Gå til innhold

Samletråd: Tolking av graviditetstester

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Snop skrev (1 time siden):

Jeg tror testene fra selve merket Clearblue generelt er bra - men jeg har tatt en sånn tidligtest som kan vise opptil 6 dager før. Jeg vet problemet mange kan oppleve med disse er at de plukker opp hCG fra kjemisk graviditet. Fra babyverden.no: "Når blastocysten fester seg i livmorveggen, produseres hormonet hCG. Det er dette hormonet som slår ut på graviditetstesten når du får et positivt svar. Når blastocysten implanterer, starter produksjonen av hCG. Stopper den tidlige graviditeten opp, avslutter hCG-produksjonen. Du vil kunne teste positivt, selv om den tidlige graviditeten stopper opp. En ultralyd vil ikke kunne påvise en slik tidlig graviditet, og du vil ikke ha noen svangerskapssymptomer, sier Hausken"

Jeg unngår dem så langt jeg kan, men et par ganger har jeg bare ikke klart å la være 😜 

Men dette var ikke den testen. :overrasket: Tidlig-testen fra CB synes ikke jeg et noe bra heller. Altså den som viser en steke i hvert vindu. Men denne her, plus-testen som skal vise kryss er veldig bra synes jeg. Den andre du refererer til er jeg enig i at ofte viser skyggestreker, og det ganske blå og klare steker også. :klo: 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lykkefrø skrev (Akkurat nå):

Jeg tenker at det kan tenkes å være skyggestrek, men om det er innenfor tiden ville jeg nesten tatt det som en svak positiv test! :duskedame: Mine pleier å bli blenda, om jeg ikke er gravid med disse her. Kommer dog en blå strek etter noen timer uansett, men så lenge jeg leser av innen tiden har jeg ikke hatt noen problem med de. Kjøpt mange av de nå som vi prøver igjen, for sist viste den sterkest strek av alle testene jeg kjøpte. Og jeg kjøpte flaut mange! O:)

Tusen takk for tilbakemeldingen. 😊 Bildet er tatt etter 1-2 minutter, så jeg krysser fingrene og håper på det beste. 🥰 Har rfsu strimmeltester også, men når jeg googlet de så er de visst veldig kjent for skyggestreker. Blir helt rar av detta jeg. 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Er det noen her som har opplevd å få positiv tidlig strimmeltest på første morgenurin, for så å kun få negative utover dagen? Jeg tok en ny test ca 1 time etter den første jeg tok i dag (som var positiv) og den var negativ. 

Anonymkode: 12339...1a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en ustabil syklus,men i følge appen skulle mensen vært i går. De to nederste er fra idag(en fra morgen og en kveld), vært negative tidligere i uken. Har før fått tidligere positive tester. De blir ikke sterkere. Mistenker en kjemisk igjen, noen som Har positiv erfaring med at det kan ta tid før de blir sterkere? 

IMG_1389.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Camcamcam skrev (7 minutter siden):

Har en ustabil syklus,men i følge appen skulle mensen vært i går. De to nederste er fra idag(en fra morgen og en kveld), vært negative tidligere i uken. Har før fått tidligere positive tester. De blir ikke sterkere. Mistenker en kjemisk igjen, noen som Har positiv erfaring med at det kan ta tid før de blir sterkere? 

IMG_1389.jpeg

Dette ser veldig ut som kjemisk ja mtp mensen skulle allerede vært?

Får krysse fingrene for at dem blir sterkere, test igjen om 2 dager 

Anonymkode: 31fbf...da0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.8.2023 den 9.41):

En ting bare, det er en under gruppe for tolkning av graviditetstester

Anonymkode: a4928...d66

Ja, ble kanskje litt feil. Men tenkte at det på en måte var tolkning av test, fordi jeg ikke helt får det til å stemme. Og tenkte kanskje andre hadde noen opplevelser rundt å tolke tester som slår ut mer/sterkere enn forventet. 

Anonymkode: 51e28...0f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Chara skrev (1 time siden):

Tusen takk for tilbakemeldingen. 😊 Bildet er tatt etter 1-2 minutter, så jeg krysser fingrene og håper på det beste. 🥰 Har rfsu strimmeltester også, men når jeg googlet de så er de visst veldig kjent for skyggestreker. Blir helt rar av detta jeg. 😂

Det skjønner jeg! :bond: Jeg tror du er gravid :rodmer: Streken vil nok bli sterkere og sterkere fremover. Krysser fingrene for at du snart får et soleklart resultat. :hjerter:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette ser veldig ut som kjemisk ja mtp mensen skulle allerede vært?

Får krysse fingrene for at dem blir sterkere, test igjen om 2 dager 

Ja den skulle vært i går. Men syklusen min er som sagt litt opp og ned, så ikke sikkert den skulle vært i går heller. Tar gjerne i mot tips til de som har hatt flere kjemiske. Dette blir min 3 + 2 MA . Men har fått en frisk gutt i mellom der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Camcamcam skrev (1 time siden):

IMG_1389.jpeg

Når man får sånn svak strek, slår det da ut på de digitale også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg over her som tok tidlig clearblue-test tidligere i dag - jeg klarte ikke vente til i morgen og tok én til midt på dagen, en random stripstest fra UK. Husker ikke merket. Kjempesvak igjen, men det var sim ventet. Er bare glad den ikke var blendahvit. Blir vanskelig å sove i natt og vente til i morgen 😅

AC2B6B82-8A7B-4FED-B155-58C513F0CC0A.jpeg

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snop skrev (3 minutter siden):

Det har gjort det på meg det andre gangene, denne gangen gidder jeg ikke «kaste bort» en digital test kjenner jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snop skrev (7 minutter siden):

Meg over her som tok tidlig clearblue-test tidligere i dag - jeg klarte ikke vente til i morgen og tok én til midt på dagen, en random stripstest fra UK. Husker ikke merket. Kjempesvak igjen, men det var sim ventet. Er bare glad den ikke var blendahvit. Blir vanskelig å sove i natt og vente til i morgen 😅

Du er gravid❤️ gratulerer! 

Anonymkode: 7e3ef...cbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snop skrev (32 minutter siden):

Gratulerer!! :love:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snop skrev (1 time siden):

Ja, det gjorde det hos meg når jeg hadde kjemisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen! 😊 Jeg la inn et bilde her i går morges også, men jeg vet ikke om jeg ser noe forskjell. Har dere noen tanker? 9 eller 10 dpo. 

20230827_082020.jpg

Endret av Chara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaa dere hadde rett - tok både digital og strektest i dag og begge viste positiv og sterkere strek ❤️❤️❤️ 

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Idag er jeg 13 dpo og testet ikke gravid på clearblue. Da er nok løpet kjørt for denne gang. Hadde satt inn ett blastocyst på dag 5. Dette var vårt 5 ivf forsøk 😢 jeg klarer ikke å se at det noen gang skal funke for oss

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snop skrev (45 minutter siden):

Jaaa dere hadde rett - tok både digital og strektest i dag og begge viste positiv og sterkere strek ❤️❤️❤️ 

Gratulerer 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir gal av dette jeg.. Vil ikke si at testene mine blir noe sterkere akkurat, mensen har fortsatt ikke dukket opp men har en følelse på at dette ikke går veien:/ Noen som har erfaring med kjemisk flere ganger å har fått hjelp fra noen å blitt gravid?

IMG_1396.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Camcamcam skrev (2 minutter siden):

Jeg blir gal av dette jeg.. Vil ikke si at testene mine blir noe sterkere akkurat, mensen har fortsatt ikke dukket opp men har en følelse på at dette ikke går veien:/ Noen som har erfaring med kjemisk flere ganger å har fått hjelp fra noen å blitt gravid?

IMG_1396.jpeg

Hva med å prøve en clearblue digital? Den som sier "gravid" eller "ikke gravid". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...