Gå til innhold

Samletråd: Tolking av graviditetstester

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tok en ny test i dag, men når man leser så mye om disse skyggestrene så blir man jo usikker! Jeg ser denne ganske enkelt og den dukket opp relativt fort, men samboer sliter litt med å se🫠

Hva tror vi? 9dpo

IMG_4955.thumb.jpeg.ed06fc5ed15434397502ee546a40006f.jpeg

Anonymkode: af724...d88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Tok en ny test i dag, men når man leser så mye om disse skyggestrene så blir man jo usikker! Jeg ser denne ganske enkelt og den dukket opp relativt fort, men samboer sliter litt med å se🫠

Hva tror vi? 9dpo

Gratulerer, du er gravid, denne testen er tydelig positiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lorieen skrev (4 minutter siden):

Gratulerer, du er gravid, denne testen er tydelig positiv.

Æh sliter med å tro på det, men takk!❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Hva tror vi? 9dpo

Synes også denne ser positiv ut🤗😍

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en ny test i natt da jeg måtte på do, synes denne ser svakere ut (var også dårlig lys), men føler jeg fortsatt ser en strek..? Burde den vært sterkere i dag eller kan det kanskje ta noen dager før den blir sterkere? Uff blir usikker nå

B1A18E8E-198C-4D57-A02F-F983644035F5.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lolalolita123 skrev (1 minutt siden):

Tok en ny test i natt da jeg måtte på do, synes denne ser svakere ut (var også dårlig lys), men føler jeg fortsatt ser en strek..? Burde den vært sterkere i dag eller kan det kanskje ta noen dager før den blir sterkere? Uff blir usikker nå

Hcg dobler seg ca hver 48t. Den stiger ikke time for time. 

Anonymkode: a1a44...79d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hcg dobler seg ca hver 48t. Den stiger ikke time for time. 

Anonymkode: a1a44...79d

Åja okei, tusen takk for info! Da skal jeg prøve å ikke være så utålmodig 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser strek men ville nok avventet å juble for mye før testen ble sterkere 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (9 minutter siden):

Det jeg også tenker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (18 minutter siden):

10 dpo er jo ganske tidlig, da. Kan ikke forvente knallrød strek da.

Anonymkode: 02fc6...103

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lolalolita123 skrev (2 timer siden):

Den er positiv. Du får nok positiv digital nå.

Anonymkode: 8303c...099

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lolalolita123 skrev (2 timer siden):

Gratulerer 🍼👶🏼

Anonymkode: b7586...df9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 8.8.2024 den 13.59):

Gratulerer! Og svak strek betyr "gutt" har jeg hørt 😉😉

Anonymkode: df644...ec3

HAHAHA, værtfall ikke

Anonymkode: f8136...8b6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer ikke å være like sikker på resultatet som noen over her 🫣 har kun én digital test, venter med å ta den til søndag eventuelt tidlig neste uke. Forventet mens er tirsdag, så vi får se 🤞 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg være en skikkelig party-pooper men... har streken farge? Har den rosa pigment i seg? Det er helt klart en ganske tydelig strek der, men på bildet ser den grå ut. Og hvis den er grå, så kan det være en "evaporation line". Jeg fikk slike evap-streker på masse tester forrige syklus. De ble ikke sterkere, men samme grå hver dag. Aldri opplevd det før, men jeg tror luftfuktigheten må ha spilt en rolle. Eventuelt bare et dårlig batch.

Når det gjelder symptomer, så får man ikke graviditets-symptomer før egget har festet seg. For de fleste så fester det seg på dag 8-9-10. Tidligst kan de feste seg på dag 6, men det er sjeldent. uten HCG, så vet ikke kroppen at den er gravid. Så de symptomene man kjenner før da er mest sannsynlig bare naturlige hormonsvigninger mens kroppen går inn i lutheal fasen. Klassisk PMS, med andre ord.

Men jeg håper veldig at du er gravid! Og jeg tror det jo også. For den streken er kjempetydelig. Jeg tør bare ikke gratulere deg før jeg hører deg si helt sikkert at streken er rosa. ;)

Anonymkode: 85d31...0eb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nå skal jeg være en skikkelig party-pooper men... har streken farge? Har den rosa pigment i seg? Det er helt klart en ganske tydelig strek der, men på bildet ser den grå ut. Og hvis den er grå, så kan det være en "evaporation line". Jeg fikk slike evap-streker på masse tester forrige syklus. De ble ikke sterkere, men samme grå hver dag. Aldri opplevd det før, men jeg tror luftfuktigheten må ha spilt en rolle. Eventuelt bare et dårlig batch.

Når det gjelder symptomer, så får man ikke graviditets-symptomer før egget har festet seg. For de fleste så fester det seg på dag 8-9-10. Tidligst kan de feste seg på dag 6, men det er sjeldent. uten HCG, så vet ikke kroppen at den er gravid. Så de symptomene man kjenner før da er mest sannsynlig bare naturlige hormonsvigninger mens kroppen går inn i lutheal fasen. Klassisk PMS, med andre ord.

Men jeg håper veldig at du er gravid! Og jeg tror det jo også. For den streken er kjempetydelig. Jeg tør bare ikke gratulere deg før jeg hører deg si helt sikkert at streken er rosa. ;)

Anonymkode: 85d31...0eb

Det er du ikke, vil heller være realistisk til det. Jeg var helt sikker på at første testen jeg tok på morgenen i går var rosa, hadde også lest om «skyggestrek» så sjekket dette så nøye jeg klarte. Men jeg blir jo såklart veldig usikker og tviler på synet mitt 😅 så hvem vet! Den andre testen jeg tok var dessverre i mørket og midt på natten så var bare tullete å ta den i utgangspunktet.. 

De «symptomene» jeg har kjent har jeg tenkt er mer eventuelle festesymptomer eller lignende. Er absolutt hormonell/premenstruell, men rundt 8 dpo så hadde jeg 2-3 dager hvor jeg kjente mye som lignet på mensenmurringer og stikkende «smerter». Ikke veldig vondt, men kjente det greit nok. Kanskje ekstra obs på det siden jeg har vært gravid før og leter veldig etter tegn denne gangen. Jeg pleier ikke å ha slike murringer før dagen før mensen kommer, og jeg har ikke fått noe mensen etter de smertene, men de har derimot forsvunnet og nå føler jeg meg bare oppblåst og tisser mye. Som kan være pms eller andre ting. 

Får bare håpe det kommer en sterkere strek om noen få dager 🤞 ikke så mye mer å gjøre enn å håpe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melus skrev (21 timer siden):

Jeg ser :) 

Jeg og, men synes du den ser grå ut?😮‍💨

Anonymkode: 2a253...4e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Det er første gang vi prøver å få barn og første syklus, så jeg har ingen peiling på hva vi driver med :) Er det noen der ute med litt bedre erfaring enn meg som kan hjelpe meg å tolke denne testen?  

Testen med rosa stripp er natt/morgenurin, og testen med rød stripp er dotur nr 2 på morgenen.

Jeg er 3 dager forsinket med mensen og 17-18 dpo, så i mitt hode burde streken være mye mer tydelig om det skulle være positiv? Vanskelig å få frem på bildene, men fargen er svaaaakt rosa.

Symptomer er mensenmurringer og hodepine, som om mensen er på vei (hvilket jo kan stemme). Har hatt ømmere brystvorter denne syklusen spesielt rundt eggløsning og gode to uker etter, men ikke like sensitive nå.

Anonymkode: 85653...113

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ingen bilder jeg

Anonymkode: 3efec...9be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...