Gå til innhold

Samletråd: Tolking av graviditetstester

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

19 minutter siden, Forever22 skrev:

Håper*Håper! Har veldig mensensmerter men ingen mens, så lover godt så langt.. fikk et kryss på clearblue på morgenurin i dag, et svaaakt men absolutt tydelig kryss. men negativ digital i dag på ettermiddagen, men vi får se i morgen. Kan være utvannet urin... Enten så er det noe der eller så kommer vel tanta :frkk: 

Nei, testet ikke 9 dpo, fordi jeg fikk testene mine i går. hehe :P 

Cb digital skal vel testes på morgenurin uansett tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har brukt disse testene en stund og de har vert helt klar negativ til nå. Hva tror dere? 

20170331_095732.jpg

Anonymkode: 0fc84...0c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har brukt disse testene en stund og de har vert helt klar negativ til nå. Hva tror dere? 

20170331_095732.jpg

Ser definitivt en svak strek der altså!! Hvor mange dpo er du?

Anonymkode: 8ec0b...41d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

+

Anonymkode: 7c9d1...3af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ser definitivt en svak strek der altså!! Hvor mange dpo er du?

Har ikke hatt mensen eller noe siden januar men hadde ekstremt såre og ømme pupper rundt 21 mars så tror jeg kan ha hatt eggløsning da. Legger ved et bedre bilde

20170331_104011.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke hatt mensen eller noe siden januar men hadde ekstremt såre og ømme pupper rundt 21 mars så tror jeg kan ha hatt eggløsning da. Legger ved et bedre bilde

20170331_104011.jpg

Ville tatt en CB digital jeg, den slipper du å tolke streker på!:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

20170331_104011.jpg

Først vil jeg si at den testen der ser veldig positiv ut!:)

Så må jeg spørre deg om noe. Jeg har denne mnden ikke fått mensen enda. Er på syklusdag 55 nå, mensen er ca 25 dager forsinket. Aldri opplevd dette før. Negativ test for 2 uker siden. Så er ikke gravid. Ser at du har blitt gravid selvom du ikke har hatt mensen på tre mnder.. Har dere hatt regelmessig sex? Testet du el? Trodde ikke man kunne få el når man ikke har mensen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mensen kommer av el, ikke el av mensen. 

Altså, kan få mensen uten el, men mensen kommer alltid etter el så man kan derfor bli gravid uten mens. 

Endret av Silfen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva tror dere jeg er 8-9dpo ca og jeg har aldri fått svak strek i det hele tatt på disse testene før , alltid blendahvitt.  

Kan noen andre se streken ? 

20170402_102406.jpg

Anonymkode: d88df...694

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke tolket den som positiv ennå, streken ser ikke riktig ut, test igjen om et par dager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.3.2017 den 18.38, Silfen skrev:

Mensen kommer av el, ikke el av mensen. 

Altså, kan få mensen uten el, men mensen kommer alltid etter el så man kan derfor bli gravid uten mens. 

Ja, men når mensen ikke kommer, så vil det jo egentlig si at el ikke har funnet sted enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Frøken_lurepave skrev:

Ja, men når mensen ikke kommer, så vil det jo egentlig si at el ikke har funnet sted enda?

Ja, vanligvis kommer mensen ca 14 dager etter eggløsning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det vet jeg. Men problemet er at mensen har uteblitt i mars.. Den vil ikke komme. Har hatt regelmessig mensen hver mnd, selvom jeg slutta med p-pillene (1 år siden). Hatt erfaring med det? 

Nå vet jeg ikke når/om jeg har eggløsning.. og det er så frustrerende siden prøvinga blir satt på vente...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Frøken_lurepave skrev:

Ja. Men man har jo el før mensen uansett, så man må jo ikke tenke at man ikke har el fordi mensen lar vente på seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, Frøken_lurepave skrev:

Ja, det vet jeg. Men problemet er at mensen har uteblitt i mars.. Den vil ikke komme. Har hatt regelmessig mensen hver mnd, selvom jeg slutta med p-pillene (1 år siden). Hatt erfaring med det? 

Nå vet jeg ikke når/om jeg har eggløsning.. og det er så frustrerende siden prøvinga blir satt på vente...

Det skjønner jeg, men det er nok typisk at sånt skjer under prøvinga. Pga stress etc..naturen lar seg ikke styre uansett, så du må nok bare ta tida til hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det skjønner jeg, men det er nok typisk at sånt skjer under prøvinga. Pga stress etc..naturen lar seg ikke styre uansett, så du må nok bare ta tida til hjelp.

Vi har vært prøvere i 1 år og ikke opplevd uteblitt mensen.. Men ja, jeg vet jo at det ikke er så mye som skal til for at den blir forsinket. Men stusser over at den har helt uteblitt.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Silfen skrev:

Ja. Men man har jo el før mensen uansett, så man må jo ikke tenke at man ikke har el fordi mensen lar vente på seg. 

Prøve å ikke tenke så mye over det da.. Men har liksom bare gått og venta på at den skal komme. Har hatt murringer og mensensmerter til og fra i 4 uker....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Silfen skrev:

Har du prøvd så lenge  hvorfor temper du ikke istedet? 

Jeg prøvde å tempe en mnd, men ble ikke riktig for glemte å ta det med en gang jeg stod opp..  Vi har vært prøvere i 1 år nå.. Og nå som mensen plutselig har uteblitt så er jeg enda mer oppgitt og frustrert over all prøvinga...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...