Spitzy Skrevet 29. november 2023 #1721 Del Skrevet 29. november 2023 Djungelvrål skrev (7 timer siden): Hun ryker nok dessverre i kunnskap. Ikke hvis det blir spørsmål om Justin Bieber . 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irja Skrevet 29. november 2023 #1722 Del Skrevet 29. november 2023 Spoiler Maria gråter igjen. «Jeg ville ha noe fysisk» buhuuu. Er så lei klaginga hennes. Suger energien ut av ethvert rom. Gråter under konkurransen fordi hun glapp med tråden. Skal ha alles oppmerksomhet og sympati rundt det. Viser seg at det skjedde med Martin og Anders også, men det klarte de jaggu å holde for seg selv.. Dagens andre øvelse er snekring. Igjen er Maria misfornøyd. Det er også en drittkonkurranse. Sånn. Da var Maria ute. Herlig. Fortjent seier til Anders! Super type! Elsker humoren til Carla «Du er så flink til å fyre du Anders. Jeg blir så imponert når du fyrer med de lange store kubbene dine» på Østlandsdialekt. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Khloe P.T Skrevet 29. november 2023 #1723 Del Skrevet 29. november 2023 Spoiler Heier på ANDERS 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cid Skrevet 29. november 2023 Forfatter #1724 Del Skrevet 29. november 2023 Khloe P.T skrev (4 minutter siden): Skjul innhold Heier på ANDERS Spoiler Det hadde vært en sorgens dag om han tapte i semifinalen 😕 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caffemocca Skrevet 29. november 2023 #1725 Del Skrevet 29. november 2023 Ctrl skrev (17 timer siden): Dagens episode: Skjul innhold Vi er vel på sesong 25 totalt med Farmen, og deltakerne blir som alltid like overrasket over beskjeden "finaleuken starter NÅ!". 🥴 Presisjonskonkurranse: En enkel og ganske så spennende konkurranse alle mot alle. Det endte med at Maria og Anders traff best med spikern, og gikk videre. Martin ble irritert over jublingen til Maria for at hun gikk videre. Jeg synes Maria må få lov til å juble. Det blir litt sånn, hvem skal vise hensyn til hvem, egentlig? Skal vinnerne vise hensyn til taperne, eller skal taperne vise hensyn til vinnerne? Sistnevnte gir mest mening, ettersom det er en konkurranse. I konkurranser så er det vinnerne som glinser, ikke taperne. Matlagingskonkurranse: En veldig uheldig favorisering å ha en matlagingskonkurranse når èn av konkurrentene er kokk. Så her får Carla utlevert et fripass videre i finaleuken. Farmen har liksom anstrengt seg for å få kjønnslike konkurranse på like vilkår, og så ser dem mellom fingrene på deltakernes profesjoner. Denne favoriseringen skjer hvert bidige år, og er like irriterende hver gang. Det blir så tullete at det kan sammenlignes med at Maria og Mattis skulle ha møttes i konkurransen "sekken". Carlas favorisering forsterkes ytterligere når deltakerne må lage fiskekaker og potetlefser på 1 time. Et avansert måltid for nybegynnere, så i dag ble det en kamp mellom Bjørk, Martin og Mattis i å gjøre det minst dårlig for å få 2. plassen. Carla vant selvfølgelig. Hun hadde strengt tatt ikke trengt å delta engang, men fått "walkover". Og Martin kom som nr 2, tross for bare å ha fullført halve oppgaven siden han ikke leverte i nærheten av noe som ligner potetlefser. Bjørk fikk det i det minste til, men lefsene var visst for rå inni. Streng bedømming. Mattis og Bjørk måtte altså dra hjem. Utrolig dumt at Bjørk måtte reise hjem. Så da sitter vi igjen med Maria, Anders, Carla og Martin. Det var et tørt utvalg å finne noen å heie på... Så kanskje likegreit at årets premie er knapper og glansbilder. Konkurransene er allerede satt før de vet casten, så det er ikke noe de har funnet på etter at de visste hva deltakerne jobbet med osv. Vet det kan virke urettferdig, men slik har det vært i alle år. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caffemocca Skrevet 29. november 2023 #1726 Del Skrevet 29. november 2023 LiseTV skrev (4 timer siden): Synd at ikke Carla røk ut. Det var ikke bra å ha en konkuranse der den ene hadde store fortrinn. Carla er jo kokk. Skam dere produsenter. Finale-uken er allerede planlagt lenge før produksjonen vet hvilke deltakere som ska være med Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babyface Skrevet 29. november 2023 #1727 Del Skrevet 29. november 2023 caffemocca skrev (16 minutter siden): Konkurransene er allerede satt før de vet casten, så det er ikke noe de har funnet på etter at de visste hva deltakerne jobbet med osv. Vet det kan virke urettferdig, men slik har det vært i alle år. Enig. Poenget er å kåre en vinner til slutt. Vedkommende må derfor vinne ganske mange konkurranser på veien dit, så at en kokk har en fordel i en av mange konkurranser gjør ingenting. Mange har noe de er ekstra gode til. Matlaging var dessuten en stor del av det tiden gikk med til i 1923, så jeg synes ikke det er urimelig at dette er en av konkurransene. Synes dette er en bedre konkurranse enn balansering og det synes jeg til tross for at jeg liker Bjørk mye bedre enn Carla. 😉 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mammamia1 Skrevet 29. november 2023 #1728 Del Skrevet 29. november 2023 Irja skrev (3 timer siden): Skjul innhold Maria gråter igjen. «Jeg ville ha noe fysisk» buhuuu. Er så lei klaginga hennes. Suger energien ut av ethvert rom. Gråter under konkurransen fordi hun glapp med tråden. Skal ha alles oppmerksomhet og sympati rundt det. Viser seg at det skjedde med Martin og Anders også, men det klarte de jaggu å holde for seg selv.. Dagens andre øvelse er snekring. Igjen er Maria misfornøyd. Det er også en drittkonkurranse. Sånn. Da var Maria ute. Herlig. Fortjent seier til Anders! Super type! Elsker humoren til Carla «Du er så flink til å fyre du Anders. Jeg blir så imponert når du fyrer med de lange store kubbene dine» på Østlandsdialekt. Såååååå enig, endelig er det sutrete mennesket ute, sammen med de to andre falske, i dag tror jeg jammen det blir champagne, yes, yes, yes 🤩 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ctrl Skrevet 29. november 2023 #1729 Del Skrevet 29. november 2023 (endret) caffemocca skrev (1 time siden): Konkurransene er allerede satt før de vet casten, så det er ikke noe de har funnet på etter at de visste hva deltakerne jobbet med osv. Vet det kan virke urettferdig, men slik har det vært i alle år. Ja, det er greit at det er slik det gjøres. Men det er ikke slik det burde gjøres. At produksjonen forhåndsbestemmer konkurransene på denne måten uten å ta forbehold er og blir feil. Det blir som å bestemme at i uke 1 skal tvekampen være øks, i uke 2 skal tvekampen være saging, i uke 3 skal tvekampen være sekken osv, helt uavhengig kjønn og hvem som møtes til kamp. Det er ikke å lage like vilkår for alle. At matlaging er en konkurranse i seg selv er greit. Men da bør konkurransen komme på et stadie i finaleuken det ikke er en kokk med. For eks. at kokken enten har røket ut eller allerede er kvalifisert videre. Alternativt lage matlagingskonkurransen så "enkel" at selv en nybegynner mestrer det og kan hevde seg. Fiskekaker og potetlefser på 1 time er sådan ikke enkelt, som gjør at kokken, som fikk en stor fordel med at det ble matlaging, også får en enorm fordel til med at matlagingen er så avansert. Deltakernes profesjoner bør selvsagt taes forbehold om, og det må da gå an å tilpasse finaleuken utifra dette. Det blir for dumt å gi deltakere walkover i finaleuken slik Carla fikk i går. Det burde være greit å få til all den tid det er 1000 konkurransegrener å velge mellom eller finne på hvis bare produksjonen er kreativ nok. Endret 29. november 2023 av Ctrl 10 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cid Skrevet 29. november 2023 Forfatter #1730 Del Skrevet 29. november 2023 mammamia1 skrev (1 time siden): Såååååå enig, endelig er det sutrete mennesket ute, sammen med de to andre falske, i dag tror jeg jammen det blir champagne, yes, yes, yes 🤩 Hvem to andre synes du var falsk? Kathrine og Mattis? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nusket Skrevet 29. november 2023 #1731 Del Skrevet 29. november 2023 Spoiler Carla har virkelig seilet seg så greit inn i seminalen at det er til å grine av. Martin, Carla, Anders...det må vel bli Anders, selv om jeg ikke helt bryr meg. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cid Skrevet 29. november 2023 Forfatter #1732 Del Skrevet 29. november 2023 Nusket skrev (1 minutt siden): Skjul innhold Carla har virkelig seilet seg så greit inn i seminalen at det er til å grine av. Martin, Carla, Anders...det må vel bli Anders, selv om jeg ikke helt bryr meg. Spoiler Hadde vært sykt kjipt om Carla vant, det fortjener hun virkelig ikke synes jeg. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nusket Skrevet 29. november 2023 #1733 Del Skrevet 29. november 2023 3 hours ago, mammamia1 said: Såååååå enig, endelig er det sutrete mennesket ute, sammen med de to andre falske, i dag tror jeg jammen det blir champagne, yes, yes, yes 🤩 Mattis og Bjørk er falske, men Kathrine er fantastisk? 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nusket Skrevet 29. november 2023 #1734 Del Skrevet 29. november 2023 Just now, Cid said: Hide contents Hadde vært sykt kjipt om Carla vant, det fortjener hun virkelig ikke synes jeg. Spoiler Vært under vingene til Anders og Kathrine hele veien, flaks og kom tilbake fra Torpet dagen etter, kokkekonkurranse for en kokk, og tilfeldigvis hadde hun også sydd de fleste klesplaggene sine selv hjemme. Smooth ride og sykt mye flaks. Irriterer vettet av meg at hun ikke måtte være med i hinderløype. 10 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Khloe P.T Skrevet 29. november 2023 #1735 Del Skrevet 29. november 2023 Spoiler Nå som jeg endelig har lært meg å skrive skjult innhold må jeg jo skrive litt 😃 Jeg heier på Anders, men har en følelse av at Martin kommer til å stikke av med seieren. Han er generelt flink til veldig mye. Og så har han jo Gud med seg 🙃. Jeg tipper at det først blir hinderløype og at der faller Carla av konkurransen. Og så blir det ett eller annet der Martin igjen hevder seg. Det er vel ofte kunnskap på slutten av finalen. Er det noen som vet om det er en grein Anders kan hevde seg? 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ctrl Skrevet 29. november 2023 #1736 Del Skrevet 29. november 2023 Dagens episode: Spoiler Skjønner godt at Maria reagerer på konkurransene hittil. Matlagingskonkurranse mot en kokk og sykonkurranse mot ei som har sydd halve klesskapet selv, der ironisk nok begge var Carla, så er det lov å være skuffet når man ønsker noe mer fysisk. Det hadde jeg også blitt hadde jeg møtt matlaging og sying som første grener i finaleuken. For øvrig rart at vi enda ikke har fått noe hinderløype, og ikke ser ut til å få det heller... Det Maria mener hun er god på. Sykonkurranse Carla går inn med en stor fordel i konkurransen. Selv om Martin utfordret henne litt underveis, så vant hun selvfølgelig. Kjedelig konkurranse. Snekkerkonkurranse Martin går inn med en stor fordel i konkurransen denne gang. Så konkurransen ble akkurat like kjedelig som både matlagingen og syingen, og han vant selvfølgelig. Hittil tidenes dårligste og minst underholdende finaleuke ever. Sløyekonkurranse En slags billigmanns hinderløype, men artig at det var innlagt flere usikkerhetsmomenter basert på kunnskap underveis. Anders først ut, og han leverte ganske solid. Maria knoter en del, og bruker mye tid på det. Og så tok hun opp bøtta med småfisk, og da blir det vanskelig. Så konkurransen ble avgjort med det. Anders vinner tilslutt. Carla, Martin og Anders da i semifinalen. Tror aldri jeg har vært så likegyldig til semifinalistene av Farmen noensinne. 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nusket Skrevet 29. november 2023 #1737 Del Skrevet 29. november 2023 26 minutter siden, Khloe P.T said: Reveal hidden contents Nå som jeg endelig har lært meg å skrive skjult innhold må jeg jo skrive litt 😃 Jeg heier på Anders, men har en følelse av at Martin kommer til å stikke av med seieren. Han er generelt flink til veldig mye. Og så har han jo Gud med seg 🙃. Jeg tipper at det først blir hinderløype og at der faller Carla av konkurransen. Og så blir det ett eller annet der Martin igjen hevder seg. Det er vel ofte kunnskap på slutten av finalen. Er det noen som vet om det er en grein Anders kan hevde seg? Spoiler Å, nå ble jeg glad. Jeg innså at det fortsatt er muligheter for hinderløype, og da ryker Carla. I hope. Haha, ja Martin har Gud med seg 🙏 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nusket Skrevet 29. november 2023 #1738 Del Skrevet 29. november 2023 3 minutter siden, Ctrl said: Dagens episode: Hide contents Skjønner godt at Maria reagerer på konkurransene hittil. Matlagingskonkurranse mot en kokk og sykonkurranse mot ei som har sydd halve klesskapet selv, der ironisk nok begge var Carla, så er det lov å være skuffet når man ønsker noe mer fysisk. Det hadde jeg også blitt hadde jeg møtt matlaging og sying som første grener i finaleuken. For øvrig rart at vi enda ikke har fått noe hinderløype, og ikke ser ut til å få det heller... Det Maria mener hun er god på. Sykonkurranse Carla går inn med en stor fordel i konkurransen. Selv om Martin utfordret henne litt underveis, så vant hun selvfølgelig. Kjedelig konkurranse. Snekkerkonkurranse Martin går inn med en stor fordel i konkurransen denne gang. Så konkurransen ble akkurat like kjedelig som både matlagingen og syingen, og han vant selvfølgelig. Hittil tidenes dårligste og minst underholdende finaleuke ever. Sløyekonkurranse En slags billigmanns hinderløype, men artig at det var innlagt flere usikkerhetsmomenter basert på kunnskap underveis. Anders først ut, og han leverte ganske solid. Maria knoter en del, og bruker mye tid på det. Og så tok hun opp bøtta med småfisk, og da blir det vanskelig. Så konkurransen ble avgjort med det. Anders vinner tilslutt. Carla, Martin og Anders da i semifinalen. Tror aldri jeg har vært så likegyldig til semifinalistene av Farmen noensinne. Spoiler Hadde vært MYE mer interessant hvis sløye/ro konkurransen var på mandag med alle 6 deltakerne. Dette sier mye mer om en verdig farmen vinner enn presisjon eller sy forkle. Enig, jeg bryr meg virkelig ikke om Farmen lenger. Gjesp. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LibertyNoCap Skrevet 29. november 2023 #1739 Del Skrevet 29. november 2023 Spoiler Er ikke fan av Carla selv, men blir for dumt å undergrave ferdighetene hennes. Hun gjorde det veldig bra i konkurransene, og vinner de. Fortjent! 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nusket Skrevet 29. november 2023 #1740 Del Skrevet 29. november 2023 1 hour ago, LibertyNoCap said: Reveal hidden contents Er ikke fan av Carla selv, men blir for dumt å undergrave ferdighetene hennes. Hun gjorde det veldig bra i konkurransene, og vinner de. Fortjent! Spoiler Det er kanskje ikke så rart at en utdannet kokk vinner en matkonkurranse? 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå