Gå til innhold

Ekstremistene i norgesdemokratene sier AP står bak 22 juli massakren.

000VF000

Anbefalte innlegg

Herregud.. det er AP som driver svertekampanje, og folk biter på som forventet 🤯 

ingen i norgesdemokratene har noen gang hevdet at ap står bak 22 juli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stonegiant skrev (4 timer siden):

Samtidig viser politiets egne tall at kriminaliteten i Oslo synker. Det er ingenting som "brer om seg". Slutt å bruk beviselige faktafeil som argumentasjon for dine meninger.

Det er så mye nyhetssendinger og avisartikler di siste åra om at kriminaliteten øker is oslo. Så derfor stoler jeg ikke på zen ene statistikken hvis det i det hele tatt stemmer..... når det motsier nyhetene. Så må du jo også huske når nyhetene sier at kriminaliteten stiger så stiger det.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, MannenFraMars said:

Tenk deg at noen skrev om Erna, Trine og Siv «feite partileder-kjerringer godt inn i overgangsalderen. Ikke akkurat bred appell, for å si det sånn.

Det finnes sikkert gode grunner for å «ta dem» for politikken de står for. Er det da noe vits i å ta dem for hvilken gruppe de tilhører eller hvilke matpreferanser de har?

Men det hadde jo vært feil. Erna, Siv og Trine er ikke i samme parti, og de er på ingen måte representative for stilen til partikollegene eller velgerne. Poenget er at Norgesdemokratene representerer en langt smalere demokrafi enn noen av de etablerte partiene, både i holdninger og, tydeligvis, i look.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

miamusen skrev (15 minutter siden):

Herregud.. det er AP som driver svertekampanje, og folk biter på som forventet 🤯 

ingen i norgesdemokratene har noen gang hevdet at ap står bak 22 juli

Når presse er tilstede og observerer styremedlem i fylkeslag si akkurat det som er gjengitt så er det vanskelig å påstå at det ikke har skjedd. Og hvis det ikke hadde skjedd, ville ikke partiledelsen og øvrige tilhørere gått ut på det sterkeste mot en slik påstand i stedet for å suspendere eget medlem? Nei, partilederen har selv tatt avstand fra uttalelsene. Så jo, det skjedde.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gunillapersson skrev (11 minutter siden):

Det er så mye nyhetssendinger og avisartikler di siste åra om at kriminaliteten øker is oslo. Så derfor stoler jeg ikke på zen ene statistikken hvis det i det hele tatt stemmer..... når det motsier nyhetene. Så må du jo også huske når nyhetene sier at kriminaliteten stiger så stiger det.... 

Dette forsto jeg ikke. Mener du at det som sies på nyhetene aldri inneholder feil?

Husk at hvis kriminaliteten stiger i antall hendelser, men befolkninga stiger mer, synker kriminaliteten per person.  

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stonegiant skrev (På 2.9.2023 den 22.58):

Før var nyhetene 30 minutter med dagsrevyen på kvelden. Nå er det døgnet rundt med oppdateringer.

Statistikken er klar, kriminaliteten går ned, selv i Oslo. Til og med ungomdskriminalitet, som det har blitt skrevet ekstremt mye om i det siste, går nedover. Norge, og Oslo, blir tryggere og tryggere.

Det er helt legitimt å ikke like folk som kommer til landet for å være kriminelle, det er meninger som jeg ikke irriterer meg over. Det som irriterer meg er når folk mener alt var bedre før. For det er beviselig feil.

Herregud, tror du på det du skriver selv? 🤣

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

-jk- skrev (På 3.9.2023 den 8.20):

Nei, volden var basert på kniv og alkohol. Er det noe bedre mener du? Resultatet blir gjerne det samme.

Når var dette? Rundt århundreskiftet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stonegiant skrev (På 2.9.2023 den 21.58):

Før var nyhetene 30 minutter med dagsrevyen på kvelden. Nå er det døgnet rundt med oppdateringer.

Statistikken er klar, kriminaliteten går ned, selv i Oslo. Til og med ungomdskriminalitet, som det har blitt skrevet ekstremt mye om i det siste, går nedover. Norge, og Oslo, blir tryggere og tryggere.

Det er helt legitimt å ikke like folk som kommer til landet for å være kriminelle, det er meninger som jeg ikke irriterer meg over. Det som irriterer meg er når folk mener alt var bedre før. For det er beviselig feil.

Nå viser jo statistikken at kriminaliteten øker i Oslo så det er ikke så rart at rapporterer om ukentlige/daglige episoder kommer i nyhetene, det er heller ingen hemmelighet at det er enkelte grupper som er overrepresentert på statistikken.

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/ungdomskriminaliteten-og-valget-dette-ma-de-som-skal-styre-byen-gjore/o/5-95-1305662

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er opp sammenlignet med tall fra de samme månedene i fjor. Det er naturlig at det svinger litt. Det var fortsatt mer før, om vi ser på en lengere tidslinje.

Det sagt så er selvsagt kriminalitet fortsatt et problem som må arbeides med. Jeg er bare lei av dommedagsprofetene som får det til å høres ut som om Norge er på vei ut stupet. Det er helt feil.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stonegiant skrev (5 timer siden):

Samtidig viser politiets egne tall at kriminaliteten i Oslo synker. Det er ingenting som "brer om seg". Slutt å bruk beviselige faktafeil som argumentasjon for dine meninger.

Det kan snu når politiet sier de ikke har kontroll enkelte steder i Oslo det ligner på Sverige

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Illuminatum skrev (3 timer siden):

Når var dette? Rundt århundreskiftet?

Du må nok litt lengre tilbake enn ca. år 2000. 50/60-tallet tipper jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-jk- skrev (1 time siden):

Du må nok litt lengre tilbake enn ca. år 2000. 50/60-tallet tipper jeg.

Tenkte forrige århundreskriftet 1800/1900.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stonegiant skrev (15 minutter siden):

VG postet en oversikt over tallene i dag for de som vil lese, og forhåpentligvis skifte mening (yeah, right):

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/veKzjp/faktisk-no-stemmer-det-at-oslo-er-en-utrygg-by

"Feilkilder

Kriminolog Heidi Mork Lomell mener at man skal være forsiktig med å tolke og sammenligne kriminalitetsstatistikk fra år til år, uten å ta hensyn til mulige feilkilder.

Hun påpeker at tallene fra Oslo politidistrikt viser anmeldelser der man har funnet en mistenkt person i alderen 10-17 år.

I mange saker, spesielt når det gjelder vold og ran, kan oppklaringsprosenten være lav.

– Det kan være andre ting som gjør at antall mistenkte i aldersgruppen øker år for år enn at det er flere som begår kriminalitet. Hvis politiet får ekstra ressurser til å jobbe inn mot ungdomsgruppen eller prioriterer en type kriminalitet, kan det bidra til å avdekke flere saker, for eksempel"

Statistikken viser selvfølgelig at det var mindre kriminalitet under pandemien, det ser heller ikke så veldig bra ut for første halvdel av 2023. Spesielt ikke med tanke på vold og ran med stikkvåpen.

Med tanke på det som står nederst i artikkelen så er det greit å ha antallet anmeldelser som blir henlagt i bakhodet, så har vi de sakene som aldri blir anmeldt en gang. Av alle de 271.510 lovbruddene i 2021 så er var det hele 139.690 som står som uoppklarte.

Så må man ta artikkelen med en klype salt siden den kommer fra Faktisk.no som forøvrig er eid av VG, NRK, TV2, Dagbladet pluss to andre mediehus. Det er ingen av disse som er kjent for å være politisk nøytrale og det kan virke som om artikkelen er vinklet for å passe inn i deres politiske ståsted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest paprikaskrue

Anbefaler alle å lese denne saken : https://www.utrop.no/nyheter/nytt/344561/

" En primær forskjell på partiene er at mens Alliansens hovedfiende er jøder, ser Norgesdemokratene muslimer og såkalte globalister som den største trusselen mot Norge. Alliansen forfekter blant annet den nynazistiske teorien om “ZOG” (Zionist Occupation Government), mens ledende aktører i Norgesdemokratene har forfektet Eurabiateorien som blant annet 22. juli-terroristen refererte til i sitt manifest. Begge konspirasjonsteoriene hevder at det foregår en bevisst “befolkningsutskiftning” og at Vestens politikere er landssvikere.

Rapporten viser også til hvordan Norgesdemokratene samarbeider med de andre organisasjonene.

Norgesdemokratene har siden oppstarten vært tett knyttet til den høyreekstreme organisasjonen Stopp Islamiseringen av Norge (SIAN), og blant annet Christen Krogvig og Stig Andersen har hatt ledende posisjoner i både SIAN og Norgesdemokratene. Selv om partiet er uttalt i sin støtte til Israel mot muslimer, har det ved flere anledninger ført opp antisemitter på partiets lister. I 2019 ble en ledende, hemmelig aktivist i Den Nordiske Motstandsbevegelsen ført opp på partiets listeforslag i Telemark og Vestfold.

"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, FryNor said:

Så må man ta artikkelen med en klype salt siden den kommer fra Faktisk.no som forøvrig er eid av VG, NRK, TV2, Dagbladet pluss to andre mediehus. Det er ingen av disse som er kjent for å være politisk nøytrale og det kan virke som om artikkelen er vinklet for å passe inn i deres politiske ståsted.

Har du bedre kilder med god statistikk er det bare å poste dem.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
knutemora skrev (10 timer siden):

Dette forsto jeg ikke. Mener du at det som sies på nyhetene aldri inneholder feil?

Husk at hvis kriminaliteten stiger i antall hendelser, men befolkninga stiger mer, synker kriminaliteten per person.  

Nei. Men hvis jeg skal velge mellom avisartikler med andre statistikker  vs en statistikk som sier det mostatte tror jeg nok jeg går for det første? Ja du sier jo det nesten selv da. Drit i hvordan statistikken fungerer. Jo mer folk det blir i landet som ikke har samme moraler når det gjelder menneske verdi jo mer kriminalitet.  Hva betyr det? MER krimminalitet. Har du ikke fulgt med på sverige? Mener du at kriminaliteten synker der? Så hvordan kan noen  sii jo mer mennesker som blir født jo mer synker krimminaliteten?Man må huske alle andre som kommer inn i landet som ikke var født for 10 år siden også. Og er ikke akkurat som om 10 åringen gjør så mye kriminelt uansett så må nok ta den statistikken litt lengre tilbake i tid enn det.

Endret av Gunillapersson
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/5/2023 at 11:28 AM, Korsihalsen said:

Herregud, tror du på det du skriver selv? 🤣

Det handler ikke om å tru. Tallenes tale er klar.

Så vidt jeg kan se er jeg den eneste i denne tråden som har lagt frem noe håndfast. Det er resten som "trur".

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
000VF000 skrev (På 4.9.2023 den 20.20):

Hadde Norge vært medlem av EU, kunne Kina aldri ha boikottet norsk næringsliv pga fredsprisen. Det dere ikke skjønner er at Norge er helt avhengig av Europa i en verden med store maktblokker. Gud hjelpe oss hvis sånne som dere noen gang skulle få politisk makt. 

Norge har masse råvarer som vi nok hadde fått solgt med vår gamle handelsavtaler. 

Vi befolkningen har ikke noe å tape hvis alternativet uansett er et Social Credit system?

Eller hvorfor er det greit at Eu (som vi ikke er medlem av) pålegger oss milliardinvesteringer i oppgradering av boliger (energiklasser) og kommunale renseanlegg? Som vil gå ut over vanlige folk som ikke lenger vil ha råd til å eie sin egen bolig?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Agnesjenta skrev (9 timer siden):

Norge har masse råvarer som vi nok hadde fått solgt med vår gamle handelsavtaler. 

Norge har lite å tilby som andre land ikke kan kjøpe andre steder. Ved en reversering til handelsavtalen fra 70-tallet ville det blitt innført økt toll på norsk fisk og sjømat som vi får lavere toll på gjennom eøs-avtalen, og gammeldags, skitten energi som olje og gass er lite verdt når EU er godt igang med å fase det ut til fordel for ren, fornybar grønn energi. Da ender det med at vi får en dårligere avtale med økt toll på norsk eksport av tjenester, fisk og sjømat og taper titalls tusen arbeidsplasser i distriktene som er avhengige av dem. 

Å begynne som gateselgere på verdensmarkedet går dårlig selv for nasjonalistenes fyrtårn Sveits, så dårlig at det nå er flertall for å gå inn EØS-avtalen. https://www.watson.ch/schweiz/eu/433638460-skepsis-gegenueber-der-eu-auch-30-jahre-nach-dem-ewr-nein

"30 år etter at sveitsiske velgere stemte mot å bli medlem av Det europeiske økonomiske samarbeidsområdet (EØS), ser tidligere forbundsråd Christoph Blocher at Sveits fortsatt er i en defensiv kamp mot EU. I en fersk undersøkelse er 71 prosent av de spurte nå for å bli med i EØS."

Agnesjenta skrev (9 timer siden):

Eller hvorfor er det greit at Eu (som vi ikke er medlem av) pålegger oss milliardinvesteringer i oppgradering av boliger (energiklasser) og kommunale renseanlegg? Som vil gå ut over vanlige folk som ikke lenger vil ha råd til å eie sin egen bolig?

Fordi det er i vår interesse at globale utslipper reduseres, og derfor samarbeider vi med EU om det.

Påstanden om kostnad stemmer ikke, det er typisk sensasjonsoverskrift for å få oppmerksomhet, men somm ikke stemmer med fakta: https://www.faktisk.no/artikler/z827x/feil-om-prissjokk-for-boligeiere-fra-finansavisen

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...