Gå til innhold

Samletråd: Tolking av graviditetstester

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Hvor tidlig bør man teste positivt på CB digital med ukesindikator? Er 10DPO og har fått strek på babyplan vanlig test (riktignok veldig svak) men negativ digital. Er helt sikker på eggløsning pga har brukt ovitrelle. 

Anonymkode: 7ea6f...cb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Hei! Hvor tidlig bør man teste positivt på CB digital med ukesindikator? Er 10DPO og har fått strek på babyplan vanlig test (riktignok veldig svak) men negativ digital. Er helt sikker på eggløsning pga har brukt ovitrelle. 

CB skal gi utslag på 1-2  rundt samme tid som stripsene gir utslag. Den har følsomhet på 25.   Dpo 10 så kan fremdeles ovitrelle henge igjen i urin. 

Anonymkode: 3fdde...fd1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syklusdag 19, 8 dager igjen av syklusen. Aner ikke når jeg hadde eggløsning. Tidligtester fra apotek1. Har aldri fått skyggestrek før, men nå ser jeg et eller annet. Noen andre som ser?🤞🏻 mulig å teste positivt så tidlig?

35318C96-3F94-4031-9275-DF460181E13E.jpeg

FDD4EF69-768D-49C7-BDB4-EBE73B59AE2E.jpeg

Anonymkode: b0958...89e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tror dere om denne 12 DPO? For svak? Synes det er litt stigning fra i går, og definitivt stigning fra for 2 dager siden, men synes det har gått sakte generelt. Som jeg skrev over her er jeg helt sikker på eggløsning 😊

Øverste er metode tidlig stav, nederste er babyplan strimmel (ikke den som er tidlig) 

IMG_20240217_062332__01.jpg

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Hva tror dere om denne 12 DPO? For svak? Synes det er litt stigning fra i går, og definitivt stigning fra for 2 dager siden, men synes det har gått sakte generelt. Som jeg skrev over her er jeg helt sikker på eggløsning 😊

Øverste er metode tidlig stav, nederste er babyplan strimmel (ikke den som er tidlig) 

Jeg har kun erfaring med babyplan og min 12dpo så ganske lik ut din 12 dpo og jeg er 11 uker gravid nå😁

IMG_5055.png

Endret av Månestråla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Månestråla skrev (9 minutter siden):

Jeg har kun erfaring med babyplan og min 12dpo så ganske lik ut din 12 dpo og jeg er 11 uker gravid nå😁

IMG_5055.png

Tusen takk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 dpo, make sure tidligtest.

Skyggestrek? For svak til å være tidligtest? Jeg føler den er en anelse mer rosa i virkeligheten, men det er veldig godt mulig skyldes ønsketenkning.

2D33DE89-59D3-4CE6-9711-B53C85E0D8F6.jpeg

Anonymkode: 739e1...71f

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

8 dpo, make sure tidligtest.

Skyggestrek? For svak til å være tidligtest? Jeg føler den er en anelse mer rosa i virkeligheten, men det er veldig godt mulig skyldes ønsketenkning.

2D33DE89-59D3-4CE6-9711-B53C85E0D8F6.jpeg

Ville heller sagt for sterk til å være 8 dpo

Anonymkode: dabe9...d8f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Syklusdag 19, 8 dager igjen av syklusen. Aner ikke når jeg hadde eggløsning. Tidligtester fra apotek1. Har aldri fått skyggestrek før, men nå ser jeg et eller annet. Noen andre som ser?🤞🏻 mulig å teste positivt så tidlig?

Hvis det er 8 dager til menstruasjon er du vel ca 6 DPO så du bør vente kanskje 4-5 dager til før du tar en test. Jeg tenker at dette kan være skygge.

Anonymkode: 5f067...994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ville heller sagt for sterk til å være 8 dpo

Men dette er en tidligtest. Har ikke tempet, så helt sikker kan jeg ikke være, men jeg hadde positiv eggløsningstest på både det som nå ville blitt 9 dpo og 10 dpo😊

Mulig det er lyset som gjør at den så sterk ut, fikk vertfall helt blank rfsu tidligtest på tidlig kveldsurin🙁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken graviditetstest bruker de fleste når de tester etter innsett? Har fått beskjed om å teste 16 dager etter innsett og jeg kommer til å holde meg til dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Men dette er en tidligtest. Har ikke tempet, så helt sikker kan jeg ikke være, men jeg hadde positiv eggløsningstest på både det som nå ville blitt 9 dpo og 10 dpo😊

Mulig det er lyset som gjør at den så sterk ut, fikk vertfall helt blank rfsu tidligtest på tidlig kveldsurin🙁

Har ikke noe å si. Tidlig tester slår ofte ut senere enn vanlig tester. Det er fortsatt en svært sterk 8 dpo strek

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomst91 skrev (51 minutter siden):

Hvilken graviditetstest bruker de fleste når de tester etter innsett? Har fått beskjed om å teste 16 dager etter innsett og jeg kommer til å holde meg til dette. 

Skal du holde deg så lenge hadde jeg tatt cb digital :) 

Anonymkode: 4ba92...241

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blomst91 skrev (1 time siden):

De beste testene er Makesure fra MENY etter min erfaring. Bedre enn Babyplan tidlig, selv om de tidlige og vanlige Babyplan er gode også.

Men hvis du ikke skal teste masse og vente til testdato så holder det med én test og den kan godt være digital.

På den andre siden er det ikke vits med digital, og én digital er dyrere enn 10 Makesure. En digital vurderer bare hvor sterk streken er og viser uker etter hvor mettet av farge streken inni testen er, men det ser du jo lett selv på en enkel strimmeltest. 😊

Anonymkode: da100...d41

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har ikke noe å si. Tidlig tester slår ofte ut senere enn vanlig tester. Det er fortsatt en svært sterk 8 dpo strek

Tok nettopp en digital (urin nummer 2), som slo ut 1-2 uker. 

Føler meg sikker på eggløsning, hadde negative tester i 4 dager, før 2 dager med positive og så negativ (9.februar).

Så jeg vil jo tro at jeg er 9 dpo.

Plutselig veldig redd for blæremola, kan man se det så tidlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er denne defekt, eller kan det være positivt?

IMG_7549.png

Anonymkode: 7f64f...0dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fikk positiv CB-digital på syklusdag 22. har vanligvis syklus på 28 dager. Står «Gravid 1-2». Er det flere som har opplevd å få positiv digital så tidlig? Kan det være tvillinger? 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Fikk positiv CB-digital på syklusdag 22. har vanligvis syklus på 28 dager. Står «Gravid 1-2». Er det flere som har opplevd å få positiv digital så tidlig? Kan det være tvillinger? 😅

Tok du el tester for å sjekke for eggløsning? 😀 spennende da!

Anonymkode: 86115...866

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Tok du el tester for å sjekke for eggløsning? 😀 spennende da!

Anonymkode: 86115...866

Nei, så jeg vet ikke helt sikkert når eggløsningen var 🙈 kan jo ha hatt den tidlig i syklusen kanskje 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.2.2024 den 19.21):

Ser ingenting på testene, selv ikke når de blir redigert.. 

AnonymBruker skrev (På 17.2.2024 den 7.31):

Positiv 👍

Blomst91 skrev (På 18.2.2024 den 7.42):

Ville anbefalt babyplan eller makesure strimmel og eventuelt ClearBlue digital.  Styr unna Rfsu - de gir svake streker og mye skyggestreker. Samme med tester med blått fargestoff. 

Anonymkode: 3fdde...fd1

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...