Gå til innhold

Samletråd: Tolking av graviditetstester

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Disse er tatt på morgenurin, og det er ca. en uke til mens. De er litt sterkere i virkeligheten, og har rosa farge. Strekene kom opp før 3 min hadde gått, og ble sakte men sikkert sterkere. Hva tror dere?

Anonymkode: 22abf...aba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Meg over, bilder hadde vært fint 😁

IMG_1166.JPG

IMG_1168.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

IMG_1166.JPG

IMG_1168.JPG

Ettersom det er en uke til mens, så ser det lovende ut 👌🏻

mn det er for tidlig å teste.. Tester man så tidlig så kan man fange opp kjemisk.. Men håper for deg! :) 

Anonymkode: 2acbf...16a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

IMG_1166.JPG

IMG_1168.JPG

Jeg tenker at det kan være noe, men det er veldig tidlig. Vent litt til, og test igjen!

Endret av florette
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

For meg ser de testene helt negative ut.

Å teste 1 uke før IKM er bortkastet, hvis du har normal syklus med IKM ca 14 dager etter EL.

Fordi: egget bruker noen dager på å feste seg og først etter det er festet starter hcg produksjonen som etterhvert slår ut på test, med dobbling ca hvert 2. døgn (men går gjerne litt raskere helt i starten). Hvis en sier at dobblingene går sånn: 1-2-4-8-16-32, der en graviditetstest slår ut ved ca 25 i hcg og la oss si at en raser opp i hcg med dobblinger hvert eneste  døgn og at egget festet seg raskt etter 2 dager=8 dager. Dette er egentlig litt urealistisk siden det innebærer at alt går lynfort, mens det går litt saktere for de fleste. Festing etter 2 dager og dobblingstid annet hver døgn ville gitt utslag 13-14 DPO f.eks. Så dette sier at å teste før 8DPO er bare tull, 8-10DPO er for positivister, men 12-14 DPO++ er for realister.

Anonymkode: 7c9d1...3af

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For meg ser de testene helt negative ut.

Å teste 1 uke før IKM er bortkastet, hvis du har normal syklus med IKM ca 14 dager etter EL.

Fordi: egget bruker noen dager på å feste seg og først etter det er festet starter hcg produksjonen som etterhvert slår ut på test, med dobbling ca hvert 2. døgn (men går gjerne litt raskere helt i starten). Hvis en sier at dobblingene går sånn: 1-2-4-8-16-32, der en graviditetstest slår ut ved ca 25 i hcg og la oss si at en raser opp i hcg med dobblinger hvert eneste  døgn og at egget festet seg raskt etter 2 dager=8 dager. Dette er egentlig litt urealistisk siden det innebærer at alt går lynfort, mens det går litt saktere for de fleste. Festing etter 2 dager og dobblingstid annet hver døgn ville gitt utslag 13-14 DPO f.eks. Så dette sier at å teste før 8DPO er bare tull, 8-10DPO er for positivister, men 12-14 DPO++ er for realister.

Enig i at en uke før ikm er for tidlig å teste! Men at man kan få positiv test 8-10 dpo er veldig realistisk! Noen få får positiv 8 dpo, og faktisk så får mange positiv test 9 dpo.. Og enda flere 10 dpo osv..  Så det er ikke hel urealistisk å få positiv test 8-9 dpo. Og jeg skjønner godt at flere tester så tidlig, for det er jo veldig spennende, men da må man belage seg på kjemisk også, for det får man fanget opp på en test når man tester så tidlig.. Husker ikke helt statestikken men tror det var rundt 50 % av alle befruktet egg endte negativt, og mange av de snerter livmoren nok til å gi tidlig utslag på en test, men så får man mensen som vanlig. Så derfor er det vel sånn at man helst bør vente til 12-14 dpo med å teste for å være sikker.. 

Til deg over som har svake streker en uke før IKM. Jeg hadde positive tester frem til 11 dpo, så ble de negative igjen. Altså kjemisk! Mitt råd er derfor å vent med å teste! Så slipper man unødvendige forhåpninger...  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
3 timer siden, florette skrev:

Jeg tenker at ser kan være noe, men det er veldig tidlig. Vent litt til, og test igjen!

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

IMG_1166.JPG

IMG_1168.JPG

Ingen av disse er i nærheten av positive. 

Anonymkode: fe3ae...891

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Valentina<3 skrev:

Hva med denne?:) tatt ikm

IMG_1321.PNG

Positiv! gratulerer <3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Forever22 skrev:

Positiv! gratulerer <3

Takk! Fikk denne idag😍😍😍😍

image.jpg

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Litt usikker på når eggløsning var denne mnd. Fikk aldri helt positiv, men den sterkeste var for 7 dager siden, så går ut ifra den... Testet for morro skyld 4 og 5 dpo, vet at det ikke er noe vits, men det var for at jeg var så usikker på eggløsning. Fikk "skyggestreker" går vel ikke an at det er begynnelsen på noe så tidlig?? Har ikke testet idag, denne er ifra går.. Og var enda svakere på fredag, men den har jeg kastet. Men jeg ser at denne er litt sterkere skygge på... Hva tror dere? Skyggestrek? Eller har jeg hatt eggløsning tidligere enn antatt og at det er begynelsen på noe? 

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikm om 5 dager. Strekene kom opp før tiden var ute, og ble sterkere. Ser dere noe, eller er det alltid skyggestreker. De er rosa i fargen. 

IMG_1177.JPG

IMG_1179.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vil hjelpe meg med denne? 😄Skulle hatt mensen i dag! Det skal være et pluss tegn i det store vinduet ☺️

IMG_2456.JPG

Endret av Haakonsen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Litt usikker på når eggløsning var denne mnd. Fikk aldri helt positiv, men den sterkeste var for 7 dager siden, så går ut ifra den... Testet for morro skyld 4 og 5 dpo, vet at det ikke er noe vits, men det var for at jeg var så usikker på eggløsning. Fikk "skyggestreker" går vel ikke an at det er begynnelsen på noe så tidlig?? Har ikke testet idag, denne er ifra går.. Og var enda svakere på fredag, men den har jeg kastet. Men jeg ser at denne er litt sterkere skygge på... Hva tror dere? Skyggestrek? Eller har jeg hatt eggløsning tidligere enn antatt og at det er begynelsen på noe? 

image.jpeg

Ser dessverre ingenting altså :(  Kanskje en antydning til skygge, men ingen positiv. Fortsatte du å teste etter den sterkeste testen?

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikm om 5 dager. Strekene kom opp før tiden var ute, og ble sterkere. Ser dere noe, eller er det alltid skyggestreker. De er rosa i fargen. 

IMG_1177.JPG

IMG_1179.JPG

Ser dessverre ingenting på disse men bildene er litt uklare. 

23 minutter siden, Haakonsen skrev:

Noen som vil hjelpe meg med denne? 😄Skulle hatt mensen i dag! 

IMG_2456.JPG

Gratulerer! :hjerte: 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for tolkning lillemy1989. Fortsatte å teste etter eggløsning ja.. De var svakere, men tolket den sterkeste som positiv da den var veldig lik sterk som kontrollstreken, men er bare vant til at den blir sterkere enn kontroll streken, mn det ble den ikke denne pp-en. Er sikkert bare en kjip skyggestrek ja, for 4 og 5 dpo er alt for tidlig.. Tenkte bare hvis jeg har hatt eggløsning tidligere enn antatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
2 minutter siden, Arwen79 skrev:

Ser dere noe her? 

IMG_1181.JPG

Negativ.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Arwen79 skrev:

Ser dere noe her? 

IMG_1181.JPG

Ser desverre ikke noe :( prøv igjen senere! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Ser dessverre ingenting altså :(  Kanskje en antydning til skygge, men ingen positiv. Fortsatte du å teste etter den sterkeste testen?

Ser dessverre ingenting på disse men bildene er litt uklare. 

Gratulerer! :hjerte: 

Ikke meninga og mase altså! Men ser du den loddrette streken? 😄 Jeg skulle hatt mensen i dag serru, men kommer ingenting! 😄 (På det siste bilde, cb) 

Endret av Haakonsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...