Gå til innhold

Samletråd: Tolking av graviditetstester

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Regner ikke med at dere ser noe strek på det nederste bilde? Jeg skimter en svak strek, mem disse testene har lurt meg før😐 den øverste tok jeg i går kveld 11 dpo og den nederste i dag 12 dpo.image.jpeg

image.jpeg

Anonymkode: 09392...035

Jeg tok en el test nå og den ser positiv ut? Jeg vet at man ikke skal bruke el tester som graviditettester, men hørt at flere har fått positv el test før positiv graviditetstest?

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Jeg er nå 12 dager dpo og har testet svakt positivt på billigstrimler 10 og 11 dpo. Jeg tenkte nå å kjøpe meg en digital test, da jeg liksom ikke klarer å stole helt på disse strimlene. Hvilken test anbefaler dere? Er det nødvendig å teste med morgenurin når jeg allerede har fått positiv på billigstrimler? 

Del gjerne deres erfaringer. Legger ved et bilde av strimmeltesten fra i går altså 11 dpo. 😉

IMG_8877.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym0613 skrev:

Hei. Jeg er nå 12 dager dpo og har testet svakt positivt på billigstrimler 10 og 11 dpo. Jeg tenkte nå å kjøpe meg en digital test, da jeg liksom ikke klarer å stole helt på disse strimlene. Hvilken test anbefaler dere? Er det nødvendig å teste med morgenurin når jeg allerede har fått positiv på billigstrimler? 

Del gjerne deres erfaringer. Legger ved et bilde av strimmeltesten fra i går altså 11 dpo. 😉

IMG_8877.JPG

Gratulerer! Jeg ville valgt CB digital. De kommer godt ut i tester. Digitale tester er mindre sensitiv enn strimler, så jeg ville testet i morgenurin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Frostrose skrev:

Gratulerer! Jeg ville valgt CB digital. De kommer godt ut i tester. Digitale tester er mindre sensitiv enn strimler, så jeg ville testet i morgenurin.

Tusen takk! :) jeg er livredd for å få negativ på den digitale, så det er sikkert best å vente til i morgen tidlig👏🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tok en el test nå og den ser positiv ut? Jeg vet at man ikke skal bruke el tester som graviditettester, men hørt at flere har fått positv el test før positiv graviditetstest?

image.jpeg

Har du stabile sykluser? :) 

isåfall så er jo EL testen veldig positiv!! Ville tolket det som et veldig positivt tegn. Imindre du har veldig lange eller ustabile sykluser for da kan det jo faktisk være EL snart også.. 

Anonymkode: 2acbf...16a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

isåfall så er jo EL testen veldig positiv!! Ville tolket det som et veldig positivt tegn. Imindre du har veldig lange eller ustabile sykluser for da kan det jo faktisk være EL snart også.. 

Takk for svar. Jeg har ekstremt stabil syklus. Denne pp'n fikk jeg positiv/negativ el test 1-2 dager før enn vanligt eneste, men det er jo stabilt har jeg skjønnt det også. Jeg var sikker på at jeg hadde fått positiv g test i dag om jeg et gravid, men skjønner ikke hvorfor jeg har positiv el test nå😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her er testene jeg har tatt i dag😜☺️

image.jpeg

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Jeg har ekstremt stabil syklus. Denne pp'n fikk jeg positiv/negativ el test 1-2 dager før enn vanligt eneste, men det er jo stabilt har jeg skjønnt det også. Jeg var sikker på at jeg hadde fått positiv g test i dag om jeg et gravid, men skjønner ikke hvorfor jeg har positiv el test nå😬

Det må jo være positivt! har lest om flere som har fått positiv EL test når de var gravide, så det kan jo være! Men synes ikke jeg ser noe på gravidtestene da ;s ville ventet et par dager å testet med graviditetstest igjen, har troen på at du får positiv da jeg 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

image.jpeg

image.jpeg

Synst jeg skimter en svak nesten usynlig strek på g testen, men det er kanskje en ønsketanke?

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

image.jpeg

image.jpeg

Skimter skygge strek på graviditets testen ja! :) tipper den blir mer og mer synelig når du tester om et par dager! Ettersom EL testen er positiv så må det jo være noe! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hm regner med du har hatt el senere enn 27 da kanskje siden du fikk el først nå👏🏻☺️ Jeg hadde El 1 oktober (jeg brukte el tester) og fortsatt negativ test, så mensen kommer nok til helga for min del.

Tror du har sitert feil anonymbruker, jeg fikk positiv test i går, så stemmer godt med at EL kom rundt 22, selv om jeg da trodde den kom 27 :)

Anonymkode: 869da...c92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Skimter skygge strek på graviditets testen ja! :) tipper den blir mer og mer synelig når du tester om et par dager! Ettersom EL testen er positiv så må det jo være noe! :) 

Huff jeg tørr ikke håpe på at det kan ha klaffet nå, men skjønner ikke hvorfor at jeg plutselig har positiv el test nå!!! Uansett tusen takk for at du tok deg tid til å svare🙏🏻☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror du har sitert feil anonymbruker, jeg fikk positiv test i går, så stemmer godt med at EL kom rundt 22, selv om jeg da trodde den kom 27 :)

Anonymkode: 869da...c92

Da er det nok bare jeg som misforstod☺️ Uansett gratulerer igjen👏🏻😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Huff jeg tørr ikke håpe på at det kan ha klaffet nå, men skjønner ikke hvorfor at jeg plutselig har positiv el test nå!!! Uansett tusen takk for at du tok deg tid til å svare🙏🏻☺️

Har ikke hørt om noen som har fått positiv ELtest og negativ G.test, ved graviditet.. men selvfølgelig, sikkert ingen regel uten unntak! men, ville nok ventet til jeg fikk to rosa streker på en graviditetstest, før jeg hadde gledet meg over det. (Men så hater jeg å bli skuffa også da :-P ) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser på nett at det er mange grunner til at ELtesten kan slå ut "feil". Den er jo ikke positiv den du lastet opp bilde av, men "nesten" positiv, da teststreken er svakere enn kontrollstreken (som egentlig ikke er et begrep, da det er enten eller.. hehe! I mine øyne er den altså negativ). 

Jeg har sånne tester igjennom hele syklusen, kommer litt anpå den enkelte strimmelen hvor "sterk" den blir, men så lenge den ikke er like sterk som kontrollstrek så er den å anse som negativ uansett. 

Ellers så kan det komme av "andre faktorer"... som var det eneste jeg fant på nett.. aner ikke hva de "faktorene" er utover graviditet (og da positiv g.test) eller bare høyt nivå av LH hele syklusen igjennom :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Snurrepurre skrev:

Jeg leser på nett at det er mange grunner til at ELtesten kan slå ut "feil". Den er jo ikke positiv den du lastet opp bilde av, men "nesten" positiv, da teststreken er svakere enn kontrollstreken (som egentlig ikke er et begrep, da det er enten eller.. hehe! I mine øyne er den altså negativ). 

Jeg har sånne tester igjennom hele syklusen, kommer litt anpå den enkelte strimmelen hvor "sterk" den blir, men så lenge den ikke er like sterk som kontrollstrek så er den å anse som negativ uansett. 

Ellers så kan det komme av "andre faktorer"... som var det eneste jeg fant på nett.. aner ikke hva de "faktorene" er utover graviditet (og da positiv g.test) eller bare høyt nivå av LH hele syklusen igjennom :-) 

Tusen takk for svar. Jeg har googlet dette litt jeg også og det varierer med tanke på hvilken erfaring folk har rundt dette. El testen så iallefall veldig positiv for meg. Streken va minst like strek om ikke bittelitt sterkere enn controllstreken. Nå som den er tørket er streken sterkere enn controllstreken. Jeg har som sagt liten tro på at jeg er gravid, men fikk et ørlite håp pga el testen☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor tar ikke bare foll digitale tester istedenfor å myse etter streker.

Da jeg var 10 dpo tok jeg en digital test, det stod svart på hvitt...gravid!

Var liksom ikke så vanskelig 

Anonymkode: 0b46e...1df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

image.jpeg

Har hørt om mange som har hatt positiv el test ved ikm men ikke vert gravide desverre. Men fins jo også de som har vert. Vet ikke om det er tilfeldig 

Anonymkode: aa3ff...c6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har hørt om mange som har hatt positiv el test ved ikm men ikke vert gravide desverre. Men fins jo også de som har vert. Vet ikke om det er tilfeldig 

Anonymkode: aa3ff...c6f

Takk for svar, etter å ha lest litt på nett om tema så er det forskjellige erfaringer rundt dette. Tenker at mensen kommer i helga og har lite tro på graviditet denne syklusen😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar. Jeg har googlet dette litt jeg også og det varierer med tanke på hvilken erfaring folk har rundt dette. El testen så iallefall veldig positiv for meg. Streken va minst like strek om ikke bittelitt sterkere enn controllstreken. Nå som den er tørket er streken sterkere enn controllstreken. Jeg har som sagt liten tro på at jeg er gravid, men fikk et ørlite håp pga el testen☺️

EL-tester slår ut ved graviditet (men ikke motsatt) ettersom LH er veldig likt hCG. Når man setter en såkalt eggløsningssprøyte i forbindelse med assistert befruktning som skal simulere LH-toppen ved eggløsning, er det faktisk syntetisk hCG man bruker.

Stort sett er imidlertid EL-testene mye mindre sensitive enn graviditetstestene, så om du har såpass positiv EL-test nå, burde du hatt en ekstremt positiv g-test dersom EL-testen slo ut på hCG. 

Jeg testet det faktisk selv da jeg var gravid, og da EL-testen fra billige tester hadde to like sterke streker, var g-testen fra billige tester ekstremt positiv, og teststreken var mye, mye sterkere enn kontrollstreken.

Dette betyr jo ikke nødvendigvis at du ikke er gravid, men det kan jo f.eks hende at kroppen ikke klarte å få eggløsning første gangen den prøvde denne syklusen, og at den forsøker på nytt nå. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...