Gå til innhold

Samletråd: Tolking av graviditetstester

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg anser denne som tydelig. Er den tatt innenfor tidsfristen? 

Anonymkode: 6a399...f7d

Bildet er nok tatt etter 5-minutters «fristen» ja, men ikke lenge etter. Syntes ikke streken var like rosa innenfor fristen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Parv skrev (1 minutt siden):

Bildet er nok tatt etter 5-minutters «fristen» ja, men ikke lenge etter. Syntes ikke streken var like rosa innenfor fristen. 

Min erfaring med de testene også. Uansett ingen betydning, den er tydelig positiv. Kjøp en digitaltest ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Parv said:

Man skal alltid lese av testen innen fristen. Resultatet etter fristen kan gi falsk resultat. 

Anonymkode: c6062...b2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Altså bildet tatt innenfor tidsfristen. Mine rfsu test tidlig pinner har alltid blitt enda sterkere utenfor tidsfristen. 

Jeg må vel bare ta en ny test igjen i morgen tidlig. Teste. Burde vel strengt talt vært ganske tydlig umiddelbart på dette tidspunktet i så fall. Litt usikker på nøyaktig når jeg skulle hatt mens da jeg ikke har helt regelmessige sykluser. Dette er virkelig ikke et godt tidspunkt for en graviditet 😞 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Parv skrev (3 minutter siden):

Jeg må vel bare ta en ny test igjen i morgen tidlig. Teste. Burde vel strengt talt vært ganske tydlig umiddelbart på dette tidspunktet i så fall. Litt usikker på nøyaktig når jeg skulle hatt mens da jeg ikke har helt regelmessige sykluser. Dette er virkelig ikke et godt tidspunkt for en graviditet 😞 

Du er nok gravid med så tydelig test altså. Ta en digital så ser du ca når unnfangelsen kan ha vært. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Man skal alltid lese av testen innen fristen. Resultatet etter fristen kan gi falsk resultat. 

De gir sjeldent positiv falsk resultat etter tidsfristen da det må hcg til for å få strek. Min erfaring er at de  testene der blir positive med svak strek og så etter tidsfristen blir de enda sterkere. (Når de har tørket?) 

Jeg vet de også er kjent for skyggestreker, men denne var tydelig positiv. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Parv skrev (2 minutter siden):

Ganske nøyaktig to uker siden 😅 må nok ta en kjip telefon til legen i morgen.. 

Det var kjipt. Lykke til uansett hva du ender opp med. ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofakona skrev (14 minutter siden):

Ser dessverre ingen ting. Dpo er du?

Du ser vel de prikkene på test nr 2 som jeg la ut etterpå ? Jeg tok en strimmel til og testet med vann for å se om det ble sånne prikket på den også for å se om de strimlene bare er sånn, men ble ikke det. 

Jeg har aldri vært gravid eller prøvd det eller interessert meg for hvordan det fungerer, så vet ikke helt hva dpo osv vil si, men det er 9 dager siden samlede, så ja for tidlig å teste, men hørt om at noen kan få sånne skygger osv da. 

Anonymkode: b4805...a01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det var kjipt. Lykke til uansett hva du ender opp med. ❤️

Takk ❤️  

Jeg har to nydelige barn og jeg har gode grunner til at dette ikke passer nå.
Skulle ønske dette skjedde på et annet tidspunkt.. 💔

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du ser vel de prikkene på test nr 2 som jeg la ut etterpå ? Jeg tok en strimmel til og testet med vann for å se om det ble sånne prikket på den også for å se om de strimlene bare er sånn, men ble ikke det. 

Jeg har aldri vært gravid eller prøvd det eller interessert meg for hvordan det fungerer, så vet ikke helt hva dpo osv vil si, men det er 9 dager siden samlede, så ja for tidlig å teste, men hørt om at noen kan få sånne skygger osv da. 

Prikker er ikke strek. 

Anonymkode: e49d1...bcb

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Dpo er «days past ovulation» (dager etter eggløsning). 

Anonymkode: e63d1...49e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slik så min test ut da jeg var gravid og 9 dpo. Streken er hel og rosa selv om den er veldig svak. 

IMG_1616.jpeg

Anonymkode: ec6d4...e0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er alt for tidlig å teste, men jeg har hørt om noen som har fått positiv tidlig så jeg bare gjorde det selvom jeg vet den kom til å bli negativ uansett, men hvem vet. Jeg bør egentlig vente ihvertfall 1 uke til før jeg kan si noe sikkert. 

Ihvertfall når jeg tok testen så kom det opp noe nyanseforskjell i området der den ene streken skal være. Det er ikke noe strek i det heletatt, men syntes bare at det var noe forskjell i fargen med en gang. Dette ble fort borte og nå er testen helt hvit. 

Hva syns dere ? Ser det ikke hele tiden, men plutselig i et øyeblikk kan jeg se "noe", og i neste ser jeg ingenting.  Screenshot_20231003_162610_Gallery.thumb.jpg.6004aac7d3ee5521e13b19abd37eb48f.jpg

Jeg synes at jeg ser en svak antydning😊

Anonymkode: c5822...00d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Parv skrev (1 time siden):

Er denne helt tydelig positiv? Et par- tre dager siden forventet mens og dette er en RFSU-test. Kveldsurin…. 

IMG_2373.jpeg

Uten tvil:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 hours ago, AnonymBruker said:

Det er alt for tidlig å teste, men jeg har hørt om noen som har fått positiv tidlig så jeg bare gjorde det selvom jeg vet den kom til å bli negativ uansett, men hvem vet. Jeg bør egentlig vente ihvertfall 1 uke til før jeg kan si noe sikkert. 

Ihvertfall når jeg tok testen så kom det opp noe nyanseforskjell i området der den ene streken skal være. Det er ikke noe strek i det heletatt, men syntes bare at det var noe forskjell i fargen med en gang. Dette ble fort borte og nå er testen helt hvit. 

Hva syns dere ? Ser det ikke hele tiden, men plutselig i et øyeblikk kan jeg se "noe", og i neste ser jeg ingenting.  Screenshot_20231003_162610_Gallery.thumb.jpg.6004aac7d3ee5521e13b19abd37eb48f.jpg

Jeg synes jeg ser noe jeg også! Men usikker på om det er strek eller skygge 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Uten tvil:)

Men burde ikke egentlig streken vært ganske tydelig nå? 

Etter litt tankespinn og utregning, har jeg kommet frem til at unnfangelsen må ha skjedd 9. eller 10. september. Tror jeg fikk mens 28. eller 29. august, så det stemmer nok ganske bra.  
Helgen etter var nok for langt inn i syklusen til at jeg kunne hatt EL rund da.

Om dette stemmer, skulle jeg jo faktisk hatt mensen for en ukes tid siden. Da burde vel en test vise ganske tydlige resultater? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Parv skrev (1 time siden):

Men burde ikke egentlig streken vært ganske tydelig nå? 

Etter litt tankespinn og utregning, har jeg kommet frem til at unnfangelsen må ha skjedd 9. eller 10. september. Tror jeg fikk mens 28. eller 29. august, så det stemmer nok ganske bra.  
Helgen etter var nok for langt inn i syklusen til at jeg kunne hatt EL rund da.

Om dette stemmer, skulle jeg jo faktisk hatt mensen for en ukes tid siden. Da burde vel en test vise ganske tydlige resultater? 

Og testen er jo tydelig ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en ny test i dag ja, og en var som den første - ganske svak til å begynne med. Etter 5-minuttersfristen ble den derimot veldig tydelig... Orker ikke teste flere ganger, da det er nokså sikkert at den er positiv. Er tross alt en uke siden mensen skulle vært her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...