Gå til innhold

Samletråd: Tolking av graviditetstester

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skrivefeil ☺️ hvilken test blir anbefalt? CB digital kanskje?

Anonymkode: 9d274...789

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg testet riktig på rsfu ☺ kjøpt den med 5 strimler, da kunne jeg teste ofte 😊 begynte ikke før 12 dpo da

Anonymkode: aa3ff...c6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hmm, troor den kom ganske med en gang. Men man må jo studere veldig for å se den da. Burde jeg vente. Own dager, eller ta en ny test i morgen tidlig? Evt, hvilken teat blir anbefalt? 

Nja, jeg må egentlig ikke studere veldig for å se "streken", den er såpass synlig. :) Men det kjedelige svaret er jo at du burde vente til nærmere IKM med å teste, og da med CB digital. Da får du det iallefall svart på hvitt, og slipper tyde så mye. Men jeg vet hvor nervepirrende det er å vente, så jeg hadde sikkert bare testa igjen imorra på morgenurin :tongue: Men husk at det kan være "risky" med tanke på at man kanskje fanger opp en kjemisk graviditet eller at den blir negativ, selv om det er noe på gang og du ikke får positiv før senere.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hmm, troor den kom ganske med en gang. Men man må jo studere veldig for å se den da. Burde jeg vente. Own dager, eller ta en ny test i morgen tidlig? Evt, hvilken teat blir anbefalt? 

Bruk en clearblue digital den dagen du forventer å få mensen.

Anonymkode: 06a88...bf9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skrivefeil ☺️ hvilken test blir anbefalt? CB digital kanskje?

RFSU er rimelig og sensitiv. 

Anonymkode: 7c9d1...3af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

RFSU er rimelig og sensitiv. 

Nei det er den ikke! Har fått negativ rfsu og positiv clair blue digital og billigstrimler på samme urin. Så den hadde jeg ikke stolt på.

Anonymkode: 137b8...754

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Æsj, jeg tok en Clearblue digital med ukeindikator i dag. Der sto det ikke gravid. Mest sannsynlig bare skyggestrek på den testen jeg tok i går da. Men, jeg tror jeg er ca 10dpo, jeg er jo litt tidlig ute kanskje. Krysser fingrene for at det fortsatt er håp. Har hatt vonde pupper i 3-4 dager, pluss ordentlige murringer i mage- og spesielt i korsryggen. (kan hende det er pergotime-tablettene son tuller med meg). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Æsj, jeg tok en Clearblue digital med ukeindikator i dag. Der sto det ikke gravid. Mest sannsynlig bare skyggestrek på den testen jeg tok i går da. Men, jeg tror jeg er ca 10dpo, jeg er jo litt tidlig ute kanskje. Krysser fingrene for at det fortsatt er håp. Har hatt vonde pupper i 3-4 dager, pluss ordentlige murringer i mage- og spesielt i korsryggen. (kan hende det er pergotime-tablettene son tuller med meg). 

Hvi du bare er 10 dpo kan det fortsatt være for tidlig å teste med den digitale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke bilde å laste opp men jeg bare må si det til noen, jeg er gravid! :strix: er i uke 5 nå, og testet positivt en uke etter forventet mens. For en rar følelse! 

Anonymkode: 869da...c92

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke bilde å laste opp men jeg bare må si det til noen, jeg er gravid! :strix: er i uke 5 nå, og testet positivt en uke etter forventet mens. For en rar følelse! 

:hjerte:!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gratulerer så mye! :strix: Kjenner igjen følelsen. Man har så lyst å fortelle det til noen, men vi vil gjerne vente med det. Så derfor er det så genialt med forumet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye👏🏻😀 Testet du negativ frem til en uke etter IKM?

Anonymkode: 09392...035

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk ❤ føles ikke helt virkelig når man ikke kan si det til noen og siden dette er vårt første forsøk vil jeg holde det for oss selv til iallefall uke 12. 😃

Jeg testet ikke hver dag men testet på IKM og 5 dager etter, og fikk ikke positiv før i går, akkurat en uke etter. 😊 Vi har ikke prøvd noe særlig så dette er første mnd der vi faktisk besvist har sjekket opp EL, og jeg følte meg ikke gravid før jeg så testen 😂, men "finner" jeg masse tegn nå... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer!!❤

Her er min test idag.. Ca 10 dpo. Hva tror dere? Jeg ser en liten strek selv, men tok en test til i samme urin og der var det ingenting.

20161013_094054.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, milla-ella skrev:

Gratulerer!!❤

Her er min test idag.. Ca 10 dpo. Hva tror dere? Jeg ser en liten strek selv, men tok en test til i samme urin og der var det ingenting.

20161013_094054.jpg

Sånn så min ut når den var på vei mot å bli positiv :) ble sterkere dagen etter ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Dagene går så sent hehe! Legger meg tidlig bare for at neste dag med ny test skal komme fortere 🙊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk ❤ føles ikke helt virkelig når man ikke kan si det til noen og siden dette er vårt første forsøk vil jeg holde det for oss selv til iallefall uke 12. 😃

Jeg testet ikke hver dag men testet på IKM og 5 dager etter, og fikk ikke positiv før i går, akkurat en uke etter. 😊 Vi har ikke prøvd noe særlig så dette er første mnd der vi faktisk besvist har sjekket opp EL, og jeg følte meg ikke gravid før jeg så testen 😂, men "finner" jeg masse tegn nå... 

Fantastisk, men visste du når du hadde el? Jeg testet negativ i dag 12 dpo, men føler at håpet er borte pga det er 15 dager siden vi hadde sex. Vi hadde sex kun frem til 3 dager før El😐

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner ikke med at dere ser noe strek på det nederste bilde? Jeg skimter en svak strek, mem disse testene har lurt meg før😐 den øverste tok jeg i går kveld 11 dpo og den nederste i dag 12 dpo.image.jpeg

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fantastisk, men visste du når du hadde el? Jeg testet negativ i dag 12 dpo, men føler at håpet er borte pga det er 15 dager siden vi hadde sex. Vi hadde sex kun frem til 3 dager før El😐

Jeg brukte en sånn eggløsningkalkulator da mens har vært relativt regelmessig de siste mnd, men det tok over et år fra jeg sluttet på ppiller til at det ble slik. 

Det er det "solsymbolet" som er EL, og de dagene med en blyant på er de dagene vi hadde sex. Men er jo umulig å si hvilken dag vi "traff", for alt jeg vet kunne EL ha vært hvilken som helst dag egentlig. Rundt den 27 begynte jeg å få EL symptomer, derfor vi fortsatte 😂 men det kunne ha vært noe annet også :) Vi brukte glidemiddel da, som skulle hjelpe for befruktning.. 

Screenshot_20161013-105450.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg brukte en sånn eggløsningkalkulator da mens har vært relativt regelmessig de siste mnd, men det tok over et år fra jeg sluttet på ppiller til at det ble slik. 

Det er det "solsymbolet" som er EL, og de dagene med en blyant på er de dagene vi hadde sex. Men er jo umulig å si hvilken dag vi "traff", for alt jeg vet kunne EL ha vært hvilken som helst dag egentlig. Rundt den 27 begynte jeg å få EL symptomer, derfor vi fortsatte 😂 men det kunne ha vært noe annet også :) Vi brukte glidemiddel da, som skulle hjelpe for befruktning.. 

Screenshot_20161013-105450.png

hm regner med du har hatt el senere enn 27 da kanskje siden du fikk el først nå👏🏻☺️ Jeg hadde El 1 oktober (jeg brukte el tester) og fortsatt negativ test, så mensen kommer nok til helga for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...