Gå til innhold

Samletråd: Tolking av graviditetstester

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

32 minutter siden, Nautika skrev:

Ser dere strek i dag? 

JPEG_20160715_082919_909198016.jpg

Ser en antydning til strek ja:-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Nautika skrev:

Ser dere strek i dag? 

JPEG_20160715_082919_909198016.jpg

Jeg ser strek i dag :) så ikke på den forrige. 

Selv så venter jeg til i morra (13dpo) med å teste på ny :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er tre dager over IKM og testet i dag tidlig. Resultatet har  jeg aldri opplevd før.... Kontrollstreken kom opp som den skulle, på teststreken så er det rosa rundt streken som er hvit. Altså testen begynner hvit, blir gradvis mer rosa, så kommer en hvit strek der teststreken skulle vært, deretter blir det rosa igjen, før det gradvis blir hvitt igjen. Er det noe feil på testen, eller kan det tolkes som positivt? 

Anonymkode: 15f94...604

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det som kalles en indentation line. Man ser konturene av der streken ville vært hadde fargestoffet satt seg. Det er denne som kan få grå/svak farge og som folk feiltolker som positiv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Silfen skrev:

Det er det som kalles en indentation line. Man ser konturene av der streken ville vært hadde fargestoffet satt seg. Det er denne som kan få grå/svak farge og som folk feiltolker som positiv.

Takk for svar! Når jeg googlet "indentation line" fant jeg ut at det jeg opplevde heter Dye Run, og skal tolkes som ugyldig. Får teste igjen om noen dager hvis ikke mensen dukker opp 😊

Anonymkode: 15f94...604

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 dpo i dag (IKM i går) 

Er streken veldig svak for å være tatt over IKM? Jeg testet etter el, så jeg vet når den var sånn ca

JPEG_20160717_072028_-1207949774.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er svakere enn mine var. Jeg testet sterkere enn det på 11 dpo. Men jeg ville ikke gitt opp helt enda og testet igjen om et par dager 😐

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til nautika:

krysser fingrene for spire og at det er konsentrasjonen av urinen som spiller deg et puss

MEN

testen ser veldig svak ut mtp at du har hatt positiv i 3 dager og er nå over ikm. Fare for kjemisk :/

et siste alternativ er graviditet i eggleder (sjeldent, men forekommer). Viktig at du er obs på denne. Om testen ikke blir sterkere og du ikke får mensen bør du oppsøke lege for å utelukke dette. Graviditet i eggstokk vil gi svært sen hcg-økning og er ikke noe å spøke med (kan ende i  hasteoperasjon om det ikke blir håndtert i tide)

Anonymkode: 8f2ee...bf9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Til nautika:

krysser fingrene for spire og at det er konsentrasjonen av urinen som spiller deg et puss

MEN

testen ser veldig svak ut mtp at du har hatt positiv i 3 dager og er nå over ikm. Fare for kjemisk :/

et siste alternativ er graviditet i eggleder (sjeldent, men forekommer). Viktig at du er obs på denne. Om testen ikke blir sterkere og du ikke får mensen bør du oppsøke lege for å utelukke dette. Graviditet i eggstokk vil gi svært sen hcg-økning og er ikke noe å spøke med (kan ende i  hasteoperasjon om det ikke blir håndtert i tide)

Anonymkode: 8f2ee...bf9

Takk! Jeg har dette i bakhodet :) Får se hvordan det utvikler seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke jeg heller, den er negativ ut.

Anonymkode: f06e6...584

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tenker dere om denne?? Er  1 uke forsinka med mens, så tenker den er veldig svak til det. Men jeg har aldri hatt no sykluser som har vært normale.. Så klarer ikke tro det! Brukte 2 år på barn nr 1 og nå har vi kun prøvd 2 måneder med nr 2 😯😯😯

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Stjerna3 skrev:

Hva tenker dere om denne?? Er  1 uke forsinka med mens, så tenker den er veldig svak til det. Men jeg har aldri hatt no sykluser som har vært normale.. Så klarer ikke tro det! Brukte 2 år på barn nr 1 og nå har vi kun prøvd 2 måneder med nr 2 😯😯😯

image.jpeg

Den ser positiv ut synes jeg!! Ser to streker :nigo:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Sisti
1 time siden, Stjerna3 skrev:

image.jpeg

Den er hvertfall positiv. Mulig du har hatt senere EL og derfor litt svak test? :) lykke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testen er helt klart positiv. Dog er den som du sier ikke positiv nok for en uke over ikm. Som enten betyr at syklusen er på styr eller at det er en kjemisk. Så du må nesten teste annen hver dag og bare se. Sier annen hver fordi det for din egen del vil kanskje medføre usikkerhet over ikke stigende styrke på testene om du tester for tett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billigtestene blir ofte veldig svake i forhold til apotektester. Det er hvertfall min erfaring. Så en apotektest eventuellt en digital vil nok slå ut nå. :) 

Anonymkode: 137b8...754

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Stjerna3 skrev:

image.jpeg

Den er positiv den? :D

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...