Gå til innhold

Bruker du


Tinken

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

De selger reflekser i hver eneste sportsbutikk - de koster omtrent like mye som en sjokolade, så er det opp til hver enkelt hvor godt utrustet man er i topplokket - om man vil bruke litt penger på å sikre seg selv mot ulykke, eller kjøpe sjokolade.

Håper snart forsikringsbransjen reagerer, og endrer forsikringsutbetalinger til myke trafikanter uten refleks. Å unnlate å bruke refleks er så idiotisk og provoserende, at de som gjør det på en eller annen måte selv bør holdes ansvarlig hvis de blir påkjørt. :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De selger reflekser i hver eneste sportsbutikk - de koster omtrent like mye som en sjokolade....

...Og deles ut gratis av forsikringsselskaper, banker, politi m.m.bare sløvhet å ikke skaffe seg. Og idiotisk å ikke bruke de... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et bånd rundt hver arm + en som henger på veska.

Det er svinbillig forsikring.

En annen ting; Noen foreldre er flinke til å kle på barna refleks, men ikke på seg selv. Hva tror de? At siden barnet synes godt så er jeg trygg. Barn trenger sine foreldre....

Det som skjer er at når det kommer to personer gående og bare en av dem har refleks, fanger det bilførerens øye, og han er da mindre oppmerksom på den som ikkehar refleks,enn om begge gikk uten. (Dette er min synsing)

NB! Dere bør teste refleksen hvert år, særlig de myke refleksene mister endel av sin reflekterende evne over tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fruktfat

har alltid med meg bikkja når jeg går ut (lat; er stort sett kun ute og går når jeg går med bikkja), hun har refleksvest og refleks i båndet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miloine

JA, jeg bruker refleks, og det gjør barnet mitt også.

Noe annet er idioti for sin egen del og galskap ovenfor bilistene.

Som billist blir jeg ganske opprørt over alle som ikke bruker refleks verken på seg selv eller evt, hunden de er ute å lufter.

Det er så utrolig mange nesten ulykker og ulykker som kunne vært unngått, dersom flere hadde gått med refleks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del vandrer ikke langs veien når det er mørkt...jeg er så mørkeredd :tristbla: så kjører som regel. Hvis jeg skulle finne på å gå langs veien når det er mørkt, LOVER jeg å bruke refleks :sjarmor: for jeg har jo flere liggende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker refleksvest hele familien. Tør ikke annet, og skjønner heller ikke at andre tør.

Og angående det å ha refleks kun på hunden, er det nok? Hvis hunden går like foran deg og en bil kommer kjørende bak deg, hvor mye ser da billisten av hunden med refleks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg gjør ikke det..

Men har somregel hunden med meg når jeg er ute og går i mørket, og han har på seg en sånn hunde refleksvest, og så er der refleks i båndet..

har alltid med meg bikkja når jeg går ut (lat; er stort sett kun ute og går når jeg går med bikkja), hun har refleksvest og refleks i båndet.

Går dere rundt og bærer på hunden eller? Dere synes da ikke selv om hunden har refleks! :overrasket:

Jeg har alltid refleksvest på når jeg går tur med hunden, og han har refleks på seg i tillegg selvsagt. Datteren min vil ikke gå med vest men har på seg sånne bånd rundt armene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Niks! Jeg bruker ikke refleks! Jeg er en idiot!! :lol:

Når det er mørkt å trist ute, sitter jeg som regel inne å ser på tv'n eller noe da da!!! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Når jeg går tur og slik så har jeg på meg refleksvest, fant ut hvor viktig det var etter at jeg selv begynte å kjøre bil. :D Banner hver eneste gang jeg møter noen uten refleks nå, var en her en dag som var ute å jogga, midt i veien uten refleks :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å bruke refleks, men bestandig - nei. Men så bor jeg i byen da og her er det gatebelysning stort sett overalt. Tusle langs stupmørk landevei uten refleks har jeg aldri gjort. Kan ikke huske å ha tuslet langs stupmørk landevei i det hele tatt faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, en ukjent, kjekk fyr ga meg en refleks og sa jeg måtte ta på den slik at jeg ikke ble påkjørt.  :sjarmor:

Genialt sjekketriks! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...