Gå til innhold

Samletråd: Tolking av graviditetstester

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ser veldig positiv ut - Gratulerer med spiren 🌱

Anonymkode: 928a4...c3c

Åå takk så mye for svar! Jeg kan ikke tro det! 

Anonymkode: eef3e...6af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er den en ekstremt svak strek på denne, eller er det bare en skyggestrek? Litt uklart bilde. Testen er nylig tatt på bildet og har ikke tørket.IMG_2702.thumb.png.fa98da2962d550fd63ba8add2990f11c.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snærheidu skrev (26 minutter siden):

Er den en ekstremt svak strek på denne, eller er det bare en skyggestrek? Litt uklart bilde. Testen er nylig tatt på bildet og har ikke tørket.IMG_2702.thumb.png.fa98da2962d550fd63ba8add2990f11c.png

Ser positiv ut - hvordan ble den da den tørket? Last gjerne opp et klarere bilde. 

Anonymkode: 7500b...325

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ser positiv ut - hvordan ble den da den tørket? Last gjerne opp et klarere bilde. 

Anonymkode: 7500b...325

Her er den tørket. Synes jeg ser en veeeldig svak strek, men det er kanskje ønsketenkning.

IMG_2706.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snærheidu skrev (2 timer siden):

Her er den tørket. Synes jeg ser en veeeldig svak strek, men det er kanskje ønsketenkning.

IMG_2706.jpeg

Er dette make sure? Føler make sure har alltid skyggstrek. Mine ser ofte ganske like ut uten å bli positive. Håper at det sitter hos deg☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Er nå 8 DPO og klarer jo såklart ikke å vente. Jeg tok to tester igår som var negative. (Av samme sort) tok nå en til som fikk en svaaaaaak positiv strek. Får det såvidt med på bilde.  Men har lest at babyplan vanlig test er di folk flest har positive erfaringer med og at di sjeldent viser skyggestreker.   Jeg får derfor plutselig et håp her nå da... 

hva tenker dere? 

Å har dere erfaring med babyplan vanlig test? 

20241203_143947.jpg

20241203_143630.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøver95 skrev (1 time siden):

Hei! Er nå 8 DPO og klarer jo såklart ikke å vente. Jeg tok to tester igår som var negative. (Av samme sort) tok nå en til som fikk en svaaaaaak positiv strek. Får det såvidt med på bilde.  Men har lest at babyplan vanlig test er di folk flest har positive erfaringer med og at di sjeldent viser skyggestreker.   Jeg får derfor plutselig et håp her nå da... 

hva tenker dere? 

Å har dere erfaring med babyplan vanlig test? 

20241203_143947.jpg

20241203_143630.jpg

Dette er enda et bilde av testen

Screenshot_20241203_160242_Gallery.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver95 skrev (8 minutter siden):

Her er et nytt bilde etter testen er tørket: 

20241203_172526.jpg

Ser strek på flere av bildene du la ut. Jeg ville tatt ny og sjekket i morgen. 🤞🤭❤️

Anonymkode: 9505f...bbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk positive graviditetstester 24-27 november, men ikke noe utslag på HCG i blodprøve som jeg tok den 27. 

Sluttet da å teste meg, fordi da regnet jeg med at det hadde vært en kjemisk graviditet.

Tok en test nå i dag (4. desember) som er positiv. Kan det være at det er pittelitt hcg igjen etter en mulig kjemisk graviditet? Synes hvertfall det er rart mtp at jeg hadde 0 i hcg for over en uke siden. Vet at hcg forlater blodet før det forlater urin…. men over 1 uke??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver95 skrev (12 timer siden):

Her er et nytt bilde etter testen er tørket: 

20241203_172526.jpg

Her er det jo strek med farge!
Test igjen i morgen (i dag ?) - spent på dine vegne 😍🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym006 skrev (44 minutter siden):

Jeg fikk positive graviditetstester 24-27 november, men ikke noe utslag på HCG i blodprøve som jeg tok den 27. 

Sluttet da å teste meg, fordi da regnet jeg med at det hadde vært en kjemisk graviditet.

Tok en test nå i dag (4. desember) som er positiv. Kan det være at det er pittelitt hcg igjen etter en mulig kjemisk graviditet? Synes hvertfall det er rart mtp at jeg hadde 0 i hcg for over en uke siden. Vet at hcg forlater blodet før det forlater urin…. men over 1 uke??

Vanskelig å si dette. Er streken svakere på dagens test enn den var på de positive testene du hadde 24-27?

Evt om du har fler tester, ta en ny i morgen? 💝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

senti skrev (20 minutter siden):

Vanskelig å si dette. Er streken svakere på dagens test enn den var på de positive testene du hadde 24-27?

Evt om du har fler tester, ta en ny i morgen? 💝

Nei den er ca like sterk som den første positive jeg fikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym006 skrev (7 minutter siden):

Nei den er ca like sterk som den første positive jeg fikk. 

Tenker at jeg ville testet igjen, kanskje også med et annet merke - og om de/den også viser positiv ville jeg ringt til legekontoret og forklart situasjonen 😊

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Ser strek på flere av bildene du la ut. Jeg ville tatt ny og sjekket i morgen. 🤞🤭❤️

Anonymkode: 9505f...bbd

Tatt ny idag. Ser så vidt antydning men ikke like sterkt... tar ny igjen i morgen for å se..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blanda test 2 dager over ikm. Pleid å ha el på dag 20. Er dag 30 idag. Aner ikke når el var denne mnd. Erfaringer?  Ingen tegn til mensen. 

20241204_160802.jpg

Anonymkode: a33a2...87d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde kjemisk tidligere, og fikk til slutt helt negative tester forrige onsdag. Testet meg i går og i dag, og dette ble resultatene. Noen tanker? (Det er tvilsomt at det er etter den kjemiske graviditeten, da blodprøven som ble tatt forrige tirsdag var på 0, og testene ble svakere og svakere og til slutt negativ)

Det er farge på strekene på begge testene, men det synes ikke på bildene.

IMG_6675.jpeg

IMG_6677.jpeg

Endret av Anonym006
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste tre dagene har jeg spottet ganske brunaktig og hatt murringer i magen, men det har opphørt i dag. 

Tok noen EL tester forrige uke jeg ikke ble helt klok på, men tolket den øverste til å være positiv. Det er det sterkeste utslaget jeg har fått på EL tester.

20241205_123842.thumb.jpg.2e0a640d0280166493f57bee2ec68c3c.jpg

Om dette stemmer ville jeg da være 8 DPO i dag. Har tatt noen tidlig tester med 10 i sensitivitet i går og i dag.

20241205_091441.thumb.jpg.1399f3f24defffe0f5bf2f15da3cea11.jpg

Gårsdagens tolker jeg til å være defekt, da jeg tror fargestoffet fløt ut..

Jeg tok to i dag morges, siden jeg var litt redd for å få enda en defekt test. Her er de jo tørre, men synligheten har ikke endret seg noe særlig.

Tror dere det kan være noe på gang her? Jeg hadde en SA med bekreftet 0 i HCG i oktober, og har ikke hatt noen mens etter det.. er derfor ikke helt sikker på EL heller, så vet jo ikke om DPO stemmer..

Er forsåvidt også klar over at det er tidlig.. men hva gjør man ikke når man så gjerne ønsker 😅🩷

Anonymkode: f91dc...e7b

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver95 skrev (2 timer siden):

Tror det er positiv🤩   skal ta en digitaltest i kveld eller i morgen! 

20241205_131829.jpg

20241205_131826.heic 2.79 MB · 0 Nedlastninger

Hadde ventet litt med å ta digital test. Regner med den testen du har der har en sensitivitet på 10, og mtp at den i tillegg er veldig svak, så er det tvilsomt at en digital test vil klare å gi positivt resultat (om du er gravid)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...