Gå til innhold

Samletråd: Tolking av graviditetstester

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

hei! Er 8dpo i dag og leste av disse før 5 min. I går tok jeg en test som var blendahvit. Er dette et positivt resultat? Fikk ikke gravid på digital just.

image.jpeg

image.png

Anonymkode: 92567...ea4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Meg med bildene over, her. Dette er samme test, tatt med blits. Er det blåfarge på streken, eller er det bare en skyggestrek? Er 8dpo. 

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Meg med bildene over, her. Dette er samme test, tatt med blits. Er det blåfarge på streken, eller er det bare en skyggestrek? Er 8dpo. 

image.jpeg

Det er litt blåfarge, men de testene er ikke gode og viser ofte sånn når de er negativ . Jeg ville tatt en ny test med RFSU. De er sensitive og rimelige. Krysser fingre for strek.

Anonymkode: 7c9d1...3af

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Silfen skrev:

Å ta digital test 8 dpo går for det samme som å sette fyr på pengene.

godt jeg ikke satte fyr på pengene da, men jeg velger jo selv hva jeg vil gjøre. Man vet jo aldri, vi produserer ulik mengde hcg.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gjorde jo det. Du fikk en negativ. Fordi du testet altfor tidlig. For å ha 50 i hcg så må du ha produsert noen dager, har ikke noe med ulik produksjon å gjøre.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Silfen skrev:

Du gjorde jo det. Du fikk en negativ. Fordi du testet altfor tidlig. For å ha 50 i hcg så må du ha produsert noen dager, har ikke noe med ulik produksjon å gjøre.

ja, og hva så hvis jeg gjorde det, da? Jeg var ute etter et konstruktivt svar på bildene jeg la ut, ikke hvor mye penger jeg har "kastet bort"...

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silfen har rett. Ingen har over 5 i HCG når de ikke er gravide, og de fleste trenger mellom 48-72 timer på å doble nivåene etter at egget festes. Si at du er blant dem som trenger 48 timer på dobling og har høyt HCG nivå naturlig. 

5 - 10 (2 dager)

10 - 20 (4 dager)

20- 40 (6 dager)

....6 dager etter befruktning (som skjer mellom 3-9 dager etter EL) så kan det være teoretisk mulig å ha høy nok HCG til digital test. Altså 9 - 12 DPO. Tidligst.

Anonymkode: 61982...2ee

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Silfen har rett. Ingen har over 5 i HCG når de ikke er gravide, og de fleste trenger mellom 48-72 timer på å doble nivåene etter at egget festes. Si at du er blant dem som trenger 48 timer på dobling og har høyt HCG nivå naturlig. 

5 - 10 (2 dager)

10 - 20 (4 dager)

20- 40 (6 dager)

....6 dager etter befruktning (som skjer mellom 3-9 dager etter EL) så kan det være teoretisk mulig å ha høy nok HCG til digital test. Altså 9 - 12 DPO. Tidligst.

Anonymkode: 61982...2ee

jeg forventet jo ikke å få positiv på digital, men jeg ble i tvil og testet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg forventet jo ikke å få positiv på digital, men jeg ble i tvil og testet. 

Det må du slutte med med en eneste gang!!! :fnise:

Anonymkode: 5f5e5...1c7

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det må du slutte med med en eneste gang!!! :fnise:

Anonymkode: 5f5e5...1c7

:fnise: kremt.... ja!! men viljestyrken er borte! hahaz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er litt blåfarge, men de testene er ikke gode og viser ofte sånn når de er negativ . Jeg ville tatt en ny test med RFSU. De er sensitive og rimelige. Krysser fingre for strek.

Anonymkode: 7c9d1...3af

RFSU? Seriøst? RFSU er DET merket som oftest tar feil. Du er nesten garantert falsk positiv test med RFSU.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Aamu skrev:

RFSU? Seriøst? RFSU er DET merket som oftest tar feil. Du er nesten garantert falsk positiv test med RFSU.

AMEN! Jeg er 8 uker nå, å RFSU testen har aldri vært positiv for min del. Ikke I mitt forrige svangerskap heller. 

Anonymkode: 26119...c29

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 29.9.2016 den 16.08, AnonymBruker skrev:

AMEN! Jeg er 8 uker nå, å RFSU testen har aldri vært positiv for min del. Ikke I mitt forrige svangerskap heller. 

Anonymkode: 26119...c29

Har også fått negativ med rfsu når jeg var gravid, fikk positib digital rett etter og positive billigstrimler før 

Anonymkode: 137b8...754

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har også fått negativ med rfsu når jeg var gravid, fikk positib digital rett etter og positive billigstrimler før 

Anonymkode: 137b8...754

Her også

Anonymkode: 560d7...7e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DSC_0296.JPGHoly shiiiit!

12 Dpo... 

Det var meg med den super korte lutealfasen og bare kjempe kort eggløsning... Dette er vår første prøveperiode og hadde bare sex en gang.

Er jeg virkelig gravid???  Er det mye feil på disse testene?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 time siden, Ruccula skrev:

DSC_0296.JPGHoly shiiiit!

12 Dpo... 

Det var meg med den super korte lutealfasen og bare kjempe kort eggløsning... Dette er vår første prøveperiode og hadde bare sex en gang.

Er jeg virkelig gravid???  Er det mye feil på disse testene?

Ikke så mye tvil her ;-) du er veldig gravid! Gratulerer :-) Har ikke hørt om falsk positiv dig. test, da disse krever høyere andel HCG enn andre, og ikke slår ut før den er "helt" sikker. om du skjønner :-) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Snurrepurre skrev:

Ikke så mye tvil her ;-) du er veldig gravid! Gratulerer :-) Har ikke hørt om falsk positiv dig. test, da disse krever høyere andel HCG enn andre, og ikke slår ut før den er "helt" sikker. om du skjønner :-) 

Tusen takk!! :) Jeg kan ikke helt tro det! :nigo:

Endret av Ruccula
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...