Gå til innhold

Farmen 2023 - TV2 - Ingen spoiling!

Cid

Anbefalte innlegg

Festlig skrev (2 timer siden):

Hun er nordlending og de har er saftigere språk enn mange av oss andre. 
Jeg synes det er rart at du søker deg til Farmen når du ikke liker ditt og datt, og sutrer for det minste ting, og tydeligvis har et behov for å bli behandlet som et barn. 
Maria har vist at hun gjør det hun har lyst til. 
Og det er nok det Kathrine synes er falskt og pinglete. 
Farmen ER. Kampen om tilværelsen 😂

Det er kampen om tilværelsen ja, ikke kampen om frekkhet. Man kan være konkurranse innstilt uten å være frekk, å kalle folk for en fitte uten at personen har gjort henne noe synes jeg er bak mål og uakseptabelt…

• Liker 13
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

LiseTV skrev (På 17.11.2023 den 7.09):

Håper på sabotasje .

Yassin burde ta meg seg alt godteriet til førstekjempe hytten 🤪 og så skrive i brevet at han vil ha besøk av Anders slik at de kan fråtse i alt godteriet som de har laget :P

• Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, Festlig said:

Nei, men for meg er det lett å se at det handler om at enkelte er vant til å takle utfordringer bedre enn andre. 
Kathrine er ei dame som har sikkert har måttet strekkt seg litt mere enn mange der inne. 
Da kan en bli litt matt av å se og høre andre som klager og syter for alt mulig.  
Tror nok hun er vant til å jobbe når det trengs. 

Jeg er også godt voksen, vært gjennom en hel del, og sådann ganske så herdet. Jeg er relativt "no bullshit" person. 
Men jeg kan fortsatt se at Kathrine oppfører seg svært dårlig, ingen grunn til å mobbe eller drive med hersketeknikker av den grunn. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Festlig said:

Men hva har hun eksakt sagt som er så grusomt og fælt? 
Hun er jo bare ærlig om at hun synes det er altfor mange sarte sjeler som overreagerer. 
Jeg liker mye bedre at folk er ærlige enn feige og sitter og baksnakker de andre,  og i tillegg fremstiller seg som offer

Det er ikke nødvendigvis hva hun har sagt, men hvordan. Uthenging, sinne og dårlig behanding av de som tør å si ifra. Uthengig av personer i fellesskap. Kathrine er jo ikke ærlig. Hun lyver om førstekjempevalg med "tilfeldig loddtrekning". 

Hvilken serie har du egentlig sett på, som ikke har fått med deg noe av dette?

• Liker 17
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Festlig said:

Det er jo i en boble på den gården, og det er en konkurranse. 
Folk glemmer at dette handler om å vinne verdier, og da oppfører en seg akkurat som i hønsegården. 
Noen har sterkere vinnervilje enn andre, noen henger med og prøver å være mest mulig nøytrale for å slippe konflikter, noen er jo mindre arbeidsomme og mere opptatt av å bli kjendis. 
Å være så naiv og lite vant til å være i en situasjon der det  kreves av deg at du tåler ulike mennesketyper kan være litt av en tøff oppvåkning ja. 
Jeg har også hatt typer på jobb der alt blir dratt rett opp i nesen og de takler ikke litt røffe omgivelser som kan skje pga stor arbeidsmengde 

ALLE er i en boble på gården, alle er i konkurransen. Kathrine er den eneste som er er kjerring. Du syns virkelig "vinnervilje" skal trumfe medmenneskelighet? Vinnervilje skal gi lov til å herske og mobbe mennesker? Da er du sannelig ikke særlig rett sjøl. 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Festlig said:

Hun er nordlending og de har er saftigere språk enn mange av oss andre. 
Jeg synes det er rart at du søker deg til Farmen når du ikke liker ditt og datt, og sutrer for det minste ting, og tydeligvis har et behov for å bli behandlet som et barn. 
Maria har vist at hun gjør det hun har lyst til. 
Og det er nok det Kathrine synes er falskt og pinglete. 
Farmen ER. Kampen om tilværelsen 😂

Det dreier seg ikke om språket hennes, det dreier seg om væremåte. Forøvrig har jeg stor andel venner fra nord norge. Alle temmelig direkte, men ingen av dem er ufine og mobber andre. 

Syns du det er greit at når en medforpakter forklarer at sånn og sånn er sårt for henne, derfor reagerer hun, også reageres det med voldsom himling med øynene? Man trenger ikke relatere til hvordan andre reagerer, men man kan for pokker vise respekt når en deltaker er tøff nok til å si hvordan de har det.  

Det er minst like rart å melde seg på Farmen når du manipulerer og mobber mennesker, for det burde være èn vesentlig kvalitet ved personlighet en verdig farmen vinner skal ha ; være et sympatisk menneske. 

• Liker 12
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Festlig skrev (5 timer siden):

Det er jo i en boble på den gården, og det er en konkurranse. 
Folk glemmer at dette handler om å vinne verdier, og da oppfører en seg akkurat som i hønsegården. 
Noen har sterkere vinnervilje enn andre, noen henger med og prøver å være mest mulig nøytrale for å slippe konflikter, noen er jo mindre arbeidsomme og mere opptatt av å bli kjendis. 
Å være så naiv og lite vant til å være i en situasjon der det  kreves av deg at du tåler ulike mennesketyper kan være litt av en tøff oppvåkning ja. 
Jeg har også hatt typer på jobb der alt blir dratt rett opp i nesen og de takler ikke litt røffe omgivelser som kan skje pga stor arbeidsmengde 

Du snakker om å vinne verdier, men skal man kaste sine egne verdier på båten da? Om man har slike verdier da.. Man burde ikke trenge å være stygg mot andre, baksnakke, tråkke på og skremme andre for å komme først, altså vinne, da har man egentlig ikke vunnet, men tapt.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Festlig skrev (9 timer siden):

Men hva har hun eksakt sagt som er så grusomt og fælt? 
Hun er jo bare ærlig om at hun synes det er altfor mange sarte sjeler som overreagerer. 
Jeg liker mye bedre at folk er ærlige enn feige og sitter og baksnakker de andre,  og i tillegg fremstiller seg som offer

Å si at andre er sarte sjeler er en bagatellisering og hersketeknikk . Syns det er rart at hun som er tillitsvalgt  ikke er en god pedagog . Man kan aldri skylde på at andre reagerer feil på teit oppførsel . Teit oppførsel er teit oppførsel,  uansett andres reaksjon . Enig om at jeg liker åpenhet og ærlighet . Men liker best de som klarer formidle det med respekt . 

• Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde syntes det hadde blitt ganske underholdende om noen saboterte men jeg tror dessverre ikke at noen kommer til å gjøre det..  

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samfunnsengasjert skrev (3 minutter siden):

Spill for galleri, tror jeg. Han vet at han er fucked etter det han gjorde mot Mattis, så det er bare unnskyldninger for at folk skal synes synd på ham. Jeg kjøper ikke at Sebastian er så dårlig som han sier. I så fall veldig beleilig tidspunkt 🙄

Sprukken blintarm.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (På 22.10.2023 den 23.58):

Jeg ble overrasket begge gangene at det ble godkjent, mentor har vært usedvanlig snill i år, har han begynt på lykkepiller? 😄 

Han er en meget mild, snill og hyggelig mann. Ja, jeg kjenner han 😊

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samfunnsengasjert skrev (9 timer siden):

Spill for galleri, tror jeg. Han vet at han er fucked etter det han gjorde mot Mattis, så det er bare unnskyldninger for at folk skal synes synd på ham. Jeg kjøper ikke at Sebastian er så dårlig som han sier. I så fall veldig beleilig tidspunkt 🙄

Vanskelig å fake sprukken blindtarm da 😕

• Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samfunnsengasjert skrev (7 timer siden):

Jobber han med gård utenom Farmen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste et intervju med en tidligere mentor, i februar, og det er produksjonen som bestemmer om ukesoppdrag er bestått eller ikke. Han som ble intervjuet sa at det flere ganger smertet han å si at det ikke var godkjent da forpakterene hadde gjort en god jobb og mentor ga god tilbakemelding og kunne ikke se hvorfor de ikke skulle få godkjent. Likevel var det produksjonen som bestemte og ga tommel ned..

Edit; fant igjen intervjuet, og mentor har noe å si når det kommer til godkjent eller ikke, men han må diskutere det med crewet. Så jeg husket litt feil. Men hadde riktig i at det var vondt for akkurat denne mentoren å ikke godkjenne

https://www.seher.no/kjendis/farmen-mentor-det-gjor-vondt/78513289

Denne sesongen må det være en ekstra raus mentor; mange ukesoppdrag som ville blitt ikke godkjent av tidligere mentorer. Feks svidde brød, båten som lakk som ei sil, for lite honningbrød (ikke noe rart da de i bakstehuset unndro over 1 kg honning…) ikke luket godt nok, leverte ikke nok skjell…og mange flere ting

Endret av skruf
  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ekte skjegg? 🤭 Jeg så bilder av han uten men vet ikke om det var før eller etter innspilling. Fikk ikke lest intervjuet pga abonnement. Men han virker som en veldig sjarmerende mann ja 🥰

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Blueberrymuffin skrev (På 15.11.2023 den 18.55):

Jeg forstår faktisk deltagerne, jeg ville også følt meg lurt.

Jeg har en helt vanlig inntekt, men med et farmenopphold måtte jeg regnet med et økonomisk tap på minst 105 000, og da har jeg ikke tatt med kostnader på lån og renter som ruller og må betales mens jeg er inne på Farmen.

Når utgangspunktet et at man satser så mye, for kun å potensielt få en gevinst på rundt 400 000 så er det ikke greit. For stor risk i forhold til premien.

I tillegg får man ikke møte familie og venner, og må ofre mye fra eget liv.

Hadde de gått ned til 1 million, helt greit. Men når de ikke bare halverer prien, men faktisk fjerner hele 2/3 av det som vanligvis er premien, ja da hadde jeg følt meg lurt.

Slik informasjon må man komme med før folk melder seg på. Her burde TV2 hatt respekt for at folk faktisk ofrer egen inntekt for å være med.

Leasing som gave, lavmål.

Tviler på at TV2 viser noe av dette, da blir jeg i så fall veldig positivt overrasket. Da går de jo inn i noe som er svært dårlig egenreklame. At de BURDE vise det, for å faktisk vise hva deltakerne ble opptatte av, er hevet over enhver tvil, tenker jeg. 

Tenker nok at de nyhetssakene som er lekket om dette på forhånd er TV2s måte å rettferdiggjøre at de ikke tar noe av det med i serien på. Men, som sagt, håper i det lengste at jeg tar feil. Ingenting funker for samhold som en felles fiende - i dette tilfelle TV2-produksjonen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hva som skjer kveld så håper at jeg ikke Carla ryker for da vil Kathrine være sikret en plass i finale uken! Det beste hadde vært om Mattis eller Maria røk for da er Björk garantert å bli storbonde og garantert å velge Kathrin som førstekjempe. Jeg håper så klart at ukesoppdraget blir underkjent med!

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Cid said:

Uansett hva som skjer kveld så håper at jeg ikke Carla ryker for da vil Kathrine være sikret en plass i finale uken! Det beste hadde vært om Mattis eller Maria røk for da er Björk garantert å bli storbonde og garantert å velge Kathrin som førstekjempe. Jeg håper så klart at ukesoppdraget blir underkjent med!

Yassin velger nok ikke Carla.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...