Gå til innhold

Farmen 2023 - TV2 - Ingen spoiling!

Cid

Anbefalte innlegg

Felt at Kathrine ble storbonde og at Carla kom tilbake så fort, det burde gå en uke minst. Håper at noen saboterer denne uken.

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spoiler

Synes så synd på Maria som ikke får lov å delta. Hun står og ser på godteproduksjonen og matlagingen med tårer i øynene.

Mattis og Bjørk er opptatt med sitt og hun  er bare usynlig.  Yassin og Anders bestevenner? (liksom)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cookiesandcream skrev (5 timer siden):

Jeg likte å lese innlegget ditt, jeg. :D Og er enig i alt du skriver! Synes Farmen denne sesongen tidvis har vært ubehagelig å se på. Det kan alltid være underholdende med litt krangling og konflikter, men denne gangen føler jeg at jeg sitter og ser på psykisk vold. Men som du sier, kanskje man kan få mer forståelse på hvor komplekst og vanskelig det er å bli utsatt for det. 

Jeg synes det er synd at ikke Carla fikk et opphold på Farmen uten et menneske som Kathrine. Hun havner veldig i skyggen av hennes personlighet, og jeg føler at inntrykket av henne ikke matcher beskrivelsene om at hun er morsom og livlig i det hele tatt. Det er dumt, for jeg tror faktisk jeg kunne likt henne. Har tidligere skrevet at jeg hadde veldig sympati for henne og at det ikke er lett å bryte ut av et sånt forhold, særlig ikke når man da står i fare for å ryke ut av konkurransen. Men nå blir jeg bare skikkelig oppgitt og skuffa når hun hiver seg på K sin oppførsel. :(

Jeg er enig i denne kommentaren. Jeg føler det til tider er vondt og vanskelig å se på. I går slet jeg skikkelig med å se på, da Kathrine satt å så en annen vei, helt uinteressert av Maria som åpnet seg om at hun ikke hadde det bra. Jeg gjentar meg selv, men hva hadde Kathrine gjort hvis hennes barn ble behandlet på denne måten? Hvis de gråt og sa de ikke hadde det bra, og det mest voksne menneske der, hadde himlet med øynene og laget grimaser? Det er bare ikke greit!! 😡

I motsetning til noen her, så synes jeg også at Carla har utviklet seg i en dårlig retning. Hun satt også og himlet med øynene da Maria snakket. Carla og Kathrine er en meget "usunn" duo. Man får virkelig assosiasjoner til de verste bøllene på skolen... 

I disse tider, hvor mental helse, mobbing og utenforskap har stort fokus, burde dette vært tak i av produksjonen. Jeg leste at både Maria og Bjørk hadde sagt i fra, men ikke blitt hørt. Det er greit at man vil lage TV, men dette har vært og er til tider utenfor grensene av hva som er greit.

Endret av Virrum
  • Liker 23
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at eneste måten å få Kathrine ut på, er visst Mattis blir valgt i tvekamp, og ryker. Da blir Bjørk storbonde, og Kathrine 1 kjempe siste uka. Da velger hun nok Maria, og Maria kan fint klare å slå henne. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der var Farmentråden endelig åpnet igjen. Jeg var redd den hadde blitt stengt for godt, så Kathrine ikke fikk lest den. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virrum skrev (23 minutter siden):

Jeg er enig i denne kommentaren. Jeg føler det til tider er vondt og vanskelig å se på. I går slet jeg skikkelig med å se på, da Kathrine satt å så en annen vei, helt uinteressert av Maria som åpnet seg om at hun ikke hadde det bra. Jeg gjentar meg selv, men hva hadde Kathrine gjort hvis hennes barn ble behandlet på denne måten? Hvis de gråt og sa de ikke hadde det bra, og det mest voksne menneske der, hadde himlet med øynene og laget grimaser? Det er bare ikke greit!! 😡

I motsetning til noen her, så synes jeg også at Carla har utviklet seg i en dårlig retning. Hun satt også og himlet med øynene da Maria snakket. Carla og Kathrine er en meget "usunn" duo. Man får virkelig assosiasjoner til de verste bøllene på skolen... 

I disse tider, hvor mental helse, mobbing og utenforskap har stort fokus, burde dette vært tak i av produksjonen. Jeg leste at både Maria og Bjørk hadde sagt i fra, men ikke blitt hørt. Det er greit at man vil lage TV, men dette har og er til tider utenfor grensene av hva som er greit.

Enig med deg. Jeg er også en av de som sliter med å se Carla som en crazy, gøyal og fin person. Synes hun har vært kjip siden starten. Hun var muggen da Bjørk og Erika bakte et eller annet også. Synes hun argumenterer på samme måte som Katrine, og jeg tror hun på en måte nyter litt den maktenposisjonen hun får ved å ligge litt i le bak Katrine som brøyter vei. Det at hun nå i etterkant av innspillingen fortsatt holder med Katrine og ikke kan innrømme at oppførselen er for drøy, er spikeren i kisten for min del når det kommer til Carla. 

• Liker 26
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Virrum skrev (56 minutter siden):

I disse tider, hvor mental helse, mobbing og utenforskap har stort fokus, burde dette vært tak i av produksjonen. Jeg leste at både Maria og Bjørk hadde sagt i fra, men ikke blitt hørt. Det er greit at man vil lage TV, men dette har og er til tider utenfor grensene av hva som er greit.

Det er virkelig kritikkverdig av produksjonen at de ikke har gjort noe med dette, når minst 2 deltakere har sagt fra.

I tillegg, de må jo også se hva som foregår.

Dette er ikke god tv - selv så orker jeg faktisk ikke å se mer, klarer ikke se K og C sammen som de nå.

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mattis og Bjørk er så søte sammen. Det er litt kleint å se slik flørting på tv, og det må være rart å ha kamera som filmer det, men Mattis er vel bare i tidlig 20-årene og da er vel flørtingen litt sånn klein, hehe. 

Jeg håper også noen saboterer. Hvis jeg skulle sabotert denne uken hadde jeg definitivt gått for å ta noe av godteriet de skal lage. 😋

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Limer denne inn her jeg, nå som tråden er oppe igjen.

Hvorfor får de ingen skikkelige, tunge ukesoppdrag lenger? Type barke trær, bære stein eller snekre uthus… bare matlaging og sying hver uke jo. Synes det er litt snork, og begynner nesten å lure på om det er pga gruppa er så liten og «svak» nå? Har jo pleid å være litt tyngre saker før, og litt mer spennende om de klarer det🤔

Ellers enig i mye av det Blueberrymuffin skriver over her. Helt vondt å se Kathrine som først gråter store krokodilletårer over sin egen «fæle» situasjon der inne på gården når Niklas leser storbondebrevet, for deretter å snu seg vekk og nærmest himle oppgitt med øynene når Maria senere i episoden gråter og forteller om sine vanskelige opplevelser… Det er virkelig ikke normal oppførsel, og frykter bare mer og mer at hun skal vinne hele greia😰

Til slutt, heia Yassin nok en gang. Den eneste verdige vinneren der inne🙏 

• Liker 25
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppførselen til Kathrine og Carla kunne vært lærebok-eksempel i hvordan "splitt og hersk" fungerer! At ikke noen snart smeller til og sier at nok er nok... -jeg forstår det bare ikke!!!! Mer eller mindre alle er jo utsatt til å bli førstekjempe fra før, så det kan jo ikke bli så mye værre. 

For en hinsides tilbakemelding fra Carla når Maria tar opp at hun føler at folk er ufine i kommentarene. "Du kunne bare sakt at jeg sko hålla kjeft" (eller noe i den duren), ja jeg synes jeg ser!! Hvis Maria hadde bedt Carla klappe igjen inne i bakstehuset hadde hun vel endt opp med å bli satt i galgen av Kathrine tenker jeg! Jeg tror faktisk Maria har helt rett i at Carla og Kathrine prøver å sette henne på plass etter at hun slo ut Carla i saging.

Og ikke minst så er det jo bare helt tragisk at Kathrine sitter og sier at alle vet at de kan komme til henne med hva som helst også rett etterpå snur hun seg bort og himler med øynene når Maria prøver å ta opp et problem. Har hun glemt selv hvordan alle andre backet henne da hun hadde det kjipt?? 

At Kathrine plutselig tar Martin under vingene er ikke noe annet enn et forsøk på å splitte en sterk allianse. Når han først velger å selge integriteten sin på den måten så håper jeg i det minste det backfires skikkelig på Kathrine og Carla. Det er så mange der inne fullstendig uten ryggrad at jeg får helt noia! Anders hadde vel også en kommentar om at han "håper Kathrine har lært litt fra sist hun var storbonde". Hvordan i alle dager skal hun lære noe av det når halve gruppa velger å holde kjeft og ikke støtte de få som faktisk tør å si noe?? 

Yassin er den mest verdige vinneren 🙌

• Liker 26
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

Altså, når storbonden oppbevarer godteriet på storbondeloftet for å unngå sabbotasje å at noen spiser av det, så ligger hun selv i sengen og spiser godteri 😮 Ser hun ikke selv hvordan hun viser seg for hele landet?

Gjennom hele sesongen så har det så å si kun vært to som har hatt ansvar på baksthuset og kjøkkenet - noe e har nydt godt av, for de har kost seg grådig med det kokken har laget.

Storbonden (unngår navn) sier jo stadig at hun gjør dette ene og alene for barna sine. Hvis min mor hadde oppført seg på den måten og sagt at det var for min del, så hadde jeg blitt skikkelig skamfull. Tenk om barna hennes tror at moren mobber, bruker hersketeknikk og brøyter seg fram for dem. Hva forteller det? Smaker en ev premie etter det?

• Liker 26
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som i tillegg også er ganske provoserende av TV2 er at de gir Kathrine TV-tid på God morgen Norge. Hvorfor i all verden skal de la datteren hennes sitte å fortelle folk hvor utrolig snill og omtenksom moren er, når hele Norges befolkning ser noe annet hver tirsdag, onsdag og søndag? At slike folk skal få reklamere for seg selv på TV, blir bare kvalmt.  Hva annet skulle datteren si da? *Nei, mamma er ganske herskesyk og dominerende, og lite sympatisk person.*

Jeg heier på Yassin. For en flott fyr! 😊👏

Endret av Virrum
  • Liker 30
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

Kathrine sa foran kamera at hun ikke er på farmen for å bli sett, hun ville være med for å skape et bedre liv for seg og barna sine. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blekkulfina skrev (3 timer siden):

Limer denne inn her jeg, nå som tråden er oppe igjen.

Hvorfor får de ingen skikkelige, tunge ukesoppdrag lenger? Type barke trær, bære stein eller snekre uthus… bare matlaging og sying hver uke jo. Synes det er litt snork, og begynner nesten å lure på om det er pga gruppa er så liten og «svak» nå? Har jo pleid å være litt tyngre saker før, og litt mer spennende om de klarer det🤔

Ellers enig i mye av det Blueberrymuffin skriver over her. Helt vondt å se Kathrine som først gråter store krokodilletårer over sin egen «fæle» situasjon der inne på gården når Niklas leser storbondebrevet, for deretter å snu seg vekk og nærmest himle oppgitt med øynene når Maria senere i episoden gråter og forteller om sine vanskelige opplevelser… Det er virkelig ikke normal oppførsel, og frykter bare mer og mer at hun skal vinne hele greia😰

Til slutt, heia Yassin nok en gang. Den eneste verdige vinneren der inne🙏 

Enig med deg i alt 😃. Gørrkjedelige ukesoppdrag i år. Eneste de har bygget, er vel et tak over hønsehuset?

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beetlegirl91 skrev (1 time siden):
  Skjul innhold

Kathrine sa foran kamera at hun ikke er på farmen for å bli sett, hun ville være med for å skape et bedre liv for seg og barna sine. 

Da blir hun sikkert superglad over den reduserte premien i år. 😆

• Liker 13
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Kosegutten skrev (2 minutter siden):

Ser ut som at alt går i Kathrines favør nå. Ikke si at hun vinner 😖

Jeg er helt sikker på hun vinner.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De vil ha inn de som kan skape mest blest/omtale/underholdning. Det er derfor folk som Frank og Andreas fikk bli med, fordi de visste at de kom til å skape mye omtale i mediene. 

Endret av Rhodiola
for å fjerne sitering av slettet innlegg
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt hva hun mener med dette jeg. Er ikke premien "bare" en bil i ett år og et gavekort på en brøkdel av en hytte? Det vil jo koste mye mye mer å faktisk sette opp en hytte enn det de får? Man blir jo ikke rik av å vinne farmen.

Endret av Rhodiola
for å fjerne sitering av slettet innlegg
  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...