Gå til innhold

Samletråd: Tolking av graviditetstester

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Mensen ventes om 2 dager (på tirsdag neste uke). Innafor strek? Er visstnok en dårlig batch fra merket Makesure. Er i overkant skeptisk grunnet mistet forrige svangerskap, og tør ikke håpe på noe enda

PXL_20241013_112615269.jpg

Anonymkode: 2a4fe...c98

Det er mange som sier at de får svake streker på makesure for tiden pga dårlig batch, så den streken ser ser absolutt lovende ut! Gratulerer! 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tok en test med morgenurin, men fikk en telefon rett etter og glemte å sjekke resultatet. Husket det etter et par timer, og da var testen positiv. Har lest at det kan komme falsk positiv test hvis man leser av etter 10 min, så jeg tok enda en (ikke morgenurin, men hadde ikke drukket noe siden jeg sto opp hvis det betyr noe). Den var også positiv. Hjelp, greier nesten ikke å tro på det? Aldri vært gravid før, og har prøvd i snart et år. Er jeg gravid????? (Øverste test er den «gamle», nederste er den nye under 10 min etter jeg tok testen)

IMG_3780.jpeg

Anonymkode: 310fd...2e9

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Tok en test med morgenurin, men fikk en telefon rett etter og glemte å sjekke resultatet. Husket det etter et par timer, og da var testen positiv. Har lest at det kan komme falsk positiv test hvis man leser av etter 10 min, så jeg tok enda en (ikke morgenurin, men hadde ikke drukket noe siden jeg sto opp hvis det betyr noe). Den var også positiv. Hjelp, greier nesten ikke å tro på det? Aldri vært gravid før, og har prøvd i snart et år. Er jeg gravid????? (Øverste test er den «gamle», nederste er den nye under 10 min etter jeg tok testen)

IMG_3780.jpeg

Jeg har testet med sikkert 5-600 stripstester de siste 4 årene og aldri fått positiv etter 5 minutter dersom jeg ikke har vært gravid. Tror ikke det er en greie med så tydelige streker som dette, det gjelder vel bare om man skimter en uktrasvak strek. Gratulerer!

Anonymkode: da100...d41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har testet med sikkert 5-600 stripstester de siste 4 årene og aldri fått positiv etter 5 minutter dersom jeg ikke har vært gravid. Tror ikke det er en greie med så tydelige streker som dette, det gjelder vel bare om man skimter en uktrasvak strek. Gratulerer!

Anonymkode: da100...d41

Tusen takk for svar!! Jeg tok en tredje test en times tid etterpå, klarte såvidt å presse ut et par dråper 😅 denne var svakere, men tydelig positiv! Synes nesten det er for godt til å være sant, spesielt siden jeg tester litt tidlig (venter mensen i morgen). Er det en sjans for at det er noe galt med testene? Det er sånne billige fra Normal, så sikkert ikke de beste. Haha, jeg klarer ikke å tro på at det kan stemme at jeg er gravid 🫣

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKM imorgen. Lovende strek? Test fra Normal 🤪

PXL_20241014_150120071.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.10.2024 den 23.17):

IKM imorgen. Lovende strek? Test fra Normal 🤪

PXL_20241014_150120071.jpg

Absolutt! Den er positiv, gratulerer så mye. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som kan tolke? Synes det er for svakt for å si om det er hcg eller ikke

20241016_080802.thumb.jpg.2da31b10ef9ea289cebe9aa18eb1aa41.jpg20241016_080809.thumb.jpg.de87fb98968ff4c88a1eeebca13eec03.jpg

Anonymkode: c4a40...485

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver her også 😅

Har ikke testet noe mer siden.. Er ca 13 DPO i dag..

Syntes det kanskje kunne se ut som noe på øverste, men..

20241011-204538.jpg

Anonymkode: f91dc...e7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Prøver her også 😅

Har ikke testet noe mer siden.. Er ca 13 DPO i dag..

Syntes det kanskje kunne se ut som noe på øverste, men..

20241011-204538.jpg

Ser ut som en halv skygge på den øverste 🥺

Anonymkode: 59ad3...678

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antydning til strek her? 14 dpo

Har hatt lett blødning tirsdag kveld og onsdag morgen. Ingenting kveld og ikke i dag morges 😬

20241017-071714.jpg

20241017-084203.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Antydning til strek her? 14 dpo

Har hatt lett blødning tirsdag kveld og onsdag morgen. Ingenting kveld og ikke i dag morges 😬

20241017-071714.jpg

20241017-084203.jpg

Skimter såvidt svak strek, men den er veldig svak til å være 14dpo da? Er du sikker på eggløsning? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Melus said:

Skimter såvidt svak strek, men den er veldig svak til å være 14dpo da? Er du sikker på eggløsning? 

Nei, det kan være 11-12 også.. 😅

Har vanligvis regelmessig syklus, men opplevd en del stress de siste to månedene med flytting osv, så mistenker at kanskje el har vært forskjøvet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny i gamet,men er denne svak til å være 4+3? Har ikke nøyaktig EL-dato, men IKM var tirsdag/onsdag denne uka.

Er Makesure

PXL_20241019_152653814.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ny i gamet,men er denne svak til å være 4+3? Har ikke nøyaktig EL-dato, men IKM var tirsdag/onsdag denne uka.

Er Makesure

PXL_20241019_152653814.jpg

Nei ikke i det hele tatt👍 jeg hadde denne styrken på testen når jeg va ca 4+3/4+4.   

Noen får enda svakere, noen får enda sterkere.    Jeg har alltid testet sterkest med kveldsurin kontra morgenurin også.    

Du har ingenting å frykte på denne! Gratulerer🥰   gleder meg til jeg kan starte testing, er 2, 3 eller 4 dager siden eggløsning her. Så må vente til neste helg før jeg tester vertfall🤞

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver95 skrev (2 minutter siden):

Nei ikke i det hele tatt👍 jeg hadde denne styrken på testen når jeg va ca 4+3/4+4.   

Noen får enda svakere, noen får enda sterkere.    Jeg har alltid testet sterkest med kveldsurin kontra morgenurin også.    

Du har ingenting å frykte på denne! Gratulerer🥰   gleder meg til jeg kan starte testing, er 2, 3 eller 4 dager siden eggløsning her. Så må vente til neste helg før jeg tester vertfall🤞

Takk for svar!

Lykke til til deg! 🤩🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kan hjelpe med å tyde denne? Er 9dpo og tok den nå på kvelden. Synes jeg skimter en strek, men kan være ønsketenkning😅

IMG_1958.jpeg

Anonymkode: 30b36...5ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Noen som kan hjelpe med å tyde denne? Er 9dpo og tok den nå på kvelden. Synes jeg skimter en strek, men kan være ønsketenkning😅

IMG_1958.jpeg

Anonymkode: 30b36...5ef

Beklager, ser ingenting. Men det kan ofte være vanskelig å få med på bilder det man ser i virkeligheten 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: ce925...057

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette bra hcg-stigning? Første test 10 dpo og andre 12 dpo (i dag). Begge med morgenurin. Ikm på onsdag, men har hatt litt uregelmessige sykluser etter første barnet. Ble SA/kjemisk i august, så er veldig redd for at det skal skje igjen. Hadde veeeeldig svak strek i august, så er optimistisk! 

IMG_0709.jpeg

IMG_0733.jpeg

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lolalolita123 skrev (3 timer siden):

Er dette bra hcg-stigning? Første test 10 dpo og andre 12 dpo (i dag). Begge med morgenurin. Ikm på onsdag, men har hatt litt uregelmessige sykluser etter første barnet. Ble SA/kjemisk i august, så er veldig redd for at det skal skje igjen. Hadde veeeeldig svak strek i august, så er optimistisk! 

IMG_0709.jpeg

IMG_0733.jpeg

Syns det er en tydelig stigning, så for meg ser dette bra ut :) Ville tatt blodprøve med to dagers mellomrom for å sjekke at HCG stiger som den skal også😀 Men syns dette ser veldig lovende ut! lykke til😀

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere ser ingenting på disse ikke sant? :) Jeg får så lett strek syn, og ser syner hver gang jeg tester😂 Vil bare ha det bekreftet her inne at det ikke er noen antydninger til streker på denne testen! Stresser litt fordi jeg har glemt to p-piller tidligere i syklusen min, og det murrer i magen. Sikkert bare underbevisstheten som driver og skremmer meg😝

IMG_8896.jpeg

IMG_8901.jpeg

IMG_8898.jpeg

IMG_8899.jpeg

Anonymkode: 09d38...87d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...