Gå til innhold

Samletråd: Tolking av graviditetstester

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 27.4.2024 den 9.25):

Ajj! Jeg har prøvd de samme testene som deg og er så spent på om det er skygge eller ikke. Jeg ser på bildene dine at det er "noe"🫶

Anonymkode: b090e...466

Hvordan går det? 😇😇

Jeg har ikke testet noe mer... lurer på om jeg bare skal la naturen gå sin gang og vente til ikm 🤪 Jeg er utsatt for å oppleve kjemisk, så jeg burde strengt tatt bare sette meg på hendene og la være 🙈

Anonymkode: ce925...057

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

catlover99 skrev (11 minutter siden):

Jeg ser jo strek på den i morges, men det kommer dårlig frem. Men det er en svak strek, mener du det er sprøyta?

Jeg ser virkelig ikke strek og 10 dpo er den vanligvis godt synlig på bilder. 

Riksen operer med at hcg bør være minst 100 ved 14 dpo. Dvs hcg 50 12 dpo og cvg 25 10 dpo. Dette gir synlige streker på alle tester. 

Det er selvsagt situasjoner der lavere hcg har gitt levendefødt barn, men det er ikke normen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

viljesoltvedt

Fikk blendahvit test i dag, ca 9dpo.. kjenner på så mye rart i kroppen som jeg ikke ellers kjenner på før de 2-3 siste dagene før mens. fortsatt 5 dager til ikm.. er håpet ute? er ikke 100% sikker på EL, men 12-13 sd er sannsynlig da den bruker å være det i andre sykluser.. jeg og samboer hadde bare sex 4-5 dager før EL pga han jobber borte, så frykter håpet er ute denne mnd… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Hvordan går det? 😇😇

Jeg har ikke testet noe mer... lurer på om jeg bare skal la naturen gå sin gang og vente til ikm 🤪 Jeg er utsatt for å oppleve kjemisk, så jeg burde strengt tatt bare sette meg på hendene og la være 🙈

Jeg testet med en digital cb og den viste "ikke gravid" ❤️ Har slått meg litt til ro med det (men har et lite håp at el bare kan ha vært sen) og venter på mensen. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13dpo, 14 d etter Ovitrelle. Blendahvit siste dager før i dag 😊

IMG_3090.jpeg

Anonymkode: 08a4e...3c7

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hvordan går det? 😇😇

Hvordan går det med deg da? Har du klart å la være å teste?🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9dpo er veldig tidlig. 

Anonymkode: e40cf...865

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For tidlig til å ta sorgene på forskudd. 

Anonymkode: 944ac...9a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått beskjed om og ta graviditetstest test 10 dager etter innsett av egg fra IVF. Men er det like greit og ta HCG blodprøve? Hva skal den være på om man ikke er gravid? Og hva skal den være på om man er gravid? 

Satte Otrivelle den 20 på kvelden. Og 4 Dager siden Innsett nå.. Hvordan testet dere?

Anonymkode: af88c...707

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør som klinikken din har anbefalt deg. Ovitrelle sitter i kroppen ca 10 dager, hos noen få så lenge som12 dager. 

En blodprøve vil gi mer nøyaktig svar. Men en blodprøve er "positiv" dersom den er over 10, men 10 er lavt og ikke regnet som noe bra etter ivf innsett. 

10 dager etter innsett bør ha være minst 25 - altså slå ut på hjemmetest. 

Personlig ville jeg tatt en hjemmetest - og eventuelt deretter blodprøve. Dette fordi det er stigningen i blodprøven som er viktig så det kreves 2 blodprøver for å se denne - altså det vil gå minst 48t (gjerne mer avhengig av ukedag/helg) før du faktisk har et reelt svar. 

Ikke heng seg opp i hva alle andre gjør. Gjør som du blir anbefalt fra din klinikk - da det praktiseres ulikt fra klinikk til klinikk og offentlit/privat. 

Anonymkode: 540d7...826

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan går det med deg da? Har du klart å la være å teste?🙊

Hehe, skulle ikke teste noe mer og slått fra meg hele greien. Men så lå det en normaltest på kontoret her som jeg uansett ikke har tiltro til 😅😅 

Meeeen, sånn ble det.... 😅 

Føler det har vært noe skygge på alle testene 🙈

IMG_20240429_114808.thumb.jpg.ffa13c6a9e20efcd09182c9402c65db3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.4.2024 den 14.26):

Må prøve det! Er disse kjent for å være dårlige?

Jeg har brukt normal sine flere ganger. Funker bra hos meg! Testet positivt 10dpo med disse. 

Anonymkode: c75f4...788

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 dpo. Er vel ikke tvil om denne? 😭

IMG_3101.jpeg

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

10 dpo. Er vel ikke tvil om denne? 😭

IMG_3101.jpeg

Ingen tvil 🥰 Gratulerer!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

viljesoltvedt skrev (16 timer siden):

Fikk blendahvit test i dag, ca 9dpo.. kjenner på så mye rart i kroppen som jeg ikke ellers kjenner på før de 2-3 siste dagene før mens. fortsatt 5 dager til ikm.. er håpet ute? er ikke 100% sikker på EL, men 12-13 sd er sannsynlig da den bruker å være det i andre sykluser.. jeg og samboer hadde bare sex 4-5 dager før EL pga han jobber borte, så frykter håpet er ute denne mnd… 

Jeg fikk positiv test 13 dpo. Hvite alle dagene før. 

Anonymkode: 4d8d4...d68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg testet fra dag 4.. Den var selvfølgelig postitiv på grunn av ovitrelle. Så testet jeg daglig til testene ble negative slik at jeg var sikker på at det ikke var sprøyta som slo ut. 9 dager etter innsett fikk jeg en supersvak positiv igjen. 

Deretter selvfølgelig blodprøve som avtalt med klinikken.. 

Vil ikke anbefale testing hjemme, det er et tankekaos uten like og det er nok bedre å følge klinikkens anbefaling 😅

Anonymkode: f2744...65e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fikk positiv 10 dpo på kvelden første gang (endte i kjemisk), og andre gang positiv 9 dpo morgen. Bruker da makesure vanlige tester (ikke tidligtest) og de er faktisk veldig sensitive.

Anonymkode: 1d525...195

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det, ts?

Anonymkode: 0fc7e...e44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hehe, skulle ikke teste noe mer og slått fra meg hele greien. Men så lå det en normaltest på kontoret her som jeg uansett ikke har tiltro til 😅😅 

Meeeen, sånn ble det.... 😅 

Føler det har vært noe skygge på alle testene 🙈

IMG_20240429_114808.thumb.jpg.ffa13c6a9e20efcd09182c9402c65db3.jpg

Jeg ser noe på denne 🤞🏻🤞🏻

Anonymkode: 762fd...bbc

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk svak positiv test 15 dpo første gangen, endte med å være en EXU, neste gang ble den positiv 14 dpo, og nå sist, 12 dpo, men dedt var også dessverre en EXU. 9 dpo er, som de andre sier, kjempe tidlig 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...