AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #21 Skrevet 22. august 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Hvis det er et 24 t åpent treningssenter går det an å gå dit og trene. Eller en butikk/bensinstasjon med en cafekrok. Eller hun kan gå ut og trene/cafe en annen kveld i uka mens han legger barna og rydder opp. Eller skaffe en hund og gå tur med den på kveldstid. Noe som er givende for henne. Anonymkode: 45b8f...c9f Herregud, hadde aldri klart å føle meg så uvelkommen i eget hjem at jeg måtte dra å trene etter jobb sent på kvelden bare så mannen skulle slippe å se meg. Får flashback til da jeg bodde i kollektiv med en jente jeg overhode ikke kom overens med, og hang hos venner helt til hun hadde lagt seg. Det samboerskapet varte i 2 mnd.. Sånn skal det ikke være i et forhold! Anonymkode: 72aea...c9b 6
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #22 Skrevet 22. august 2023 Kjenner meg så utrolig godt igjen i det du skriver TS - samboer og jeg har hatt samme krangel flere ganger. Når han har fritid sitter han alltid å gamer - de gangene jeg er borte sier han at det er akkurat det han har gjort da også. Og jeg gjør mine greier på kveldene, men er stort sett hjemme (har hjemmekontor, er gravid og har ingen venner i nærheten). Han har aldri noe svar på hva forskjellen er om jeg er ute av huset eller i et annet rom og holder på med mitt - han har jo akkurat samme planer uansett og gamer med headset og prater med kompisene.. Synes det blir for dumt at vi skal få dårlig samvittighet for å være hjemme i vårt eget hus - om de så gjerne vil ha flere meter mellom oss får de stikke noe annet sted selv, jeg skal ikke stoppe noen jeg, men her bor jeg også. Anonymkode: e3594...547 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #23 Skrevet 22. august 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Skjønner han godt… Det er forskjell på å være alene på et rom, å være hjemme ALENE. Kanskje han trenger en helg alene av og til , fri fra deg og barna, sove så lenge han vil, spise i fred og ro, ligge på sofaen å se på tv osv… Jeg reiser bort med barna en helg i ny og ned, da er mannen alene hjemme og får tid alene mens jeg er med min familie og får tid med de, da kan bedreforeldre være barnevakt så jeg kan dra ut med venner på byen eller ut å spise Godt å savne hverandre litt, og jeg tror ikke det er så sunt i lengden å gå oppå hverandre hele tiden. Anonymkode: ebfd0...bfd Helt enig!!! Jeg kunne vært denne mannen. Blir sprø av å aldri være alene hjemme. Anonymkode: 59163...e4d 6
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #24 Skrevet 22. august 2023 Jeg elsker at han tar med barna til foreldrene sine en helg! Helt alene i huset, legge meg alene uten å styre med barn,sitte oppe sent og ta et glass vin,sove lenge, ikke prate med noen... det er fantastisk. Og jeg gjør det samme omvendt. Mange av oss har det behovet for å ikke alltid ha andre rundt oss, og jeg synes ikke det er noe du skal bli verken såret eller mistenksom over. Tvert i mot så er det viktig at han forteller deg det. Så hvorfor ikke prøve å lytte, i stedet for å argumentere i mot? Ta deg en tur bort med barna av og til, da vel? Tur med venninne og andre barn, besøke familie, du har sikkert ikke vondt av det du heller. Anonymkode: d807b...618 5 9
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #25 Skrevet 22. august 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du leste at hun er syk, ikke sant? Anonymkode: 94e5f...ce2 Ja, og jeg trente veeeldig mye i perioder da jeg selv var sykemeldt. Da var det ikke vanlig med treningssentre med lange åpningstider men det er det blitt nå. Samme med sånne velutstyrte bensinstasjoncafeer. Det kommer jo helt an på hvor hun bor og hva hun er komfortabel med å prøve ut en gang eller to og evaluere hvordan det fungerte. Eller de må snakke sammen om det at han iblant jobber kveldsvakter selv betyr at han får være hjemme på morgenen den dagen og om hun kunne gjort noe utenfor huset på hans fri-formidager eller noe annet tilsvarende kan fungere for dem. Det krever jo at også han kan kommunisere om temaet. Anonymkode: 45b8f...c9f 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #26 Skrevet 22. august 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Herregud, hadde aldri klart å føle meg så uvelkommen i eget hjem at jeg måtte dra å trene etter jobb sent på kvelden bare så mannen skulle slippe å se meg. Får flashback til da jeg bodde i kollektiv med en jente jeg overhode ikke kom overens med, og hang hos venner helt til hun hadde lagt seg. Det samboerskapet varte i 2 mnd.. Sånn skal det ikke være i et forhold! Anonymkode: 72aea...c9b Det går ikke an å sammenlignet det å være uvenner med en ukjent i kollektiv med det å lytte til tilbakemeldinger fra en ektefelle. Anonymkode: 45b8f...c9f 4
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #27 Skrevet 22. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg synes han bør starte med seg selv, og ta med barna på tur noen helger slik at du får være helt alene i huset lengre tid. Når han har gjort det noen ganger kan han spørre pent om du kanskje kan tenke deg å ta med barna til dine foreldre en helg. Anonymkode: 94e5f...ce2 Hvorfor er det han som skal starte? Hun jobber bare deltid og er mye hjemme alene på dagtid. Anonymkode: 04ad7...cf4 3
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #28 Skrevet 22. august 2023 Jeg blir også gal hvis jeg ikke får alene tid. Jeg lader batteriene og får mer energi til å være en bedre mor og samboer. Heldigvis har jeg en mann som forstår det, vi er flinke til å gi hverandre pusterom. Anonymkode: 04ad7...cf4 5
grinchigrinch Skrevet 22. august 2023 #29 Skrevet 22. august 2023 Ta en natt eller to på hotell for deg selv?
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #30 Skrevet 22. august 2023 Jeg er også glad i alenetid, men når en har valgt familie og barn så kan man nesten ikke jage sin syke ektefelle ut hver kveld heller. Han får kjøpe seg ei hytte. Det er slik de fleste løser det. Anonymkode: 009b9...92b 1
Mousj Skrevet 22. august 2023 #31 Skrevet 22. august 2023 Greia her er vel at han ønsker at du skal ta med barna også på en tur? Kan du ikke gjøre det da? Så kan han gjøre det samme ved en annen anledning? Eller misforstod jeg? 2
Brunello Skrevet 22. august 2023 #32 Skrevet 22. august 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg skjønner ham godt, jeg hadde blitt sprø om partner alltid var hjemme. Jeg trenger å lade batteriene og føle jeg er helt alene. Og å være på et rom alene mens partner er i et annet rom, teller ikke. Helt alene må til. Anonymkode: 081a7...b6b Jeg er enig i dette, men når man har barn er det sjelden man får til å være helt alene. I alle fall mer enn noen timer.
Brunello Skrevet 22. august 2023 #33 Skrevet 22. august 2023 Mousj skrev (Akkurat nå): Greia her er vel at han ønsker at du skal ta med barna også på en tur? Kan du ikke gjøre det da? Så kan han gjøre det samme ved en annen anledning? Eller misforstod jeg? Tror i alle fall vi hadde hatt problemer med å tvinge barna med på tur sammen med en av foreldrene. Om ikke alle skal bort, gidder ikke store barn å være med. De vil heller være hjemme med venner.
Mousj Skrevet 22. august 2023 #34 Skrevet 22. august 2023 2 minutter siden, Brunello said: Tror i alle fall vi hadde hatt problemer med å tvinge barna med på tur sammen med en av foreldrene. Om ikke alle skal bort, gidder ikke store barn å være med. De vil heller være hjemme med venner. Ser den:) Men TS har små barn som krever stell og legging. Jeg forstår ham godt, og ville ønsket det samme selv. 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #35 Skrevet 22. august 2023 Hvis TS stikker ut, så må jo mannen legge ungene. Ønsker han det? Eller vil han at hun skal legge ungene til 19.30 og forlate hjemmet til 24? Anonymkode: eda37...828
Hotwife Skrevet 22. august 2023 #36 Skrevet 22. august 2023 Så han har valgt kone og barn, men nå vil han være ALENE hjemme? Og klager på at du/dere alltid er hjemme?Har ingen opplyst han om hva det vil si å ha familie og hjem? Hva for en megadust er dette? 3
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #37 Skrevet 22. august 2023 Mousj skrev (39 minutter siden): Greia her er vel at han ønsker at du skal ta med barna også på en tur? Kan du ikke gjøre det da? Så kan han gjøre det samme ved en annen anledning? Eller misforstod jeg? Nei han vil at jeg skal holde meg borte/dra en plass på kveldene så han får alenetid. For han opplever det ikke som alenetid hvis han sykler seg en tur, gamer, osv. Han vil være alene i huset etter ungene er lagt. Det ideelle er vel såklart om jeg tar med meg ungene fra ettermiddagen sikkert.så han får ettermiddagen også. Ungene må sove på kvelden så hjem må de og legges. Men videre etter leggingen vil han ha alenetid. En kveld hjelper ikke så mye. Han vil ha mer av dette jevnlig. Anonymkode: 3b015...00a
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #38 Skrevet 22. august 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hvis TS stikker ut, så må jo mannen legge ungene. Ønsker han det? Eller vil han at hun skal legge ungene til 19.30 og forlate hjemmet til 24? Anonymkode: eda37...828 Han har ikke noe imot å legge ungene. Han vil bare ha alenetid etter det. Så altså ut med meg da.. Anonymkode: 3b015...00a
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #39 Skrevet 22. august 2023 Mousj skrev (45 minutter siden): Greia her er vel at han ønsker at du skal ta med barna også på en tur? Kan du ikke gjøre det da? Så kan han gjøre det samme ved en annen anledning? Eller misforstod jeg? Nei, det er snakk om på kveldene etter ungene er lagt. Men såklart, får han en hel helg for seg selv helt alene hjemme hadde han ikke blitt lei seg. Anonymkode: 3b015...00a
Pus123 Skrevet 22. august 2023 #40 Skrevet 22. august 2023 Ser noen foreslår at TS skal ta med seg ungene en helg helg for at mannen skal frå fri. TS har noen timer fri på dagtid, men jobber to kveldsvakter i uken. Mannen vil altså ha tid med kompisene i tillegg til alenetid? Jeg hadde faktisk blitt fornærmet dersom mannen min hadde sagtnoe slikt. Føle seg uønsket o eget hjem. Mannen har tross alt valgt familielivet og må faktisk tilpasse seg fet han også. 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå