Gå til innhold

Samletråd: Tolking av graviditetstester

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Den øverste her må være skyggestrek eller noe?

IMG-5499.jpg

Anonymkode: 217e9...6bd

Eller defekt? Ev så senser ikke den digitale det enda, med mindre det er en ultratidlig test. Fikk positiv clearblue ukesindikator på svakere strek enn det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

prompelompe skrev (6 minutter siden):

Eller defekt? Ev så senser ikke den digitale det enda, med mindre det er en ultratidlig test. Fikk positiv clearblue ukesindikator på svakere strek enn det der.

Er ultratidlig test ja, så stoler mer på den da den er mer sensitiv. Får bare sjekke igjen i morgen🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Er ultratidlig test ja, så stoler mer på den da den er mer sensitiv. Får bare sjekke igjen i morgen🤞

Oppdater gjerne i morgen🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 8 dpo. Prøver ikke å bli gravid. Men hadde en liten blødning. Rosa på papiret. Kan man ha blødning så tidlig som 8 dpo? Ikke tatt test da jeg har bare rfsu strimmel. 

Anonymkode: 9505f...bbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er 8 dpo. Prøver ikke å bli gravid. Men hadde en liten blødning. Rosa på papiret. Kan man ha blødning så tidlig som 8 dpo? Ikke tatt test da jeg har bare rfsu strimmel. 

Blødning= festeblødning *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Blødning= festeblødning *

Ja det er en ganske vanlig tid for en eventuell festeblødning. Men er få som får festeblødning. Så kan være andre ting også. Eks. Andre hormonelle endringer, tidligere eggløsning enn antatt og at mensen er rundt hjørnet, sex og andre ting. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver95 skrev (10 minutter siden):

Ja det er en ganske vanlig tid for en eventuell festeblødning. Men er få som får festeblødning. Så kan være andre ting også. Eks. Andre hormonelle endringer, tidligere eggløsning enn antatt og at mensen er rundt hjørnet, sex og andre ting. 

Takk for svar. Når kan jeg evt ta en test? Første for 6 mnd siden og ikke helt planlagt at det kommer enda en til. 👀😅 håper det er hormonelt. 🤞 ikke hatt sex på 2 dager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Takk for svar. Når kan jeg evt ta en test? Første for 6 mnd siden og ikke helt planlagt at det kommer enda en til. 👀😅 håper det er hormonelt. 🤞 ikke hatt sex på 2 dager. 

På dag 8 er det ca 18.1% som får positiv test. På dag 9 er det ca 47.5% som får positiv test. 

Så det kommer ann på. Du kan ta en i morgen. Det er ca 50% sjangse på at den vil vise positiv om du er gravid og 50% sjangse på at den vil vise negativ selv om du eventuelt er gravid.   Hvis du forsto det?😅 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver95 skrev (På 29.11.2024 den 16.16):

Oppdater gjerne i morgen🤞

Var negativ dessverre🥺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver95 skrev (På 29.11.2024 den 18.38):

På dag 8 er det ca 18.1% som får positiv test. På dag 9 er det ca 47.5% som får positiv test. 

Så det kommer ann på. Du kan ta en i morgen. Det er ca 50% sjangse på at den vil vise positiv om du er gravid og 50% sjangse på at den vil vise negativ selv om du eventuelt er gravid.   Hvis du forsto det?😅 

Det gir mening. 😅  men jeg tror det må ha vært stress eller bare en tilfeldig blødning da jeg fikk blendahvit t3st idag. 😊

Snapchat-684665508.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Det gir mening. 😅  men jeg tror det må ha vært stress eller bare en tilfeldig blødning da jeg fikk blendahvit t3st idag. 😊

Snapchat-684665508.jpg

Er fortsatt sjangse for at du er gravid. Hvis blødning var dag 8, og at det var en festeblødning, så kan det ta noen dager etter det igjen før du har nok hcg i blodet som igjen skilles ut i urinen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøver95 skrev (1 minutt siden):

Er fortsatt sjangse for at du er gravid. Hvis blødning var dag 8, og at det var en festeblødning, så kan det ta noen dager etter det igjen før du har nok hcg i blodet som igjen skilles ut i urinen. 

Takk for svar! 😊 leste bakpå at denne trenger 25. Og ikke 10. Så da får jeg teste igjen om noen dager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.11.2024 den 8.38):

Kan dette være en skygge? Er 10 dpo.. 

IMG_9722.jpeg

Anonymkode: 46ede...882

Denne var positiv altså ;) her er dagens: 

IMG_9747.jpeg

Anonymkode: 46ede...882

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) Hva tror dere her? De to øverste er tatt i dag tidlig, en tidligtest og en vanlig. Testet helt negativt i går.

Ble litt ivrig og tok flere når jeg kom hjem fra jobb, på litt utvannet urin. Skuffet når digital sa negativ.

IKM i går eller i dag (litt varierende syklus). Tipper jeg er ca 12-13dpo.

IMG_9854.jpeg

Anonymkode: fa7f7...90a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei :) Hva tror dere her? De to øverste er tatt i dag tidlig, en tidligtest og en vanlig. Testet helt negativt i går.

Ble litt ivrig og tok flere når jeg kom hjem fra jobb, på litt utvannet urin. Skuffet når digital sa negativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

IMG_9854.jpeg

Ser tydelig strek så tipper positiv ja 

Anonymkode: a33a2...87d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei kjære forum,

mitt første innlegg her - men har fulgt med i flere år. Hva tenker dere om denne? Metode tidligtest, Clearblue digital negativ for to dager siden. 
PP1, skal få mensen i morgen.

takk for alle innspill :):)

IMG_4828.jpeg

Anonymkode: eef3e...6af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei kjære forum,

mitt første innlegg her - men har fulgt med i flere år. Hva tenker dere om denne? Metode tidligtest, Clearblue digital negativ for to dager siden. 
PP1, skal få mensen i morgen.

takk for alle innspill :):)

IMG_4828.jpeg

Anonymkode: eef3e...6af

Ser veldig positiv ut - Gratulerer med spiren 🌱

Anonymkode: 928a4...c3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...