Gå til innhold

Samletråd: Tolking av graviditetstester

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg ble gravid med ivf og er i dag 4+2/ 16dpo. Tok en digital test i håp om å se 2-3, men den viste 1-2😳 så tok jeg en strimmeltest som er helt nederst. Bør det den ikke være enda sterkere på 16dpo? Ser alle skriver de får 2-3 på digital test når de passerer uke4. Jeg blør ikke, men har hatt MA før 2år siden og dette er første gang jeg klarte bli gravid igjen etter det. Så nå sitter jeg her og tenker om denne gangen også…IMG_7052.thumb.jpeg.7a6efdb6c834709374396828517fa3ee.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Takk for svar!

Øverste (den på første bilde) test  var med noe utvannet kveldsurin.

Nederste er nå i morges, mensen skal egentlig komme imorgen. Er jeg gal eller er det to streker?

IMG_7756.jpeg

Anonymkode: 9e775...575

Det er to streker der!☺️ kanskje du kunne testet en clearblue?

Anonymkode: 86115...866

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru H skrev (12 minutter siden):

Hei,

jeg ble gravid med ivf og er i dag 4+2/ 16dpo. Tok en digital test i håp om å se 2-3, men den viste 1-2😳 så tok jeg en strimmeltest som er helt nederst. Bør det den ikke være enda sterkere på 16dpo? Ser alle skriver de får 2-3 på digital test når de passerer uke4. Jeg blør ikke, men har hatt MA før 2år siden og dette er første gang jeg klarte bli gravid igjen etter det. Så nå sitter jeg her og tenker om denne gangen også…IMG_7052.thumb.jpeg.7a6efdb6c834709374396828517fa3ee.jpeg

Jeg var nesten 5 uker når jeg først fikk 2-3 og jeg hadde innsett av fryst blastocyst. Så det er veldig forskjellig når man får 2-3 på clearblue. Npr jeg fikk 3+ var jeg hele 5+5

Streke ser veldig fine ut. Gratulerer 

Anonymkode: a3070...3f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er to streker der!☺️ kanskje du kunne testet en clearblue?

Det skal jeg gjøre! Er på vei for å kjøpe!😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg var nesten 5 uker når jeg først fikk 2-3 og jeg hadde innsett av fryst blastocyst. Så det er veldig forskjellig når man får 2-3 på clearblue. Npr jeg fikk 3+ var jeg hele 5+5

Streke ser veldig fine ut. Gratulerer 

Takk, jeg satt inn fersk blastocyst, klarer ikke helt slappe av. Kan jeg spør hvor lenge du gikk på progestronstøtte? Jeg går på prolutex, sykepleieren sa at jeg kunne stoppe, kunne fortsette hvis jeg vil. Vet ikke helt…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru H skrev (27 minutter siden):

Takk, jeg satt inn fersk blastocyst, klarer ikke helt slappe av. Kan jeg spør hvor lenge du gikk på progestronstøtte? Jeg går på prolutex, sykepleieren sa at jeg kunne stoppe, kunne fortsette hvis jeg vil. Vet ikke helt…

Siden jeg hadde fryseforsøk i helt naturlig syklus uten noen medisiner, ikke engang ovitrelle så fikk jeg avslutte på progesteronstøtte når jeg meldte inn til klinikken om positiv test, men jeg har mange pakker liggende og føler det betryggende å få på det noen uker til, så da fikk jeg gå på det til jeg selv ønsket. 

Men husker når jeg hadde fryseforsøk hos spiren, da bruke jeg eggløsningsprøyte som eneste medisin, og da måtte jeg bruke progesteronstøtte frem til uke 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Siden jeg hadde fryseforsøk i helt naturlig syklus uten noen medisiner, ikke engang ovitrelle så fikk jeg avslutte på progesteronstøtte når jeg meldte inn til klinikken om positiv test, men jeg har mange pakker liggende og føler det betryggende å få på det noen uker til, så da fikk jeg gå på det til jeg selv ønsket. 

Men husker når jeg hadde fryseforsøk hos spiren, da bruke jeg eggløsningsprøyte som eneste medisin, og da måtte jeg bruke progesteronstøtte frem til uke 12

Takk for svar. Da får jeg bruke opp de sprøytene jeg kjøpte nå iallfall til tidlig uktralyd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk for svar!

Øverste (den på første bilde) test  var med noe utvannet kveldsurin.

Nederste er nå i morges, mensen skal egentlig komme imorgen. Er jeg gal eller er det to streker?

IMG_7756.jpeg

Strek på begge. Håper den sitter 😀

Anonymkode: 22c93...01a

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru H skrev (27 minutter siden):

Takk for svar. Da får jeg bruke opp de sprøytene jeg kjøpte nå iallfall til tidlig uktralyd. 

Men snakk med klinikken først

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syner? Håper noen kan se at de ser noe, ønsket er så stort😩❤️ er invitert på en sammenkomst ikveld med alkohol, men vet ikke om jeg tør risikere det

1A2E662A-7250-4EB5-838D-DDE7D30AE2A1.jpeg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Syner? Håper noen kan se at de ser noe, ønsket er så stort😩❤️ er invitert på en sammenkomst ikveld med alkohol, men vet ikke om jeg tør risikere det

Jeg synes jeg ser noe. Hadde stått over alkohol i kveld og testet om et par dager 🩷

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg synes jeg ser noe. Hadde stått over alkohol i kveld og testet om et par dager 🩷

Takk for svar! Har hatt murringer de siste dagene som stråler ut i lårene, og føler meg på en måte tung nederst i magen. Gråter veldig lett også. Så hadde det vært en graviditet så kunne det vært forklaringen😅 håperhåper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Hvor mange dpo er du? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Hvor mange dpo er du? 

9😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

9😅

Test igjen på ikm dagen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Test igjen på ikm dagen..

Vet du i det hele tatt hvordan det er å prøve på barn?

Anonymkode: dabe9...d8f

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vet du i det hele tatt hvordan det er å prøve på barn?

Anonymkode: dabe9...d8f

Haha ja 😅 har 3 barn og venter nr 4 nr. Jeg sier prøv igjen på ikm dagen fordi den ser blendahvit ut for meg og for å unngå mistoklinger av tester, så vil du ha det riktige svaret på ikm dagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru H skrev (6 timer siden):

Hei,

Gratulerer, vi er kommer like langt. Jeg fikk aldri noen særlig bra tester med de digitale. Når jeg var 7 uker gravid med sønnen min så fikk jeg 2 - 3 (ville se 3+, men nei, det fikk jeg ikke 😅). Det er som å vinne i bingo på når de testene stiger for å vær ærlig. Tar alt med en klype salt. Har selv satt inn en blasto (fryseforsøk) og skal gå på progesteron fram til rundt uke 12 hvis jeg husker rett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saschi skrev (17 minutter siden):

Gratulerer, vi er kommer like langt. Jeg fikk aldri noen særlig bra tester med de digitale. Når jeg var 7 uker gravid med sønnen min så fikk jeg 2 - 3 (ville se 3+, men nei, det fikk jeg ikke 😅). Det er som å vinne i bingo på når de testene stiger for å vær ærlig. Tar alt med en klype salt. Har selv satt inn en blasto (fryseforsøk) og skal gå på progesteron fram til rundt uke 12 hvis jeg husker rett. 

Ååå så koselig, gratulerer til deg også❤️ er det søskenforsøk du holder på med? Dette blir vårt første hvis det blir baby ut av det. Virkelig håper det. Begynner å bli litt for voksen også😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru H skrev (6 timer siden):

Hei,

Jeg er 4+3 og fikk 2-3 i dag. Men har hatt ganske sterke tester fra rundt 6 dager siden(streker altså). Nå skal det være sagt med første så ble jeg satt tilbake en hel uke på ultralyd så handler nok mye om hvor raskt egget fester seg. Jeg holdte på å lese meg ihjel forrige svangerskap for trodde noe måtte være feil for fikk det ikke til å stemme. 

Anonymkode: 4d5aa...866

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...