Gå til innhold

Hvorfor blir jeg ikke gravid..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

For en trist situasjon😕 Virker som dere har utredet det som utredes kan, så det må være veldig frustrerende at alt tilsynelatende er perfekt uten at det gir noen resultater.

Håper det er greit at jeg spør, men kan det være et alternativ med donoregg? Har dette kommet opp som et tema fra behandler tidligere? 

Anonymkode: 133fc...68d

Klinikkkene sier at jeg har masse fine egg.. så det er ingen grunn til å gå over til eggdonor. Dessuten han man ikke lov i norge å få både eggdonasjon og sædonor

Anonymkode: 1274b...51d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sofakona skrev (22 timer siden):

Kunne dere tenkte dere å adoptere? Der er mange barn og babyer som trenger foreldre med masse kjærlighet 

Regner med du har adoptert siden du foreslår det? Vil veldig gjerne høre mer om det, for det er nesten umulig å få adoptert. Men var sikkert lett for dere? 

Anonymkode: 8264f...08e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Regner med du har adoptert siden du foreslår det? Vil veldig gjerne høre mer om det, for det er nesten umulig å få adoptert. Men var sikkert lett for dere? 

Nei vi ønsker ikke å adoptere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjenner ett par som venter på adopsjon.... dem har ventet siden 2017 og fortsatt har dem ikke fått tildelt ett barn, så nei.. da prøver vi heller videre med ivf

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør du følgende: 

• Taking a prenatal vitamin

• Exercising regularly

• Limiting caffeine 

• Avoiding processed foods

Søkte på nett og det her kom opp: IMG_1814.thumb.jpeg.a092d7387a33025c1790ef9af690a85e.jpeg

Anonymkode: 39a2d...2a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi kjenner ett par som venter på adopsjon.... dem har ventet siden 2017 og fortsatt har dem ikke fått tildelt ett barn, så nei.. da prøver vi heller videre med ivf

Men hvis du kjenner noen som har stått i kø siden 2017 og enda ikke fått tildelt ett barn.. Hvorfor i alle dager nevner du det da som ett forslag for andre som er ufrivilligbarnløs?  

Paret du kjenner har ventet i 6 år! Sier vel sitt at det ikke er noe enkelt alternativ da.. Og særlig når du igjen sier dere selv lar vær å gå adopsjonsveien pga ventetid.. 🙈   

Kan ikke folk slutte å gi råd de ikke ville fulgt selv? 🙈

Anonymkode: db286...145

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei🩷 Stor klem til dere! Jeg har ingen konkrete medisinske råd og det høres ut som dere har sjekket mye forskjellig. Skjønner at det er en fryktelig tung og fortvilende situasjon.

Er surrogati en mulighet? Eller egg og sæddonasjon i utlandet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men hvis du kjenner noen som har stått i kø siden 2017 og enda ikke fått tildelt ett barn.. Hvorfor i alle dager nevner du det da som ett forslag for andre som er ufrivilligbarnløs?  

Paret du kjenner har ventet i 6 år! Sier vel sitt at det ikke er noe enkelt alternativ da.. Og særlig når du igjen sier dere selv lar vær å gå adopsjonsveien pga ventetid.. 🙈   

Den du siterer er TS som sier at adopsjon ikke er aktuelt for de, og viser til venneparet som har ventet lenge. Det er altså ikke en person som kommer med adopsjonsrådet, men TS som forklarer hvorfor det ikke er aktuelt.

Anonymkode: 99c42...a1b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg kjenner også noen som snart har stått i kø i 4 år, og da kommer jo hele godkjennelsesprosessen i tillegg.

Anonymkode: 133fc...68d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Vi var på tanken da vi hadde prøvd lenge..gikk på masse medesiner og har pcos. Ja vi ville ha barn og var enig om at om vi ikke ville klare det på så og så lang tid skulle vi begynne å se på adopsjon 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har selvfølgelig ikke gitt andre råd om adopsjon... det er jeg som startet tråden

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.8.2023 den 22.21):

Ikke jeg som skrev det du har reagert på, men hva er egentlig galt med det vedkommende sa? 

Er det slik at alle matcher og kan få barn? 

Anonymkode: 2951b...ba4

Synes det er forferdelig å skrive "egnet" til å få barn. Her har de prøvd i snart et tiår uten å lykkes, og har helt sikkert sett folk som virkelig ikke er egnet til å få barn, få barn. Da synes jeg det er ganske brutalt å skrive noe sånt, da får man utrykke seg bedre. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan rett og slett være at du og mannen din ikke er en god genetisk match. Har dere vurdert å prøve med donor? Enten med egg eller sæd eller begge deler.

Anonymkode: aa716...bc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det kan rett og slett være at du og mannen din ikke er en god genetisk match. Har dere vurdert å prøve med donor? Enten med egg eller sæd eller begge deler.

Hennes mann produserer ikke sæd, så de har allerede brukt donor.

Anonymkode: ad14d...9ae

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Les innlegget...

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...