Gå til innhold

Samletråd: Tolking av graviditetstester

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ser dere streken? Jeg skulle hatt mensen i dag eller i går, men den har ikke startet skikkelig. Hadde litt rosa på papiret for noen dager siden, og det pleier jeg å ha før mensen så tenkte at den kom til å komme. Er den ikke litt svak til å være til forventet menstruasjon? Den er tatt på lite konsentrer urin, men likevel..

IMG_7764.jpeg

Anonymkode: c676e...de4

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Ser dere streken? Jeg skulle hatt mensen i dag eller i går, men den har ikke startet skikkelig. Hadde litt rosa på papiret for noen dager siden, og det pleier jeg å ha før mensen så tenkte at den kom til å komme. Er den ikke litt svak til å være til forventet menstruasjon? Den er tatt på lite konsentrer urin, men likevel..

IMG_7764.jpeg

Kan EL ha vært senere?

Anonymkode: 3699f...d88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tester ikke etter EL, så jeg kan ikke være helt sikker, men syklusen min har vært utrolig nøyaktig. Testen er litt for svak, sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

IMG_7764.jpeg

Jeg skimter noe🥰 Ta en ny i morgen tidlig!

Anonymkode: d1581...39f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg skimter noe🥰 Ta en ny i morgen tidlig!

Anonymkode: d1581...39f

Det skal jeg gjøre ❤️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg tester ikke etter EL, så jeg kan ikke være helt sikker, men syklusen min har vært utrolig nøyaktig. Testen er litt for svak, sant?

Jeg tror den er fin? Du er jo fortsatt tidlig den har slått ut☺️ hadde tatt en digital om du har mulighet! Jeg ser absolutt streken.

kan være EL var en dag eller to senere denne gangen. 

Anonymkode: 3699f...d88

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

IMG_7764.jpeg

Har du ikke testet før i dag? Da kan det være kjemisk også ettersom den er så svak.

Anonymkode: 5b74d...7d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet på morgenurin i dag. Litt sterkere strek, men den er nok for svak. Har begynt å spotte litt også så det er nok kjemisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Hvordan gikk det?

Anonymkode: 9505f...bbd

Fikk sterkere strek på testene jeg tok noen dager etterpå, så ganske sikker på at jeg er gravid 🥹

Anonymkode: a0279...a8e

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som ser noe på disse? Føler jeg ser strek..

Ikke så lenge siden jeg hadde SA, hadde ganske tydelig negativ test mens blødning pågikk. Nå føler jeg plutselig at jeg skimter en strek på disse to. Den single er nettopp tatt og bildet med to tester er den nye pluss en fra i går tatt på samme tid. Burde sikkert tatt morgenurin.. men det er for seint nå.

IMG_1783.jpeg

IMG_1784.jpeg

Anonymkode: 5d79f...e59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ikke så lenge siden jeg hadde SA, hadde ganske tydelig negativ test mens blødning pågikk. Nå føler jeg plutselig at jeg skimter en strek på disse to. Den single er nettopp tatt og bildet med to tester er den nye pluss en fra i går tatt på samme tid. Burde sikkert tatt morgenurin.. men det er for seint nå.

IMG_1783.jpeg

IMG_1784.jpeg

Jeg kan skimte noe på disse. 

Hcg etter en SA kan være lunefull. Her opplevde jeg å få positiv test igjen når jeg hadde EL etter SAen. Det var en uke etter testene var helt negative. Nå vet jeg ikke hvor du er i syklus og hvor lenge det er siden siste negative test da, håper dette er ny spire ☺️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skogsjente skrev (7 minutter siden):

Jeg kan skimte noe på disse. 

Hcg etter en SA kan være lunefull. Her opplevde jeg å få positiv test igjen når jeg hadde EL etter SAen. Det var en uke etter testene var helt negative. Nå vet jeg ikke hvor du er i syklus og hvor lenge det er siden siste negative test da, håper dette er ny spire ☺️

Takk for svar, den i dag var sterkere enn den i går når den tørket..

Det er kun en uke siden jeg hadde SA, og hadde negativ test for 4-5 dager siden. Jeg prøvde virkelig å stirre på testen men den var så negativ at jeg ikke orket å ta bilde av den en gang. Derfor jeg synes det er så rart at testene skal bli positive igjen? Kvisene er kommet tilbake, får det kun rett før mens/ved graviditet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

IMG_1783.jpeg

IMG_1784.jpeg

En uke etter spontanabort er for kort tid til at dette er nytt svangerskap. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Melus skrev (2 timer siden):

En uke etter spontanabort er for kort tid til at dette er nytt svangerskap. 

Ja det forstår jeg.. mest bekymret for at det evnt skal være igjen noe som skulle kommet ut. Men det er vell bare tiden som kan vise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ja det forstår jeg.. mest bekymret for at det evnt skal være igjen noe som skulle kommet ut. Men det er vell bare tiden som kan vise

Ja, det kan være rester. Hvis du får vondt i magen eller feber må du dra på legevakten. ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20240818_085239.thumb.jpg.eff106af3c47e54f2dc7fc75e8d92457.jpg 

Skygge eller starten på noe? Prøvde ta bilde men ser svakere ut på bilde og vanskelig å fange opp hvordan det egentlig ser ut. Første test er cirka 11 dpo, den øverste. Der så jeg en strek i går som var mer som en skygge, dagen før var den helt blenda. Streken jeg ser i dag er litt mer farge på, svak rosa, den nederste. Lest mye negativt om makesure så redd det bare er en form for skygge i dag også. Og burde vel vært sterkere på 12 dpo enn det der? Er tidlig test.

Anonymkode: 4d5aa...866

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

20240818_085239.thumb.jpg.eff106af3c47e54f2dc7fc75e8d92457.jpg 

Skygge eller starten på noe? Prøvde ta bilde men ser svakere ut på bilde og vanskelig å fange opp hvordan det egentlig ser ut. Første test er cirka 11 dpo, den øverste. Der så jeg en strek i går som var mer som en skygge, dagen før var den helt blenda. Streken jeg ser i dag er litt mer farge på, svak rosa, den nederste. Lest mye negativt om makesure så redd det bare er en form for skygge i dag også. Og burde vel vært sterkere på 12 dpo enn det der? Er tidlig test.

Ser strek på den nederste. Kan eggløsning ha vært senere enn du trodde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melus skrev (1 time siden):

Ser strek på den nederste. Kan eggløsning ha vært senere enn du trodde?

Jeg tok en positiv eggløsningstest på kvelden 13 august og etter det kjente jeg eggløsningssmerter hele den natta. Så er ganske sikker på at det var rundt den tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg tok en positiv eggløsningstest på kvelden 13 august og etter det kjente jeg eggløsningssmerter hele den natta. Så er ganske sikker på at det var rundt den tiden.

Ops mente 6 august selvfølgelig😂 tok forresten en ny test i ettermiddag fra et annet merke. Det ble en svak, men rosa strek. Så tenker det kanskje ikke er skygge allikevel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg håper det er greit at jeg stiller dere testere et spørsmål: De av dere som ser en svak strek så tidlig som 8dpo eller 9dpo, tester dere med tidligtester, eller er det mulig å få strek på "vanlige" tester så tidlig? (Hvis ikke, hvor tidlig kan man få positiv test på vanlig test?)

Anonymkode: 4b952...c31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...