Gå til innhold

Samletråd: Tolking av graviditetstester

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg kan jo ikke være gravid? Jeg begynte jo på p-piller for 14 dager siden, og har bare hatt sex 1 gang...

Er bare 16 år så det hadde vært krise 😂

Anonymkode: ef03b...148

Det beste du gjør er å dra til helsestasjon så fort så mulig :) så ordner det seg nok! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet at man ikke skal bruke El tester for å teste om man er gravid, men har hørt at El tester kan slå ut når man er gravid. Jeg har kun EL tester liggendes og har testet litt for morro skyld de 3 siste dagene. Første dagen var det kun en skyggestrek, i går litt sterkere og i kveld fikk jeg denne. Etter El ble testen nesten usynelig. Tror dere dette kan være et tegn på at jeg har begynt å produsere Hsg? Jeg er 11 DPO i dag. Setter stor pris på tilbakemelding☺️🙏🏻

image.jpeg

Anonymkode: 09392...035

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet at man ikke skal bruke El tester for å teste om man er gravid, men har hørt at El tester kan slå ut når man er gravid. Jeg har kun EL tester liggendes og har testet litt for morro skyld de 3 siste dagene. Første dagen var det kun en skyggestrek, i går litt sterkere og i kveld fikk jeg denne. Etter El ble testen nesten usynelig. Tror dere dette kan være et tegn på at jeg har begynt å produsere Hsg? Jeg er 11 DPO i dag. Setter stor pris på tilbakemelding☺️🙏🏻

image.jpeg

Man kan ha svingninger i lh hormon ellers i syklusen også som kan gi den variasjonen du beakriver. Jeg har alltid nesten positiv el test før mensen, og var ikke gravid noen av gangene. Slutta kjappt å bruke den som indikasjon på graviditet. 

Anonymkode: 560d7...7e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man kan ha svingninger i lh hormon ellers i syklusen også som kan gi den variasjonen du beakriver. Jeg har alltid nesten positiv el test før mensen, og var ikke gravid noen av gangene. Slutta kjappt å bruke den som indikasjon på graviditet. 

Takk for svar. Jeg har aldri testet før enn før EL og testet dagen etter negativ test og da var streken nesten usynlig samme som den ene dagen jeg testet nå for å få sterkereog sterkere strek. Litt spesielt at det skjer nå som IKM nærmer seg, men jeg skal prøve å ikke ha de store forhåpningene☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, _marielle_ skrev:

Usikker på hvor mange dpo jeg er (13-14?), men denne er positiv, sant?

image.jpeg

Ser sånnt ut. Gratulerer så mye👏🏻😀 Kan jeg spørre om du har hatt noen symtomer de siste dagene? Jeg er 12 dpo i dag og spent/nervøs før ikm☺️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser sånnt ut. Gratulerer så mye👏🏻😀 Kan jeg spørre om du har hatt noen symtomer de siste dagene? Jeg er 12 dpo i dag og spent/nervøs før ikm☺️

Takk! Jeg har ikke sluppet jubelen løs enda, men det virker lovende!

Jeg har vært litt mer trøtt enn vanlig tror jeg, men ellers bare menssmerter og pms-humør, og nå uteblitt mens. Kun det siste som indikerer graviditet istedet for TR da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, _marielle_ skrev:

Takk! Jeg har ikke sluppet jubelen løs enda, men det virker lovende!

Jeg har vært litt mer trøtt enn vanlig tror jeg, men ellers bare menssmerter og pms-humør, og nå uteblitt mens. Kun det siste som indikerer graviditet istedet for TR da :)

Takk for svar, men pleier du ha mensmerter til vanlig i dagene før TR også? Gravid er du iallefall😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar, men pleier du ha mensmerter til vanlig i dagene før TR også? Gravid er du iallefall😀

Ja, det er helt normalt for meg. Testa negativt for 4 dager siden og, så da drakk jeg litt vin i helga siden jeg jo ikke var gravid :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, _marielle_ skrev:

Ja, det er helt normalt for meg. Testa negativt for 4 dager siden og, så da drakk jeg litt vin i helga siden jeg jo ikke var gravid :P 

Ok, men ikke tenk på at du drakk litt vin i helga. Masse lykke til iallefall og prøv å nyt følelsen av 2 streker💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foresten kjøpte jeg tamponger i steden for en test på butikken i går, så jeg er evig pesimist pga den negative testen i går😬😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Foresten kjøpte jeg tamponger i steden for en test på butikken i går, så jeg er evig pesimist pga den negative testen i går😬😂

Obs den skulle ikke havne i denne tråden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jenta på 16 år igjen her.

testen var ivertfall negativ idag! Da kan jeg vell ikke være gravid?

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

image.jpeg

Det er enda "noe" der, men svakere enn den forrige ja... Vent noen dager til og test igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

image.jpeg

Har du tatt denne testen på kvelden? Kan være derfor den ble negativ ikveld og positiv igår? 

Anonymkode: 2acbf...16a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du tatt denne testen på kvelden? Kan være derfor den ble negativ ikveld og positiv igår? 

Anonymkode: 2acbf...16a

Tok en på morgen og en på kveld. Den der er på morgen. Har det noe å si? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser en skyggestrek, men ser dere? Eventuelt er streken for nærmt kontrollstreken?😳

image.jpg

image.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...