Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Han har ikke noe imot å legge ungene. Han vil bare ha alenetid etter det. Så altså ut med meg da.. 

Anonymkode: 3b015...00a

Nesten så dere skulle hatt to hus så du kan være hjemme når du ønsker.

Anonymkode: eda37...828

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser mange foreslår at jeg kan ta med ungene en helg. Jeg har nettopp vært en helg alene med ungene, fordi han har vært på guttetur med en gjeng kompiser. Å være hjemme med ungene kan jeg, men ikke ta de med vekk en helg. Vi har ingen plasser å dra eller økonomi til det. Dessutten, helsen min takler best å være hjemme med barna om jeg skal være alene med de en hel helg. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg elsker at han tar med barna til foreldrene sine en helg! Helt alene i huset, legge meg alene uten å styre med barn,sitte oppe sent og ta et glass vin,sove lenge, ikke prate med noen... det er fantastisk. Og jeg gjør det samme omvendt. Mange av oss har det behovet for å ikke alltid ha andre rundt oss, og jeg synes ikke det er noe du skal bli verken såret eller mistenksom over. Tvert i mot så er det viktig at han forteller deg det. Så hvorfor ikke prøve å lytte, i stedet for å argumentere i mot? Ta deg en tur bort med barna av og til, da vel? Tur med venninne og andre barn, besøke familie, du har sikkert ikke vondt av det du heller.

Anonymkode: d807b...618

Helt enig. Jeg er litt i samme situasjon som TS sin mann, i form av at jeg aldri er alene hjemme mens min mann er delvis ufør og ofte er alene hjemme på dagtid. Jeg elsker ham, men noen ganger vil jeg bare være helt alene (med sovende barn) uten å måtte forholde meg til noen...

Anonymkode: 261a1...652

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Dere som foreslår at TS skal ta med seg ungene å reise bort. Hvor mener dere at det er naturlig at man drar? For å bruke meg selv som eksempel. Mine foreldre bor i samme by som oss, det er helt unaturlig at vi skal overnatte der. Jeg har ingen annen familie eller venner det er naturlig å dra på overnattingsbesøk hos. Vi har ikke hytte. Å leie noe vil jo være en betydelig kostnad. Så hvor skal man liksom dra? 

Anonymkode: b6a50...672

• Liker 1
Skrevet

Jeg elsker alenetid (og ja, da mener jeg også å være helt alene hjemme), så forstår den siden. Men, når man bor sammen med partner og barn, kan man virkelig ikke forvente særlig alenetid hvor man er helt alene i huset. De andre bor der like mye og skal være velkommen i eget hjem 24/7. 

Anonymkode: 51b1d...3ef

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Eksen min maste også om dette med alenetid hele tiden, det var veldig stressende fordi det holdt ikke med en kveld eller to, det var ganske ofte. Til slutt satt jeg på burger king 3-4 kvelder i uka mens han gjorde sitt. I hans tilfelle var det å drikke og flørte med tilfeldige damer på nettet..

Anonymkode: 892e5...5d9

Skrevet

Jeg forstår at det ikke er så lett å få til, men jeg forstår mannen din godt. Min mann er nå ufør og er dermed hjemme så og si hele tiden, kun ute i korte ærend. Jeg savner virkelig alenetid som jeg fikk da han jobbet.

Vi kan sitte hver for oss med høretelefoner på, jeg får mer enn nok tid til å gjøre mine ting. Men det er ikke det samme som å være alene.

Anonymkode: 45050...68f

• Liker 2
Skrevet

Jeg elsker ALENEtid, så jeg forstår mannen din godt. Jeg holdt på å bli sprø den gangen mannen sto mellom to jobber og jeg aldri fikk være alene hjemme😅 Det betyr ikke at jeg ikke er glad i han❤

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Dere som foreslår at TS skal ta med seg ungene å reise bort. Hvor mener dere at det er naturlig at man drar? For å bruke meg selv som eksempel. Mine foreldre bor i samme by som oss, det er helt unaturlig at vi skal overnatte der. Jeg har ingen annen familie eller venner det er naturlig å dra på overnattingsbesøk hos. Vi har ikke hytte. Å leie noe vil jo være en betydelig kostnad. Så hvor skal man liksom dra? 

Hvorfor er det unaturlig å overnatte der? Sikkert kjempe stas for barna, å du kan få hjelp med avlastning. Sove lengre om morningen, besteforeldre får «kosetiden» med barnebarna om morgenen, lese bok på sengekanten, spise kveldsmat sammen. Skjønner ikke hva som er galt med det, med mindre man har et dårlig forhold til foreldre/besteforeldre. Vi reiser ofte på overnatting hos mine foreldre, de bor en halvtime unna… 

Anonymkode: ebfd0...bfd

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hvorfor er det unaturlig å overnatte der? Sikkert kjempe stas for barna, å du kan få hjelp med avlastning. Sove lengre om morningen, besteforeldre får «kosetiden» med barnebarna om morgenen, lese bok på sengekanten, spise kveldsmat sammen. Skjønner ikke hva som er galt med det, med mindre man har et dårlig forhold til foreldre/besteforeldre. Vi reiser ofte på overnatting hos mine foreldre, de bor en halvtime unna… 

Samme her. Min mor bor 20 minutter unna, i gåavstand, vi ligger likevel over innimellom. Det er en egen ro over det, fordi vi skal være der hele kvelden. Hyggelig å spise frokost sammen også.

Jeg hadde også blitt sprø av å aldri få lov til å være alene hjemme. Holdt på å klikke under pandemien da det aldri var mulig å ha huset for seg selv. 

Anonymkode: 0147b...cad

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

For oss ville det vært helt fjernt. Har ikke overnattet borte hos noen dersom det var kort vei hjem, siden jeg var barn/ungdom. Jeg vil ikke si jeg har et dårlig forhold til foreldrene mine, men om jeg hadde bedt om å overnatte der med ungene hadde de sett merkelig på meg.. Ikke hadde de stått opp med ungene heller. Det er heller ingen som har sagt at det er noe galt i å overnatte hos familie som bor nært, men for mange er ikke det noe alternativ uten at det betyr at man har et dårlig forhold. 

Skrevet

Jeg er en person som har behov for å være alene, men når en har valgt å bo sammen og også har barn sammen så må en nesten finne løsninger som passer. Da kan man ikke nødvendigvis kreve at partner og barna skal være ute av huset når det passer en selv.

I tillegg så er man faktisk to som bor der og mange trives med å dra hjem og slappe av. Man skal ikke tvinges til å dra på trening eller sitte på en kafé på kveldstid fordi partner mener at man kommer for tidlig hjem.

Da må man heller se på realistiske løsninger og hva som passer for begge. Her må en også ta hensyn til din helsestasjon.

Klart det er deilig å være hjemme alene, men med et familieliv så er det ikke alltid at man får det akkurat som man ønsker det. Da må man nesten gjøre det til det beste og ta litt ansvar for egen situasjon. Man kan lufte egne behov, men man kan ikke nødvendigvis alltid få det som man vil.

Anonymkode: 19aba...a03

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er en person som har behov for å være alene, men når en har valgt å bo sammen og også har barn sammen så må en nesten finne løsninger som passer. Da kan man ikke nødvendigvis kreve at partner og barna skal være ute av huset når det passer en selv.

I tillegg så er man faktisk to som bor der og mange trives med å dra hjem og slappe av. Man skal ikke tvinges til å dra på trening eller sitte på en kafé på kveldstid fordi partner mener at man kommer for tidlig hjem.

Da må man heller se på realistiske løsninger og hva som passer for begge. Her må en også ta hensyn til din helsestasjon.

Klart det er deilig å være hjemme alene, men med et familieliv så er det ikke alltid at man får det akkurat som man ønsker det. Da må man nesten gjøre det til det beste og ta litt ansvar for egen situasjon. Man kan lufte egne behov, men man kan ikke nødvendigvis alltid få det som man vil.

Anonymkode: 19aba...a03

Enig med denne.

Og jeg kan legge til, ts: jeg synes også at det er deilig å være helt alene hjemme i blant. Men jeg ville aldri funnet på å foreslå for mannen at han skulle holde seg vekke fra sitt eget hjem fordi jeg ønsket å være alene. Det er utrolig invaderende og ikke minst dypt sårende å få beskjed om at man er uønsket. Dessuten er det jo ditt hjem også! Jeg forstår godt reaksjonen din. Hvis jeg trenger alenetid i form av helt tomt hus, er det mitt problem som jeg må løse selv. 

Skrevet

Hva skal han gjøre når han har store barn som legger seg kl 22...? Barn legger seg ikke kl 19.30 for alltid. 

Anonymkode: 4ea91...0a8

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Du har fått et tredje barn, gratulerer!

Anonymkode: b941a...04d

Så alle som har behov for egentid/alenetid er barn?

Da er det mange voksne barn i det ganske hjem. 

Selv mener jeg de som kommuniserer behovet for alenetid er et stort rødt flagg. Som oftest blir det bare problemer ut av det. Både for venner, familie, kjæreste, samboere og ektefeller. 

Anonymkode: 5aa36...d4a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ser mange foreslår at jeg kan ta med ungene en helg. Jeg har nettopp vært en helg alene med ungene, fordi han har vært på guttetur med en gjeng kompiser. Å være hjemme med ungene kan jeg, men ikke ta de med vekk en helg. Vi har ingen plasser å dra eller økonomi til det. Dessutten, helsen min takler best å være hjemme med barna om jeg skal være alene med de en hel helg. 

Da får han ta noen av pengene han bruker på gutteturer og bestille noe dere andre kan gjøre en dag utenfor huset. Så får dere det gøy og han være alene hjemme. 

Anonymkode: 45b8f...c9f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...