Gå til innhold

Farmen 2023 - TV2 - Ingen spoiling!

Cid

Anbefalte innlegg

Ugresset skrev (3 timer siden):

Det er jo mere drama i årets Farmen enn Paradise Hotel! Klarer likevel ikke slutte å se på det seloom det irriterer meg at 90% av det som vises på TV er drama og jeg vil se gårdsdrift og "gamle Farmen".

Det er faktisk folk som ser på for å se på gårdsdrift? 😅 trodde reality var så populært pga drama og intriger.

Viki6 skrev (3 timer siden):

Er kun en person jeg vil at skal vinne. Yassin. Skikkelig og arbeidsom mann. Prøver å ordne opp på en ordentlig måte når det oppstår konflikter.

Samme her pluss Arvid og Björk.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

NiceOrNothing skrev (På 9.11.2023 den 9.45):

Det er noe med de usynlige mobberene ja. De som ikke griper inn men passivt observerer at andre blir overkjørt . Rart at ikke produksjonen griper inn her å tilkaller hjelp til de andre . Hadde denne scenen foregått på et familievern -kontor etc hadde Kathrine blitt korrigert , evnt Bjørk fått støtte. Helt sykt å se på hvor ekkel Kathrine er . Hadde jeg vært Kathrines arbeidsgiver hadde jeg fått henne sparket på ett eller annet vis . 

Altså, det blir litt voldsomt hvor utrolig grusom Katrine skal være. Ja, vi ser jo typen, men dette er en hel uke klippet ned til under 3 timer. Dette er toppen av ukas høydepunkt for å lage "god" tv. Vi ser ikke foranledning og oppbygging rundt situasjoner. Det blir sagt og gjort så utrolig mye mer enn det som kommer fram. Å begynne å snakke om at Katrine burde fått sparken pga de minuttene vi ser henne på tv er bare latterlig. Eller, ikke bare latterlig, det er faktisk ganske alvorlig.

Nå som alt dreier seg om Katrine blir de andre deltagerne glorifisert. F.eks Bjørk, som spurtet etter Maria for å "støtte" henne da hun ble førstekjempe - og etterpå triumferende fortalte Martin at nå var hun sikret finaleuke. Jeg tror ikke ett sekund at Bjørk kun ville være venninne. Det er et av flere lignende hendelser fra Bjørk. 

Ctrl skrev (På 9.11.2023 den 10.54):

Selv om Anders vet hva som foregår, så tror jeg ikke han har innblikk i hvor jævlig ting egentlig er. For han er aldri tilstede når Kathrine og Bjørk barker sammen, og han er heller ikke delaktig i samtalene mellom Maria, Mattis og Bjørk. Ikke som vi får se på skjermen iallfall. 

Veldig viktig å huske på at det er en uke minimert til 3 timer tv.

Nusket skrev (På 9.11.2023 den 11.48):

Jeg heier på at både Yassin og Arvid kommer inn de neste dagene :ler:

Yassin heier jeg også på (bl.a), men jeg synes det blir litt rart om Arvid skulle vinne Farmen. Han er jo ikke på Farmen, sånn egentlig. Men han virker som en fin type. (Ser nå etterpå at du heiet på å få de inn på gården, ikke vinne)

I følge et intervju med Katrine ble det vist bare en liten del av alt som ble sagt og gjort på tinget. 

Det kan nok virke som om jeg støtter Katrine i ett og alt, men det gjør jeg ikke! Jeg synes imidlertid at det er kommet så enormt mye hets mot henne i denne tråden at jeg ønsker å minne folket på at dette er en tv-serie som klippes og limes etter tv-produsentens ønske om å lage mest mulig drama. 

Endret av Rhodiola
for å fjerne sitering av slettet innlegg
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Khloe P.T skrev (9 minutter siden):

Altså, det blir litt voldsomt hvor utrolig grusom Katrine skal være. Ja, vi ser jo typen, men dette er en hel uke klippet ned til under 3 timer. Dette er toppen av ukas høydepunkt for å lage "god" tv. Vi ser ikke foranledning og oppbygging rundt situasjoner. Det blir sagt og gjort så utrolig mye mer enn det som kommer fram. Å begynne å snakke om at Katrine burde fått sparken pga de minuttene vi ser henne på tv er bare latterlig. Eller, ikke bare latterlig, det er faktisk ganske alvorlig.

Nå som alt dreier seg om Katrine blir de andre deltagerne glorifisert. F.eks Bjørk, som spurtet etter Maria for å "støtte" henne da hun ble førstekjempe - og etterpå triumferende fortalte Martin at nå var hun sikret finaleuke. Jeg tror ikke ett sekund at Bjørk kun ville være venninne. Det er et av flere lignende hendelser fra Bjørk. 

Yassin heier jeg også på (bl.a), men jeg synes det blir litt rart om Arvid skulle vinne Farmen. Han er jo ikke på Farmen, sånn egentlig. Men han virker som en fin type. (Ser nå etterpå at du heiet på å få de inn på gården, ikke vinne)

I følge et intervju med Katrine ble det vist bare en liten del av alt som ble sagt og gjort på tinget. 

Det kan nok virke som om jeg støtter Katrine i ett og alt, men det gjør jeg ikke! Jeg synes imidlertid at det er kommet så enormt mye hets mot henne i denne tråden at jeg ønsker å minne folket på at dette er en tv-serie som klippes og limes etter tv-produsentens ønske om å lage mest mulig drama. 

Ja, det må jo nødvendigvis bli en del klipping, og jeg ser jo at det er mye fokus på K og alt dramaet, det blir jo "bra" tv, men samtidig så klipper dem vel ikke det til på en måte som ikke stemmer? De kan jo ikke klippe til på en måte som "lyver"?

Men det hadde vært interessant å se mer av det som ligger bak, diskusjoner og samtaler, og den slags. 

Men jeg kan ikke hjelpe for å tenke at de nok fremstiller det bortimot slik det faktisk er, for dem er ikke tjent med å klippe slik at noen fremstår som verre enn dem er. Og feks den senen der K snakker over Bjørk, overser henne osv, den er vel som den er?

Endret av Miss.Hol
  • Liker 15
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Khloe P.T skrev (5 minutter siden):

*snip*

*snip*

Dette er en tv-serie som klippes og limes etter tv-produsentens ønske om å lage mest mulig drama. 

Spiller liten rolle for meg. Hun har fremdeles sagt det vi hører, og gjort det vi ser. Uansett om det var klippet ned til 10 minutter, så har dette skjedd - og det er helt avskyelige oppførsel av en voksen dame.

Hovedtillitsvalgt meg i r***a.

• Liker 21
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Khloe P.T skrev (På 9.11.2023 den 16.33):

Arvid har stått på og bidratt mye på Torpet de siste ukene så jeg synes at han mer enn nok fortjener å vinne! :) Han har vært i tvekamp også.

Endret av Rhodiola
delvis redigert for å fjerne avsluttende setning om en av deltagernes sosiale medier (fordi den uheldigvis medførte avsporinger)
  • Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Khloe P.T said:

Han er en av veldig få verdige vinnere (Arvid). Var jo en Torpet deltaker som vant hele sulamitten for noen år siden også, også verdig. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

31 minutter siden, Khloe P.T said:

Selvfølgelig sier Kathrine dèt. 

• Liker 14
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nusket skrev (3 minutter siden):

Han er en av veldig få verdige vinnere (Arvid). Var jo en Torpet deltaker som vant hele sulamitten for noen år siden også, også verdig. 

Han er veldig handy, ordentlig kvalitet på alt han har laget der inne :)

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd med Kathrine, for jeg likte henne til å begynne med. Syntes hun var kjempefestlig når de skulle avluse sjømennene😂

Tror Carla er den som faktisk er mest redd henne, og har malt seg selv inn i et hjørne nå, for de andre unngår henne så lenge hun logrer etter K, og hun tørr ikke ha noe med de andre å gjøre for da eksploderer K.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Khloe P.T skrev (5 timer siden):

Tenker vi har sett MER enn nok til å få en rimelig korrekt fremstilling av Kathrine . Har på INGEN måte et behov for å se mer av henne , tvert imot . Ansiktene og kroppsspråket til de andre ( og ikke minst deres kollektive oppfatning ) er mer enn gode nok «bevis « . 

• Liker 11
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huttetutt skrev (1 time siden):

Synd med Kathrine, for jeg likte henne til å begynne med. Syntes hun var kjempefestlig når de skulle avluse sjømennene😂

Tror Carla er den som faktisk er mest redd henne, og har malt seg selv inn i et hjørne nå, for de andre unngår henne så lenge hun logrer etter K, og hun tørr ikke ha noe med de andre å gjøre for da eksploderer K.

Tenker det er ganske naturlig at Carla er reddest av dem alle . Fordi hun , som står Kathrine nærmest , vet hva Kathrine er kapabel til . 

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djungelvrål skrev (41 minutter siden):

Er litt gøy om Maria velger Carla nå da...da blir jo Kathrine mutters alene.  

Det bryr hun seg nok ikke om så lenge hun blir storbonde igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Galen King skrev (1 minutt siden):

Tenker at Anders valgte Maria for sin egen del og for å få mer harmoni. Lettere da også å få ukesoppdraget godkjent.

Harmoni tviler jeg på at de får så lenge dette med Kathrine holder på. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Khloe P.T skrev (8 timer siden):

Her er to nøkkelord, klippes og limes.

Produksjonen kan ikke klippe eller lime inn noe som ikke har blitt sagt eller noe som ikke har skjedd. Uansett hvor mye noe klippes og limes, er det til syvende og sist klipp som gjenspeiler ting som er både sagt og gjort. Som vil si at uansett hvor mye produksjonen har klippet og limet, så vil det vi ser ha en sannhet i seg.

Noe annet hadde vært om produksjonen hadde manipulert det vi har sett, da kunne man brukt argumentet med at «slik er ikke Kathrine» eller «hun fremstilles feil».

Men manipulasjon er ikke tilfellet her.

Alt vi ser er klippet og limet fra faktiske hendelser, fra ting som er blitt sagt og gjort.

Derfor mener jeg at argumentet med at ting er «klippet og limet» faller på sin egen urimelighet. For uansett hvor mye noe er klippet og limet, så forandrer ikke det faktum at tingene er blitt sagt og gjort. 

Og de tingene Kathrine har sagt og gjort i de siste episodene gir mer enn tydelig nok bilde på hvordan hun er som person og hvilke verdier hun står for. Det er ikke noe som kan klippes og limes. Det er flere klipp som viser helt klart og tydelig hva Kathrine sier, mener og gjør.

Ingen fortjener hets, men at hun får sterke reaksjoner på det hun gjør, det er noe man faktisk må ta høyde for når man melder seg på et slikt program.

Sier du og gjør du ting som er moralsk forkastelig, så vil det få reaksjoner. Merk, jeg sier ikke at Kathrine er forkastelig, jeg kjenner ikke Kathrine personlig, men de tingene hun har sagt og gjort er forkastelige. Jeg tror det er håp for alle, men det forutsetter at man er villig til å kunne gå i seg selv, noe jeg håper for Kathrine sin del at hun kan etter at alt dette er over. For det som er vist på TV, det er ikke greit, uansett hvor mye det er klipt og limt.

• Liker 15
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
13 hours ago, Djungelvrål said:

Er litt gøy om Maria velger Carla nå da...da blir jo Kathrine mutters alene.  

Vinner Carla så blir Kathrine storbonde..

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...