Gå til innhold

Samletråd: Tolking av graviditetstester

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har fått positiv clearblue (digital) men negativ makesure stav? Begge er tidligtester..

Anonymkode: 5d79f...e59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Jeg har siden januar fått fertilitetsbehandlig i form av letrozol og ovitrelle. 

I juli hadde klinikken stengt så jeg hadde en «fri» mnd uten behandling.

Jeg hadde ganske sikkert eggløsning 16.juli. Bruker digital eggløsningstest med høy og maksimal smilefjes. Hadde maksimal mandag 15.juli. 

Nå er jeg 4 dager på overtid. Testene er negative (tror jeg). Tok denne nå i kveld, synes den ser negativ ut men samtidig synes jeg at jeg ser en strek, men jeg ønsker det veldig da.. :) 

Forrige måned ble jeg gravid men det endte med kjemisk, om det har noen betydning. 

Jeg har alltid hatt regelmessig mens, og fått mensen på eksakt 14 dager etter EL. 

Hva kan det være? Kan jeg være gravid uten at det slår ut? Legger ved bilde av en babyplan test demontert 

IMG_8468.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest trolig hadde du ikke eggløsning når du tror du hadde. Ville ventet 1 uke til å se an

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er negativ. 

Anonymkode: 70ac5...bac

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjemisk graviditet kan utsette eggløsning. Den ser negativ ut, men fortsett å teste

Anonymkode: 6df9c...17a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mommyaka skrev (5 minutter siden):

Mest trolig hadde du ikke eggløsning når du tror du hadde. Ville ventet 1 uke til å se an

Ja, har tenkt dette selv også, jeg startet jo med letrozol fordi jeg ikke fikk eggløsning selv. Og positiv EL test betyr jo ikke at egget fysisk slipper 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mest sannsynlig er den negativ, eller du hadde ikke eggløsning når du trodde. Testen er over 99% pålitelig ved IKM.

Men, noen må jo være den 1% den ikke er pålitelig for. Jeg tok en test 5 dager etter IKM som var negativ. Prøvde igjen en uke etterpå da mensen ikke kom, som var positiv. Fikk samme termin på UL som menstermin, så var ikke eggløsning som var forsinket heller. Er gravid nå med nummer to, også denne gangen måtte jeg vente lenge etter IKM før jeg fikk positiv test. Så kanskje kroppen min bare er treg på å produsere HCG.

Men husk at jeg er heller unntaket enn regelen. Sannsynligvis er testen din riktig. 

Anonymkode: 709ec...57a

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen se noe på denne? Jeg veksler mellom å ikke se noe, til å kanskje se strek.. 

IMG_1086.jpeg

Anonymkode: 12d97...11c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kan noen se noe på denne? Jeg veksler mellom å ikke se noe, til å kanskje se strek.. 

IMG_1086.jpeg

Ser strek, spesielt når jeg scroller bildet opp og ned på siden, men kan være skygge.

Anonymkode: da100...d41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

IMG_1086.jpeg

Skimter noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

IMG_1086.jpeg

Så streken med en gang 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ser strek, spesielt når jeg scroller bildet opp og ned på siden, men kan være skygge.

Anonymkode: da100...d41

Takk for svar, håper det er strek 🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melus skrev (3 timer siden):

Skimter noe. 

Takk for svar 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så streken med en gang 😊

Takk for svar. Gjorde du? Jeg var sikker på at jeg hadde fått streksyn, så godt å få andre til å se 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Popcornni skrev (39 minutter siden):

Tanker om disse? 

IMG_8586.jpeg

Ser jo ut som noen av de er veldig positive. Ligger de i den rekkefølgen de er tatt? I så fall virker det som en kjemisk eller at du ikke er gravid lenger i alle fall. 
Du burde kanskje sjekke hos lege om du ikke har blødd hvis testene er tatt i rekkefølge. 

Anonymkode: 6a399...f7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Popcornni skrev (41 minutter siden):

Tanker om disse? 

IMG_8586.jpeg

Og så burde du kjøpe en digital test eller en annen type test kanskje? Siden disse har halve streker og er så rare. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Ser jo ut som noen av de er veldig positive. Ligger de i den rekkefølgen de er tatt? I så fall virker det som en kjemisk eller at du ikke er gravid lenger i alle fall. 
Du burde kanskje sjekke hos lege om du ikke har blødd hvis testene er tatt i rekkefølge. 

De er ikke lagt i rekkefølge, dette har pågått over noen uker nå med positive og negative tester. Tatt fra 2 ulike pakker med graviditetstester. 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Popcornni skrev (28 minutter siden):

De er ikke lagt i rekkefølge, dette har pågått over noen uker nå med positive og negative tester. Tatt fra 2 ulike pakker med graviditetstester. 😕

Da syns jeg du skal gå til legen og kjøpe en annen type test. Hvilken dpo er du?

Anbefaler å søke råd hos lege. jeg er ikke sikker, men tror det kan tyde på svangerskap utenfor livmoren. Dersom de er negative og positive om hverandre. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri fått sånn her på disse testene før, har to barn fra før (4 graviditeter). Heller aldri opplevd skygger tidligere, er de kjent for det? Eller kanskje jeg bare har blitt helt sprø, og ingen andre ser?🤭

DCE98BA1-FC42-4381-9F6E-D933BFB5CCFB.jpeg

Anonymkode: 97576...e24

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...