Gå til innhold

Farmen 2023 - TV2 - Ingen spoiling!

Cid

Anbefalte innlegg

Cid skrev (14 minutter siden):

De vil ha inn de som kan skape mest blest/omtale/underholdning. Det er derfor folk som Frank og Andreas fikk bli med, fordi de visste at de kom til å skape mye omtale i mediene. 

Klart de vil ha inn de som skaper mest underholdning, men her synes jeg TV2 bør vurdere tiltak mot sånne hendelser som det har vært i årets Farmen. En ting er at det lages allianser å at det noen ganger er konflikter der, men i år så har det til tider vært vondt å se på hvordan enkelte snakker til andre, bruker hersketeknikk mot andre og er direkte ufine mot med deltagere. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hakkespetten skrev (3 minutter siden):

Jeg skjønner ikke helt hva hun mener med dette jeg. Er ikke premien "bare" en bil i ett år og et gavekort på en brøkdel av en hytte? Det vil jo koste mye mye mer å faktisk sette opp en hytte enn det de får? Man blir jo ikke rik av å vinne farmen.

De vet ikke at årets premie ikke er bil og hytte, Tv2  har forhandlet i denne "dyrtida", og først når finaleuka starter eller i finaleuka får de vite det, og da blir det ramaskrik der inne på gården. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kosegutten skrev (34 minutter siden):

Ser ut som at alt går i Kathrines favør nå. Ikke si at hun vinner 😖

Jeg har mine favoritter, men samtidig så bryr jeg meg lite om hvem som vinner, så lenge det ikke er K og halen hennes🫣

• Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jytte skrev (Akkurat nå):

De vet ikke at årets premie ikke er bil og hytte, Tv2  har forhandlet i denne "dyrtida", og først når finaleuka starter eller i finaleuka får de vite det, og da blir det ramaskrik der inne på gården. 

Jeg håper virkelig vi får se reaksjoner når de får vite hva premien faktisk er! 

Spoiler

Jeg skjønner ikke hvordan premien (altså den de tror det er) skal gi K og barna hennes et bedre liv, eller hva hun sa under førstekjempevalget?

• Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jytte skrev (5 minutter siden):

«Farmen»: Ikke informert om premiekutt: - Føler oss rundlurt av TV 2  

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spoiler

Uff hva er det med Mattis som skal drive og klå på Björk hele tiden? 😂 først så tok han henne på brystene og så kyssa han henne 😝

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var Farmen-tråden tilbake, så dagens episode: 

Spoiler

Harmonisk stemning på gården, og mye kyss, klapp og klem. Var ikke måte på. Og folk ser ut til å gå bedre overens, der selv Kathrine har jekket seg. Men jeg kan likevel se antydninger til at det er noe usagt og ugjort som ulmer under fasadene. Særlig hos Yassin. Jeg skjønner godt at Yassin ikke forstår bæret av at stemningen er så god, og at folk later som om at ingenting har skjedd. 

Maria stod tidligere fram med at hun var blitt mobbet som ungdom, og at hun derfor ba særlig Carla og Kathrine om å roe seg for å ikke trigge fram dårlige minner hos henne. En åpen, ærlig og fin ting å være proaktiv om, og noe som alle burde innrette seg for å vise hensyn. Det burde være en selvfølge. De begge svarte i dag med å fryse ut Maria fra ukesoppdraget. Maria sier hun er flink på kjøkkenet og at hun ønsker å bidra, det var også Maria som tok ansvar for kjøkkenet mens Carla var ute, men hun møter bare en kald skulder fra dronningduoen på gården. Tullete nok blir nesten alle involvert i matlagingen underveis, bortsett fra Maria. Ekskluderingen av Maria virker bevisst, i en tid de egentlig burde anstrengt seg for å inkludere Maria. Så skjønner godt at Maria sliter, mens alle andre surfer på en happy fasadebølge uten å være observant på dette.

Førstekjempevalget ble tatt av konkurransehensyn, og falt på Yassin. Ingen bombe. Det stod vel mellom han og Bjørk. Mattis har et poeng i at Anders tross alt har to kniver, og at Anders burde blitt første- eller andrekjempe. Men hverken Kathrine eller Yassin ønsket det.
Yassin skal velge en guttekamp, så da står det mellom Mattis eller Martin da. Hadde jeg vært Yassin så hadde jeg gått for Carla som andrekjempe. Her er det om å gjøre å prøve å gå videre. Men da blir vel Kathrine storbonde - igjen. Det får så bare være. 

Jeg kan ikke tro at deltakerne virkelig har tenkt å gå for å få ukesoppdraget godkjent, og at Kathrine skal få seg finalekniv? Høres helt sprøtt ut. Så her må noen ta ansvar med å herpetere ukesoppdraget. Og så håper jeg at det ikke er Maria som gjør det. Hun bør unngå å havne i en slik skuddlinje mot Kathrine og Carla. Problemet er at alle andre er helt hjernedød konkurransemessig nå, så det blir vel gjerne til at det er Maria som gjør det hvis det skjer.

• Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miss.Hol skrev (1 time siden):

Jeg håper virkelig vi får se reaksjoner når de får vite hva premien faktisk er! 

Vis skjult innhold

Jeg skjønner ikke hvordan premien (altså den de tror det er) skal gi K og barna hennes et bedre liv, eller hva hun sa under førstekjempevalget?

Jeg forstår faktisk deltagerne, jeg ville også følt meg lurt.

Jeg har en helt vanlig inntekt, men med et farmenopphold måtte jeg regnet med et økonomisk tap på minst 105 000, og da har jeg ikke tatt med kostnader på lån og renter som ruller og må betales mens jeg er inne på Farmen.

Når utgangspunktet et at man satser så mye, for kun å potensielt få en gevinst på rundt 400 000 så er det ikke greit. For stor risk i forhold til premien.

I tillegg får man ikke møte familie og venner, og må ofre mye fra eget liv.

Hadde de gått ned til 1 million, helt greit. Men når de ikke bare halverer prien, men faktisk fjerner hele 2/3 av det som vanligvis er premien, ja da hadde jeg følt meg lurt.

Slik informasjon må man komme med før folk melder seg på. Her burde TV2 hatt respekt for at folk faktisk ofrer egen inntekt for å være med.

Leasing som gave, lavmål.

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blueberrymuffin skrev (1 minutt siden):

Jeg har en helt vanlig inntekt, men med et farmenopphold måtte jeg regnet med et økonomisk tap på minst 105 000, og da har jeg ikke tatt med kostnader på lån og renter som ruller og må betales mens jeg er inne på Farmen.

Når utgangspunktet et at man satser så mye, for kun å potensielt få en gevinst på rundt 400 000 så er det ikke greit. For stor risk i forhold til premien.

Hadde de gått ned til 1 million, helt greit. Men når de ikke bare halverer prien, men faktisk fjerner hele 2/3 av det som vanligvis er premien, ja da hadde jeg følt meg lurt.

Slik informasjon må man komme med før folk melder seg på. Her burde TV2 hatt respekt for at folk faktisk ofrer egen inntekt for å være med.

Enig, de har gått rundt og fantasert om hva de skulle brukt premien til og så får de det ikke 😕

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Knitalong skrev (4 timer siden):
  Skjul innhold

Altså, når storbonden oppbevarer godteriet på storbondeloftet for å unngå sabbotasje å at noen spiser av det, så ligger hun selv i sengen og spiser godteri 😮 Ser hun ikke selv hvordan hun viser seg for hele landet?

Gjennom hele sesongen så har det så å si kun vært to som har hatt ansvar på baksthuset og kjøkkenet - noe e har nydt godt av, for de har kost seg grådig med det kokken har laget.

Storbonden (unngår navn) sier jo stadig at hun gjør dette ene og alene for barna sine. Hvis min mor hadde oppført seg på den måten og sagt at det var for min del, så hadde jeg blitt skikkelig skamfull. Tenk om barna hennes tror at moren mobber, bruker hersketeknikk og brøyter seg fram for dem. Hva forteller det? Smaker en ev premie etter det?

Det eneste jeg ønsker meg mer enn sabotasje nå, er at storbonden sjæl ender opp med å smugspise så mye av ukesoppdraget at det blir underkjent! 🙌

Tenk at dette er dama som angrep Erika for å "sette seg selv over felleskapet" ved å spise hva da, ett egg og en neve tomater? Skal man le seg ihjel eller grine? 

• Liker 31
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

os Maxilla skrev (3 minutter siden):

Det eneste jeg ønsker meg mer enn sabotasje nå, er at storbonden sjæl ender opp med å smugspise så mye av ukesoppdraget at det blir underkjent! 🙌

Tenk at dette er dama som angrep Erika for å "sette seg selv over felleskapet" ved å spise hva da, ett egg og en neve tomater? Skal man le seg ihjel eller grine? 

Kan tenke at Erika himler i hjel med øynene når hun ser på. 

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Hakkespetten said:

Jeg skjønner ikke helt hva hun mener med dette jeg. Er ikke premien "bare" en bil i ett år og et gavekort på en brøkdel av en hytte? Det vil jo koste mye mye mer å faktisk sette opp en hytte enn det de får? Man blir jo ikke rik av å vinne farmen.

Men dette vet ikke hun, for premien har endret seg fra tidligere år. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Blueberrymuffin skrev (7 minutter siden):

Jeg er helt enig, og jeg syns de skulle opplyst om det fra begynnelsen av. Jeg forstår godt om/at de reagerer, men jeg vil allikevel se reaksjonene når de får vite det. Og spørsmålet mitt under spoilertagen(?) står seg, for det lurer jeg oppriktig på.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nusket skrev (Akkurat nå):

Men dette vet ikke hun, for premien har endret seg fra tidligere år. 

Om hun vinner så vil reaksjonen hennes bli hysterisk 😆

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...