Gå til innhold

Samletråd: Tolking av graviditetstester

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

26 minutter siden, miore skrev:

EL-tester slår ut ved graviditet (men ikke motsatt) ettersom LH er veldig likt hCG. Når man setter en såkalt eggløsningssprøyte i forbindelse med assistert befruktning som skal simulere LH-toppen ved eggløsning, er det faktisk syntetisk hCG man bruker.

Stort sett er imidlertid EL-testene mye mindre sensitive enn graviditetstestene, så om du har såpass positiv EL-test nå, burde du hatt en ekstremt positiv g-test dersom EL-testen slo ut på hCG. 

Jeg testet det faktisk selv da jeg var gravid, og da EL-testen fra billige tester hadde to like sterke streker, var g-testen fra billige tester ekstremt positiv, og teststreken var mye, mye sterkere enn kontrollstreken.

Dette betyr jo ikke nødvendigvis at du ikke er gravid, men det kan jo f.eks hende at kroppen ikke klarte å få eggløsning første gangen den prøvde denne syklusen, og at den forsøker på nytt nå. 

Tusen takk for informativ tilbakemelding🙏🏻☺️ men kanskje ikke el testen jeg tok i dag er posiitiv?, men da har jeg tatt feil av hele testingen for den er minst like sterk farge på nå når jeg tidligere har testet for å finne el☺️ Kroppen er ikke til å bli klok på, men jeg skjønner ingenting om jeg har el nå siden min syklus alltid har vært så stabil. Jeg kan omtrent stille klokka på både el og mens.

Anonymkode: 09392...035

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for informativ tilbakemelding🙏🏻☺️ men kanskje ikke el testen jeg tok i dag er posiitiv?, men da har jeg tatt feil av hele testingen for den er minst like sterk farge på nå når jeg tidligere har testet for å finne el☺️ Kroppen er ikke til å bli klok på, men jeg skjønner ingenting om jeg har el nå siden min syklus alltid har vært så stabil. Jeg kan omtrent stille klokka på både el og mens.

Jeg syntes den så positiv ut, men har alltid syntes at EL-tester er vanskelige å tolke - jeg er en av dem som har to streker på testen gjennom hele syklusen, så det blir mye synsing :) Det blir jo spennende å se hva som skjer! Det er ikke så mye å gjøre bortsett fra å vente og eventuelt fortsette å teste :) Som gynekologen sa til meg da jeg klagde min nød over kroppen som ikke oppførte seg: "Det hender kroppen spiller oss et puss, uten at vi kan gi deg en god forklaring på hva som har skjedd".

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, miore skrev:

Jeg syntes den så positiv ut, men har alltid syntes at EL-tester er vanskelige å tolke - jeg er en av dem som har to streker på testen gjennom hele syklusen, så det blir mye synsing :) Det blir jo spennende å se hva som skjer! Det er ikke så mye å gjøre bortsett fra å vente og eventuelt fortsette å teste :) Som gynekologen sa til meg da jeg klagde min nød over kroppen som ikke oppførte seg: "Det hender kroppen spiller oss et puss, uten at vi kan gi deg en god forklaring på hva som har skjedd".

Ja for meg er den positiv iallefall☺️  Jeg har fått positiv el test 1-2 dager for å så få negativ test. Denne gangen fikk jeg positiv test på dag 15 og negativ på dag 16. Jeg har en stabil syklus på 29-31 dager. Ellers er den tydelig negativ og jeg har alltid fått en strek uansett når i syklusen. Best jeg ikke googler mer å finner et eller annet greier som kan feile meg🙈☺️ Denne pp'n har jeg hatt minimalt med symtomer i forhold til alle de andre prøveperiodene og de gangene jeg har blitt gravid så har jeg ikke merket noe særlig, så vi får bare vente å se hva som skjer. Jeg har en test til liggende iallefall☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser dere en strek? Jeg har tatt haugevis av tester i prøvetiden og det er ingen tvil når de er blendahvite. Jeg skimter en svak svak strek på denne. I dag er det 3/4 dager til IKM. Noen som har dårlig erfaringer med RsfU sine tester og skyggestreker?

image.jpeg

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Silfen skrev:

Rfsu har alltid gitt meg skygger.  

Takk for svar. Da er det bare til å styre unna disse testene heretter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

14 dpo og lurestrek?😜

image.png

Ser streken og at den er blå. Men dessverre er de testene kjente for å vise strek fordeom man ikke er gravid. Hadde kjøpt en annen test og prøvd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Adelia skrev:

Ser streken og at den er blå. Men dessverre er de testene kjente for å vise strek fordeom man ikke er gravid. Hadde kjøpt en annen test og prøvd. 

Takk for svar. Siden den er så svak så venter jeg bare på at TR kommer om 2 dager😜☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest babystøv

Ser dere noe her? I virkeligheten kan jeg skimte en veeeldig svak strek ish:fnise: men ble jo ekstra skeptisk når jeg ser hva som blir sagt om disse testene lengre oppe her! 

14628267_10211101653760976_1171773557_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, babystøv skrev:

Ser dere noe her? I virkeligheten kan jeg skimte en veeeldig svak strek ish:fnise: men ble jo ekstra skeptisk når jeg ser hva som blir sagt om disse testene lengre oppe her! 

Usikker. Ville tatt en ny test om noen dager. Hvilken DPO er du på?

Anonymkode: 7c9d1...3af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest babystøv
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Usikker. Ville tatt en ny test om noen dager. Hvilken DPO er du på?

Er 10 dpo i dag tror jeg, første mnd jeg ikke har testa etter el.. Men den er som regel på klokka, og hadde el smerter også denne mnd! men ja, rundt der... IKM 20-21 :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, babystøv skrev:

Jeg ser noe, men jeg har dårlig erfaring om det er Rfsu test? Har fått flere svake streker på de testene i det siste uten å være gravid😐

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, babystøv skrev:

Kanskje litt bedre bilde.. :fnise:

14658328_10211101895847028_421538034_n.jpg

Ser negativ ut. Hadde ventet til IKM, for evt. ny test. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest babystøv
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg ser noe, men jeg har dårlig erfaring om det er Rfsu test? Har fått flere svake streker på de testene i det siste uten å være gravid😐

ja, har googlet litt rundt om på nettet nå og ser at MANGE klager på disse testene. jeg har ikke brukt disse før, men tok en samme i natt, og den var helt blendahvit. jaja, er lov å håpe da :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, babystøv skrev:

ja, har googlet litt rundt om på nettet nå og ser at MANGE klager på disse testene. jeg har ikke brukt disse før, men tok en samme i natt, og den var helt blendahvit. jaja, er lov å håpe da :) 

Ja klart man håper og får ekstra håp med strek på en test. Jeg ser mer på det siste bildet ditt. Du er tidlig enda, så det er masse håp for deg enda👏🏻☺️ lykke til. Jeg fikk lurestrek med CB i går og svak svak strek med rfsu dagen før, men jeg var 14 dpo i går så for min del venter heg bare på TR som sikkert kommer i morgen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest babystøv
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja klart man håper og får ekstra håp med strek på en test. Jeg ser mer på det siste bildet ditt. Du er tidlig enda, så det er masse håp for deg enda👏🏻☺️ lykke til. Jeg fikk lurestrek med CB i går og svak svak strek med rfsu dagen før, men jeg var 14 dpo i går så for min del venter heg bare på TR som sikkert kommer i morgen..

Ja, men denne testen tar jeg med en klype salt. Sinnsykt irriterende å få en strek innen tidsfristen på en test når den ikke er "ekte". Synes det er rart at de fremdeles er i butikk når såpass mange klager på de hele tiden.. 
Håpet er fremdeles ikke ute for deg heller, så lenge tana holder seg langt borte!! er jo mange som ikke tester positivt før ikm! og mange som også tester positivt senere enn det også :) masse lykke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, babystøv skrev:

Ja, men denne testen tar jeg med en klype salt. Sinnsykt irriterende å få en strek innen tidsfristen på en test når den ikke er "ekte". Synes det er rart at de fremdeles er i butikk når såpass mange klager på de hele tiden.. 
Håpet er fremdeles ikke ute for deg heller, så lenge tana holder seg langt borte!! er jo mange som ikke tester positivt før ikm! og mange som også tester positivt senere enn det også :) masse lykke til! 

Ja det er skikkelig irriterendes! Har lest at flere ikke tester positiv før på IKM, men siden det var 14 dager siden EL i går burde en test være positiv nå. Mannen reiste bort et par dager før EL og var borte i 1,5 uke, så det er liten sjangs for at vi eventuelt har truffet EL om den var senre. Det eneste som er litt merkelig er at jeg testet positiv på em EL test for en liten uke siden. Begynner å bli bekymret for om det er noe galt med meg😜 Jeg har veldig stabil syklus og har ikke fått mensen senere enn på dag 31, så forventer at TR kommer i morgen, men ellers teste jeg i utgangspunktet negativ 2 dager før IKM. Nå kommer jeg ikke til å teste noe mer denne PP'n😜 Jeg krysser fingrene for deg🙌🏻😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...