravid. Selve kroppen gir ingen cravings så tidlig i løpet. 

Men meget typisk at en eller annen "anonym" svarer at et svar er feil :frkk:

nja... er forsåvidt enig, men fikk "cravings" 5dager før forventet mens tenkte ikke noe over det men spiste MCdonalds to ganger til dagen frem til når jeg skulle ha mensen, ble svært mistenksom men overså det frem til mensen ikke kom. prøvde ikke å bli gravid og hadde heller ikke kjæreste så ikke forventet eller planlagt. Var ett stort sjokk

Anonymkode: 1b268...741

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger ved noen bilder som viser hCG stigningen i et svangerskap. Nå skrev Lillemy1989 at hun får tidlige symptomer og ikke vet når IKM er. Da antar jeg at hun ei heller vet når hun hadde EL og ikke hvor langt hun eventuelt er på vei... 
hCG stiger raskt i starten, men dersom hun har hCG i kroppen i en mengde som vil gi noen form for svangerskapsplager så ville det mest sannsynligvis også slå ut på en GT. 

Ja det ER noen som har veldig lav økining av hormonet og ikke tester positivt før senere enn IKM og flere uker uti, men majoriteten skal ha litt hormoner i urinen som viser positivt når man har symptomer OG er gravid. 

Jeg selv opplevde "etegilde" og ønsket å bare fråtse i mat, noen dager før IKM og følte meg "rar", ga positivt utslag på test, men jeg småblødde samtidig. Tok blodprøver hos lege med X antall dager i mellom og hadde veldig lav økning av hCG. Det økte altfor sakte, og avtok etter hvert og endte i en SA. 

Ikke for å skremme noen, da det finnes folk som ikke har overproduksjon av dette hormonet og det går helt fint med. 

Poenget er at jeg fikk mye symptomer, men også ga positivt utsalg på GT.

Jeg personlig ser ingen streker på testene dine @LilleMy1989, men det kan like gjerne være fordi at du bruker en normal GT som reagerer på over 50 i følsomhet, mens de tidlige testene reagerer helt nede i 25. 
Prøv igjen i morgen tidlig, og eventuelt en tidlig test som reagerer på mindre mengde hormon. 

21lkbok.jpg

Hcg.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...